Porvoon AV-opiston käyneille kysymyksiä:
Kauanko opiskelu kesti? Mikä oli haastellisinta? Entä antoisinta? Mitä tykkäsit opiskelukavereista?
Haluaisin hakea, mutta minulla ei ole kananpersetukkaa :(
Kommentit (54)
Miesasiatieteellisestä ehtoollista ! Pääsin aikoinaan stipedillä sisään kun toinen haastattelija hyökkäsi kimppuuni, onnistuin vielä lattialla maatessani instigoimaan toisenkin haastattelian, ja turvallisuushenkilön osallistumaan pieksemiseeni. Nyt on menossa väitöskirjan askartelu, kenttätutkimuksissa tulee todellakin naarmuja, aiheena: "Miesten kohtukateus - tarua vai myytti ?".
Minun mielestäni haastavimpia kursseja oli:
"Mukautuminen wt:stä ylempiluokkaiseksi", jossa siis opeteltiin, kuinka naamioitua ylempään kastiin (kirjoitustyyli, maailamnkuva, traditiot jne.).
En pyri ko. koulutukseen koska siellä ei voi väitellä tohtoriksi. Minun on pakko saada olla tohtori, koska se on ainoa asia jolla voin edes yrittää päteä.
Sen pörssiyhtiön hyväpalkkaisen johtajan löytää helposti Eliitti kumppani-palvelusta. Autto mua tosi paljon.
Pääsin sisään viime haussa. Sain tiedon paikastani jo ennen ketään muuta tai virallisten tulosten julkaisua. Parhaiten olen menestynyt kursseille: "Muiden elämän pilaaminen olemalla vela", "Äitien neuvominen ja muu besserwisseröinti" ja kenttäkurssi "Lasten vihaaminen käytännössä". Olen näistä kaikista saanut arvosanaksi vähintään 5+. Valitettavasti en päässyt kurssien "Käsitteiden väärinkäyttö" ja "Nettidiagnosointi" tenteistä mutta yritän taas kohta uudestaan :)
Niin ja se piti vielä mainita, että olen suorittanut erikseen vielä JOO-opintoina Hymiöiden viljely -kurssin Helsingin yliopiston kohudosenttilaitoksella. Sain diplomin joka oli tulostettu netistä.
Poliittisesti suuntautuneille voi suositella mediatieteen kursseja "Miten kirjoittaa otsikko joka ei vastaa sisältöä" ja "Iltapäivälehdet- miten provosoitua aiheesta josta on vähäiset tiedot".
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:22"]
En pyri ko. koulutukseen koska siellä ei voi väitellä tohtoriksi. Minun on pakko saada olla tohtori, koska se on ainoa asia jolla voin edes yrittää päteä.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, olet saanut väärää tietoa! Mä tiedän ainakin neljä av-hihhuloinnin tohtoria, yksi niistä selvästi tavoittelee jotain professuuria. Sen erikoisalaa ovat floodaaminen ja trollaaminen aiheesta "kolmekymppiset miehet ja kakskymppiset naiset". Varsin pätevä tyyppi ja perehtynyt aiheeseensa laajasti ja useista eri näkökulmista.
Kyllä sinne kannattaa hakea. Itse valmistuin pari vuotta sitten ko. opistosta akateemikoksi. Olen nyt vähän niinkuin kaikkien alojen asiantuntija.
Opinnäytetyöni/graduni ja näytetyöni käsittelivät kaikki lastensuojeluilmoitusten tehtailua. Kenttätyötä aiheesta tuli tehtyä lähimarketissa, kadulla, naapurikerrostalojen pihoill ym paikoissa. Joka päivä mukana oli 10 kg ls-ilmoituskaavakkeita. Postimies jäi uupumuksen takia sairaslomalle kun ei jaksanut sitten loppuvuodesta enää nitä postittamieni lomakkeiden perilletoimittamista.
Olen kuullut, että petetyt pääsevät joustavassa valinnassa. Pitääkö paikkansa?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:40"]
Olen kuullut, että petetyt pääsevät joustavassa valinnassa. Pitääkö paikkansa?
[/quote]
No ei aivan. Tietääkseni joustava valinta on tarkoitettu niille joiden ex-mies on narsisti.
Mutta eikös sinne ole yhtenä pääsykriteerinä mielenterveysongelma? Siis jos hakutilaisuudessa psykologin haastattelussa ei tule esille yhtään mielenterveysdiagnoosia niin turha kuvitellakkaan saavansa paikkaa.
Hullut ajatuskuviot, epäloogiset päätelmät ja todellisuutta vastaamaton maailmankuva ovat ihan ehdottomat pääsykriteerit. Kaikki ei vaan tälle alallle sovella ja jotain karsintaaon tehtävä. Niin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 00:59"]
Opinnot pystyi suorittamaan melkein kokonaan internetin välityksellä kotiläppäriltä, mutta osalla kursseista oli läsnäolopakko (esim. "Uimahallihavainnot - miten tunnistan ja raportoin epänormaalit löydökset").
[/quote]
Mitä mieltä olit "Tarkkailu ruokakaupoissa - opi havainnoimaan ja tarttumaan toimenpiteisiin äiti-asiakkaiden epäasiallisten valintojen suhteen"? Minä suoritin tällä kurssilla erillisen eines-salapoliisi-diplomin täydellisin arvosanoin.
Olisikohan puolison sukututkimus -kurssia tulossa? Niitä oli silloin kun aloittelin opinnot mutta uusia kursseja ei ole toistaiseksi tiedossa. Etenkin anoppiin kohdistuva tutkimus saattaisi minultakin onnistua, saisi edes yhden kurssin suoritetuksi.
Nykyiset tiedekunnat eivät oikein tunnu omilta, kovasti olen luennoilla käynyt mutta ongelmani on liika ajatteleminen ja asioiden eriävien mielipiteiden tarkastelu joten en saa muodostettua sitä oikeaa mielipidettä.
-se opinnot vasta aloittanut vinkkejä pyytänyt
up