Olen lastentarhanopettaja ja huomenna alkaa työt, mistä tiedät vanhempana etten ole oireeton koronan tartuttaja?
Työpaikallehan ei kuulu miten vietin kesälomani tai missä ylipäänsä.
Kommentit (12)
Jossain ulkomaillako olet töissä? Suomalaisissa varhaiskasvatusyksiköissä työskentelee vakaopeja.
Suomessa ei ole tarhattu lapsia sitten 70-luvun, onneksi.
Nykyinen nimitys on varhaiskasvatuksen opettaja, mikäli olet yliopistosta valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen nimitys on varhaiskasvatuksen opettaja, mikäli olet yliopistosta valmistunut.
Tai varhaiskasvatuksen sosionomi, mikäli on ammattikorkeakoulusta valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Aika huolestuttavaa jos alan ammattilainen ei ota työtään vakavasti vaan elää jossain muinaisessa lastentarhamaailmassa.
Laadukas varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus. Lapsen saamalla varhaiskasvatuksella on keskeinen vaikutus mm. tulevaan koulumenestykseen sekä syrjäytymisen ehkäisyyn. Varhaiskasvatuksen opettaja on se henkilö joka on vastuussa varhaiskasvatuksen toteuttamisesta.
Aloitat siis sunnuntaina työt? Vai niin.
No eipä kyllä kiinnosta sitten pätkääkään, töihin on mentävä ja lapset vietävä tarhaan.
No sinunkin verorahoistasi maksetaan suurin osa minun ja lasteni sairaalahoidosta joten ihan reilu peli. Työkaverinikin tulevat töihin tartuttamaan muut ja sitten ihmettelevät, kun joutuvat hoitamaan muidenkin työt.
Samalla tavalla sitä ei tiedä kenestäkään kohtaamastaan ihmisestä, onko hän oireeton koronatartuttaja. Minua huolestuttaa koronaa enemmän se, miten selviydytään tavallisista syysflunssista, kun lasta ei saa pienessäkään nuhassa tuoda hoitoon. Työnantaja ei tykkää, kun tulee poissaoloja. Lisäksi joutuu olla palkatta, jos tulee pitkiä poissaoloja. Jatkuva epävarmuus on paljon stressaavampaa, kuin pelko koronatartunnasta.
En mistään. Ja sinä et tiedä onko lapseni sellainen. Etkä ravintolassa käydessäsi tiedä että minä, tarjoilija, vietin lomani Espanjassa.