Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulette niitten rakkienne kanssa kylään,

Vierailija
10.07.2013 |

jättäkää ne pliis autoon! Miehen opiskelukaveripariskunta tuli meille yllätysensivisiitille, en ole koskaan tavannut heitä. Tiesin heillä olevan koiran, mutta en tiennyt, että niitä on kolme. Ja ne ovat i-s-o-j-a! He eivät edes kysyneet, saako meille tuoda koiria sisälle (voisin olla vaikka allerginen), vaan rynnivät niiden kanssa sisään. Tilanne oli aivan kaoottinen, hyvä, etten alkanut itkeä. Tavaroita kaatui ym. Luojan kiitos lapset eivät olleet kotona.

Tuolla pariskunnalla ei ole lapsia, eivätkä he kuulemma ole koskaan halunneetkaan. Koirat ovat heidän lapsiaan. Minäkin pidän koirista, jos ne ovat hyvin koulutettuja, itsellänikin on ollut noutaja. Mutta rajansa kaikella. Itse osaan kyllä alkeelliset käytöstavat, mutta kaikki näköjään ei.

Eli: miettikää kaksi kertaa, ennenkuin oletatte, että kaikki maailman ihmiset ihastelevat niitä rakkejanne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Jättäkää helteellä koiranne autoon!! Nyt taas valoja päälle

Vierailija
2/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne pihalle tai kotiin. Minäkin olen tosi allerginen ja joillekin on vaikeaa tajuta, että ne koirat saa kyllä olla meidän pihalla kytkettyinä, mutta sisälle ei saa tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään koiria vain paikkoihin, joihin tiedetään niiden olevan tervetulleita. Ja ajatella, on jopa allergisia ihmisiä, jotka pitävät koirista niin paljon, että mieluummin ottavat antihistamiinia naamaan ja pyytävät koiran kylään kuin käskevät jättämään rakin kotiin.

Btw, koirille muutenkin kuin henkisesti allergisen kannattaa mainita allergisuudestaan koiraväelle jo ennen vierailua, että he ehtivät ottaa sen huomioon mm. peseytymällä mahdollisimman hyvin ja tulemalla mahdollisimman koirapölyttömissä vaatteissa kylään. Vaikka kyllä me väistämättä aina allergeeneja mukana tuodaan, ikävä kyllä.

Vierailija
4/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä niitä koiria pitää roudata joka puolelle mukaan? Esim. kaupan parkkipaikalla seisoo kymmeniä koiria autoissa, kun väki on kaupassa! Hei haloo, miksei se koira jää kotiin? Ei se tiedä, että "nyt ne meni kauppaan ja jätti minut kotiin"! Itse te säälitte sitä koiraa, kun ette viitsi lenkittää. Sitten luulette, että sillä on kivempaa ahtaassa autossa kuin kotona nukkumassa. Ei jaksa ymmärtää.

Vierailija
5/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koirista, mutta jos sellaisen tuo kotiini, pelkkä antihistamiini kertaluonteisesti ei riitä, vaan eläinpölyä jää siivottavaksi ja oireita riittää viikoksi. Suurin osa tutuistani tietää tämän. Yhdelle miehen tutulle se vaan on vaikea tajuta. :P

Vierailija
6/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi noloa noile vieraille, jos eivät tajua edes tuon vetaa käytöstavoista. Kai ap sanoit, heille, että en halua koiria tänne kun ovat noin vallattomia?

Vierailija
7/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huh kuinka kirjaimet vaan tippuvat sanoista...=)

7.

Vierailija
8/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan asiallinen viesti piti sitten pilata tuolla rakki-sanalla. "Piilo"aggressiivisuutta.

Vierailija
9/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä myöskään ymmärrä, miksi sitä koiraa pitäisi saada tuoda toisten ihmisten koteihin kylään näin niinkuin ennakko-olettamana. Jos mä erityisesti haluan viedä mun koiran jonnekin, niin kyllä mä nyt hyvänen aika kysyn etukäteen onko ok että koira tulee. Yleensä on, koska mun koira ei jostain tuntemattomasta syystä aiheuta useille tuntemilleni astmaatikoille mitään oireita. Muuten koira ei mene kyllä kenenkään kotiin ilman nimenomaista kutsua. Mistä te näitä ihmisiä oikein löydätte?

Vierailija
10/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitää opetella jämäkkyyttä. Voit aloittaa sen sanomalla tälle pariskunnalle, että koiravieraat eivät ole teille tervetulleita. Tarvittaessa voit kertoa myös syynkin suoraan: huonosti kasvatetut isot koirat herättävät sinussa pelkoa, etkä halua pelätä kotonasi. 

Fiksu koiranomistaja ymmärtää tämän, vähemmän fiksuista koiranomistajista tuskin on niin väliksikään.

Vierailija
11/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia ja astma ei ole samoja asioita. Tunnen yhden astmaatikon, jolla on koira. Itselläni ei ole astmaa, mutta valitettavasti on paha koira-allergia.

Vierailija
12/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä astmalla ole väliä. Minä olen aivan terve ilman allergioita, mutta en vaan tykkää toisten koirista. Enkä myöskään halua niitä kotiini, jonka pidän siistinä. Koiravierailun jälkeen karvoja ja kuolaa tupa täynnä.

Vierailija
13/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:24"]

[/quote]

Sitten ei tule ollenkaan. Meillä on ehdoton koirakielto ja minä muuten reagoin välittömästi. Tosin reagoin ihmisillekin, joilla on koiria kotona ja julkisissa tiloissa saan yskän- ja aivastelukohtauksia jatkuvasti. Mieittikää nyt vähän, jos ihminen on vuokrannut asunnon, jossa on lemmikit kiellettyjä...(eikä aleta taas paasata siitä, että pitää ostaa oma, se on jokaisen oma asia), Julkisissa elän, mutta se että tuodaan koiria kotiin.. se on nono. Sitä paitsi mulle on lapsuudesta jäänyt pelko isoja koiria kohtaan naapurin ison äkäisen koiran vuoksi. Ei sitä saa korvien välistä ihan helposti pois. 

Vierailija
14/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:44"]

Allergia ja astma ei ole samoja asioita. Tunnen yhden astmaatikon, jolla on koira. Itselläni ei ole astmaa, mutta valitettavasti on paha koira-allergia.

[/quote]

Sama täällä. Minä en ole allerginen kovinkaan monelle asialle, mutta koiralle reagoin sitten siitäkin edestä. 

Vierailija
15/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule yksikään koira, ei minkään kokoinen eikä näköinen. Ja mulla ei ole mitään ongelmia sanoa sitä vieraille.

Itseällänikin on ollut koira ja koirasta tulee aina paljon siivoamista. Oman koirani jälkiä ja karvoja jaksoin siivota, sillä se oli rakas. Muiden koirat on mulle sen sijaan yhdentekeviä, enkä aio käyttää vähästä vapaa-ajastani minuuttiakaan vieraan koiran karvojen imurointiin.

Vierailija
16/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taisi sitten vaan odotella, että vieraat lähtevät ja hän pääsee tänne valittamaan, mutta varmasti ei vieraille uskaltanut suutaan avata, eikö?

Vierailija
17/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:51"]

AP taisi sitten vaan odotella, että vieraat lähtevät ja hän pääsee tänne valittamaan, mutta varmasti ei vieraille uskaltanut suutaan avata, eikö?

[/quote]

No onko ihme, kun asenne on tämänkaltainen?

Vierailija
18/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:24"]

[/quote]

Sitten ei tule ollenkaan. Meillä on ehdoton koirakielto ja minä muuten reagoin välittömästi. Tosin reagoin ihmisillekin, joilla on koiria kotona ja julkisissa tiloissa saan yskän- ja aivastelukohtauksia jatkuvasti. Mieittikää nyt vähän, jos ihminen on vuokrannut asunnon, jossa on lemmikit kiellettyjä...(eikä aleta taas paasata siitä, että pitää ostaa oma, se on jokaisen oma asia), Julkisissa elän, mutta se että tuodaan koiria kotiin.. se on nono. Sitä paitsi mulle on lapsuudesta jäänyt pelko isoja koiria kohtaan naapurin ison äkäisen koiran vuoksi. Ei sitä saa korvien välistä ihan helposti pois. 

[/quote]

Sulla on varmaan myös laktoosi-intoleranssi,vesisuoniyliherkkyys ja sähköallergia sekä paskat naapurit ja veemäinen anoppi?

Vierailija
19/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yksi pariskunta käy enää, sen jälkeen kun kiersin tuomasta koiraa meille sisälle. No en tarvitse niin itsekkäistä ihmisiä elämääni. 

Vierailija
20/21 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, tyhmempi, tyhmin, idiootti, koiranomistaja.