Mikä on etiketin mukaista odottaa torissa ostajan vastausta?
Tai tässä tilanteessa ottajan, annan ilmaiseksi.
Olen aamusta asti odotellut että tyyppi vastaisi milloin hänelle käy hakeminen, mutta mitään ei kuulu. Milloin siirryn seuraavaan jonossa olikaan?
Terveisin, noviisi näissä!
Kommentit (4)
Kirjoita ilmoitukseen sopiva aika, esim 5 minuuttia.
Itse olen laittanut viestiä perään, jos ostaja / noutaja on ilmaissut mielenkiintonsa. Jos vastausta ei tule vuorokauteen ja tavaralle on muitakin ottajia, siirryn seuraavaan. Jos ensimmäinen kyselijä sitten viikon kuluttua palaakin asiaan, kerron että tavara meni jo toiselle kiinnostuneelle, kun vastausta en häneltä asiaan ajoissa saanut. Näinkin on nimittäin käynyt. Osa ostajista ghostaa kokonaan eli älä suotta odottele turhan pitkiä aikoja. Aidosti kiinnostuneet ovat kyllä valmiita sopimaan asiat nopsaan.
Mä laitan aina että en varaa kenellekään, nopein saa noutaa. Noita kyselijöitä on ihan älyttömästi kun antaa jotain ilmaiseksi. Selvästi jotkut laittaa viestiä ennen kuin edes ovat kunnolla katsoneet mitä on tarjolla. Sitten kun tarkemmin katsovat, eivät enää olekaan kiinnostuneita, mutta eivät kyllä mitään ilmoitakaan. Eli kannataa jo ilmoitukseen laittaa ettei varaa kenellekään ja nopein noutaja saa tuotteen. Tämä on ainakin mulla toiminut. Silloin tulee viestejä tyyliin ”onko vapaa, voin noutaa heti”.
Laita viesti ja jos ei vastaa, seuraavaa kehiin