Ahdistava ovulaatio
Tiedän, että otsikko kuulostaa hieman oudolta, mutta joka kuukautiskierto kärsin ovulaation ajankohdasta. Se johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että oletetun ovulaation aikana huomaan, että vuodan vähän verta, enkä tiedä mistä tämä johtuu. Verta ei tule paljon, mutta se on silti verta, tämä säikäyttää minut joka kerta. Myös maha on kipeä ja raskas muutamien päivien ajan. Gynekologille aika varattu tälle viikolle.
Tästä sitten suunnilleen viikko, kun alkavat vaikeat pms- oireet. Mieli maassa, huono iho ja turvotus. Ei ole elämä aina helppoa.
Muita kohtalotovereita?
T. Nainen 24v
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 20:53"]
Pieni verenvuoto ovulaation aikaan ei ole mitenkään epätavallista, johtuu äkillisestä estrogeenitason muutoksesta. Mahakipukaan ei ole välttämättä vaarallista, monilla munasarjat kipuilevat ovulaation takia, ja jostain syystä ovulaation aikaiset hormonimuutokset voivat myös aiheuttaa ongelmia suolistossa. Tietysti kannattaa varmistaa gynekologilla, ettei ole tulehduksia, kystia tai pahasti polykystisia munasarjoja, mutta itse pitäisin aika todennäköisenä, ettei mitään vakavaa löydy.
[/quote]
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta. Tiedän itsekin, että ovulaation aikana voi tulla verta, mutta tämä toistuu joka kierrossa, siksi asia huolettaa.
Vissiin mulla väsy, kun tulin lukemaan ahdistavasta evoluutiosta...
Voisko olla "biologinen kello"?
Itse vuosin verta ja kaikki mahdolliset syyt poissuljettiin. Kävin usealla eri lääkärillä. Sitten viimeisin totesi lopuksi, että olisko vain aika saada lapsia, sillä joillakin ylimääräiset vuodot lakkaa sillä... No, niinhän siinä kävi. Sinulla on tosin 30een vielä vuosia. =)
Pieni verenvuoto ovulaation aikaan ei ole mitenkään epätavallista, johtuu äkillisestä estrogeenitason muutoksesta. Mahakipukaan ei ole välttämättä vaarallista, monilla munasarjat kipuilevat ovulaation takia, ja jostain syystä ovulaation aikaiset hormonimuutokset voivat myös aiheuttaa ongelmia suolistossa. Tietysti kannattaa varmistaa gynekologilla, ettei ole tulehduksia, kystia tai pahasti polykystisia munasarjoja, mutta itse pitäisin aika todennäköisenä, ettei mitään vakavaa löydy.