Oman talouteen ulkopuonen kirjanpitäjä?
Hei,
Onko kellään omaan henkilökohtaisen oman talouden kirjanpitäjä? Minä tarvitsisin sellaisen. Tienaan tällä hetkellä bruttona 10 000eur -12 000eur kuukaudessa, mutta olen maailman surkein taloushallinnan suhteen. En muista maksaa laskuja, saan karhukirheitä enkä tiedä mihin kaikki raha katoaa. Olen yrittänyt tsempata, mutta tämä on heikoin osa-alueeni. Mitä kirjanpitäjä suurinoiirtein maksaa kuussa, jos siis hoitaisi kaikki laskuni ja laittaisi rahastoihin ja osakkeisiin ylimääräiset tulot? ONko jollain kokemusta?
Kommentit (3)
Kirjanpitäjät laskuttavat yleensä sekä tositteiden mukaan että tuntitaksalla. Mutta sun ongelmaksesi muodostuu se, etteivät kirjanpitäjät hoida reskontraa, vain kirjanpidon.
Kai sä nyt oot sentään säännölliset laskut laittanut suoraveloitukseen tai toistuviksi maksuiksi?
Tilaa e-laskut kaikilta laskuttajilta, joilta sen voi saada ja laita ne automaattisesti maksuun, sillä pääset jo pitkälle. Ala maksaa vaikka Visalla kaikki jokapäivääiset menosi (Visa-laskun saa e-laskuna), sitten voit jälkikäteen tsekata, mihin rahasi menevät. Sijoittamiseen suosittelen esim. Seligsonia, laita sinne automaativeloitus mieleiseesi kohteeseen. Tai palkkaa tuo nro 2 provikkapalkalla!
Vaikka outoahan tuo on, ettet ole rahoistasi pätkääkään kiinnostunut. Taas uusi provoviritys?
Heh, olen sinun vastakohtasi. Hoidan perheemme raha-asiat ja sijoitukset, ja mies aina ihmettelee, että taionko jostain rahaa. Saan hyvät tulot vieläkin paremmiksi, ja nautin joka hetkestä. :)
En tiedä tilitoimistojen taksoja, mutta etsi joku joka suhtautuu intohimoisesti rahaan, ja todellakin ajaa sinun etuasi. Tai palkkaa minut!