Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko uuden sukunimen ilmoittamatta jättäminen työpaikalla?

Vierailija
09.07.2013 |

Olen ottamassa häiden yhteydessä yhdysnimen eli miehen sukunimen omani perään. Tietyistä syistä johtuen en mielelläni asiaa toitottaisi työpaikallani, siis naimisiinmenoani enkä nimen muutostakaan. Onko mahdollista jättää ilmoittamatta tuo uusi nimi niin että olisi työpaikan kirjoilla vain vanhalla tyttönimellä eikä uudella yhdistelmällä? Helpoin tapa tietysti olisi olla ottamatta yhdysnimeä, mutta haluaisin että meillä olisi edes tällä muotoa yhteinen nimi. Mies ei suostu ottamaan minun nimeäni vaan haluaa pitää myös omansa, tosin hän ei suostu edes yhdysnimeen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkahallintoon pitää varmaan ilmoittaa mutta käyttää voi sitä vanhaakin nimeä. Kysy palkkahallinnosta/HR:ltä voidaanko toivettasi noudattaa.

Vierailija
2/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskentaan ainakin nyt pitää ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sun edes mennä avioon jos se on hävettävä asia?

Vierailija
4/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi pitää omaa nimeäsi?

Vierailija
5/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua ilmoittaa sikunimeä? Onko sillä huono kaiku??? Ilmoittele vaan että minä tyttö se mennä säntäsin naimisiin tuosta noin vaan. Ja otinpa vielä miehen nimenkin jatkoksi.

Vierailija
6/8 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ap:lla tilanne että uusi sukunimi on julkisuudesta tuttu / aatelinen tms? Jos ei ole kertonut että puoliso on von Rettig / Wahlroos, niin sitä ei välttämättä halua mainostaa työpaikalla....

Vierailija
7/8 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on samassa typaikassa.

Vierailija
8/8 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, verokortista asia ainakin tulee käymään ilmi ennen kuin huomaatkaan :). Myös liiton työnantajaperintäselvityslappuset sisältävät nimitiedon, eli jos liitossa on sun uusi nimes niin työnantajallakin on