Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaustesti ja sterilisaatio

Vierailija
09.07.2013 |

Monen lapsen ja sterilisaation jälkeen (piuhat poikki) tuli kummallinen olo keskikierron jälkeen. Olen aina oirehtinut vahvasti raiskauksien alettua jo ennen kuukautisten alkamispäivää, ovulaationi tapahtuu yleensä hyvin hyvin varhain kierrossa.

No niin. Sterilisaatiosta reilu 2 vuotta ja olo ollut tosi outo. Jatkuva vessahätä, palelu ja lämmön nousu. Vaihtelevasti kuvotusta, itkuherkkyys ja muita asioita joista normaalisti ilman sterilisaatiota olisin ollut varma, että raskaus on alkanut.

Kuukautisten pitäisi alkaa parin päivän sisällä, mutta ostin jo testin ja testasin, koska ajattelin etten halua tuhlata moiseen hölynpölyyn ajatuksiani enään ja tiedän, että jos ihme olisi tapahtunut, näkyisi tikussa jo jotain juurikin tuon varhaisen oviksen takia. Olen aina testannut plussani varhain.

Ostin Apteekin Oman testin. Tulin asioilta ja vessahätä oli taas ihan kamala ja kiireessä menin testin tekemään. Katselin tikkua ehkä 3-4 minuuttia ja näin heti haalean vaaleanpunaisen viivan kontrollin lisäksi. Sitten tuli jo hoppu muihin puuhiin ja ajattelin, että kyllä se viiva siihen sitten jääkin jos niikseen on.

Testiajan  jälkeen katsoin uudestaan ja olihan se, mutta aavistuksen haaleampana, vaaleanpunertava kyllä, mutta hyvin vaalea.

Toisaalta en odottaisi kummoista (eli vahvaa) viivaa, vaikka tilanteeni olisi normaalikin.

Olen joskus lukenut, että katkaissut piuhat saattaa kasvaa takaisin yhteen tai tehdä uuden kulkureitin munasolulle. Tämä on lukemani mukaan yleisempää kuin klipsien pettäminen ellei ne nyt satu irtoamaan tai löystymään.

No nyt on tietysti kaikesta olosta huolimatta epäluuloisuus päällä.

Tahtoisin kuulla, että voiko tuohon Apteekin Omaan luottaa yhtään? Oli erilainen kun silloin joskus kun sitä olen viimeksi käyttänyt.

Vaihdevuosia tuskin on näkösällä, ikää 32v.

En vaan oikein meinaa uskoa testiä nyt kun se on tehty, vaikka ennen sen tekemistä oireet pistivät vahvasti epäilemään raskautta. Oireet on tallessa edelleen. Ristiriitainen tunne.

Jospa kyseinen testi antaa samanlaisen haalean viivan kaikille tai muillekin ilman, että raskaus olisi ollut kyseessä? =D

Aika toki näyttää varmimmin, mutta olisihan se mukava tietää testin luotettavuudesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan saanut minkäänlaista viivaa kun en ole ollut raskaana.  Raskaana ollessa on aina antanut jonkinlaisen viivan.

Apteekin omalla testillä olen aina testannut :)

Vierailija
2/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Jos löytyisi lisää kokemuksia tuosta testistä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alussa on sanavirhepaholainen, jonka on ennustava tekstinsyöttö tehnyt huomaamattani.

Eli raiskauksien = raskauksien

Kaikki toki varmaan tajuaa asian kunhan lukee eteenpäin, mutta silti tulin silti vielä korjaamaan.

ap

Vierailija
4/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja turhia raskaustestejä elämäni aikana tehneenä ja kolmatta lasta odottavana voin kertoa, ettei mulle ole ei-raskaana tullut minkäänlaista viivaa tuohon testiin. Onnea, raskaana olet! 

Naisten sterilisaatio pettää 20 kertaa useammin kuin miehen. :-)

Vierailija
5/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minäkin sain kaksi viivaa vasta sitten kun olin raskaana, muina kertoina ei edes viivan paikkaa. Itse pidän luotettavana.  

Vierailija
6/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä Sä raskaana olet

Vierailija
7/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan saanut mitään näkyviin apteekin omaan testiin, jos en ole raskaana ollut. Ns. haamuviiva joskus tuli muistaakseni predictorin testiin, mutta apteekin omaan on tosiaan viiva tullut vain, jos raskaana olen ollut.

Vierailija
8/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan itku!

Kyllä se nyt niin on, että apteekin omaan tai mihinkään muuhunkaan testiin ei luultavasti värillistä viivaa piirry, ellei hormonia erity. Eli sanoisin, että raskaana olet ja  tukevasti.

Siksi kirjoitin tuohon alkuun, että "voi itku", koska itse kirjoitin täällä pari päivää sitten pillereiden pettäneen ja kerroin senkin, että jo edellisen raskauden jälkeen pyysin sterilisaatiota sitä kuitenkaan saamatta.

Nyt sitten olen jo päättänyt, että sen aion vaatia tämän raskauden jälkeen sanoi lääkäri mitä tahansa! Nyt kuitenkin iski paniikki, että eikö sekään ole luotettava. Minulla nimittäin jo toistamiseen kävi pillereiden kanssa näin kuin kävi... en yhtään ihmettelisi, että sterilisaatiokaan ei kohdallani onnistuisi.

Onko tosiaan miehelle tehtynä sterilisaatio luotettavampi??? 

Tämä meni nyt hieman OT-kirjoitteluksi... sorry ap! Ja voimia, mihin ikinä ratkaisuun päädytkin. Tosin et aloituksessasi vaikuta mitenkään hirveän panikoivalta=)

Olisiko siis onnittelut paikallaan???

Vierailija
9/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Nyt mua rupesi jännittämään. Olen lähdössä hammaslääkäriin aamupäivällä ja voipi olla, että kurvaan apteekin kautta vielä ja ostan jonkin eri merkkisen testin.

Ihan uutta mulle siellä hyllyssä oli Predictorin joku early-jotain. Onko se hyvä? Siis herkkä?

Kiitokset kaikille vastanneille!

Ap

Vierailija
10/10 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minä nyt paniikissa olis. On mulla 5 lasta, mutta 3 vanhinta Jo melko isoja. Terveydentilakin on nyt parempi kuin silloin kun sterilisaatio tehtiin ja juuri silloin se tehtiin huonon tilani takia. Pelkäsin ettei nämä lapsoset saisi pitää äitiään jos vielä raskautuisin ja tilanne olisi pahentunut.

Sen jälkeen multa löytyikin sairaus mikä oli kaikki oireet ym aiheuttanut ja se on nyt hoidossa ja olo suhteellisen hyvä.

Että eiköhän tänne e vielä yksi ylläri mahtuisi syliini. Jännittää silti. ;)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme