Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ssri ja neurolepteistä mielenterveysongelmissa?

Vierailija
01.08.2020 |

Kokemuksia mieliala (ssri) ja neurolepteistä? Minulla menee neurolepti lääkkeet abilify (arpipratsoli), olantsapiini ja Sertralin (ssri lääke). Auttaako teillä ssri tai neuroleptit?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön Abilifya, Olanzapinia ja Ketipinoria psykoosisairauteen. Kaikki kolme auttavat, ei elämää haittaavia sivuoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät palstalla vallitsevan lääkevihamielisen asenteen kysymättäkin.

Vierailija
4/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän haittaa kuin hyötyä. Ssri-lääkkeet tuhoaa seksuaaliset halut ja neurolepteistä jäänyt pysyväksi haitaksi näön hämärtyminen.

Vierailija
5/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi psykiatrisista lääkkeistä pysyviä terveyso gelmia, mm. pysyvä seksuaalihaitta. Niistä ei ollut mitään apua. Erilaisia lääkkeitä, kasa haittoja, osa pysyviä. Siinä kaikki.

Vierailija
6/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön Abilifya, Olanzapinia ja Ketipinoria psykoosisairauteen. Kaikki kolme auttavat, ei elämää haittaavia sivuoireita.

Onko tullut painoa lisää? Mua pelottaa se että paino nousee...

Vierailija
7/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän haittaa kuin hyötyä. Ssri-lääkkeet tuhoaa seksuaaliset halut ja neurolepteistä jäänyt pysyväksi haitaksi näön hämärtyminen.

No jos vaihtoehtona on psykoosi..

Vierailija
8/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut painoa lisää? Mua pelottaa se että paino nousee...

Itselläni ei ole paino noussut

Vierailija
9/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaihtoehtona on psykoosi..

Kerroinkin vaan omista kokemuksistani. Itse ollut psykoosissa 2 kertaa joten tiedän kyllä että lääkkeistä on myös hyötyä mutta minulle ollut enemmän haittaa. Jäänyt juurikin pysyväksi haitaksi näköhäiriöt.

Vierailija
10/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräs neuroleptejä psykoosioireisiin ja potki suoraan sanoen ulos osastolta. Meni viikko niin hyppäsin katolta lääkkeiden aiheuttamien ahdistus kohtausten vuoksi. Annettiin lääkkeet kouraan ja jätettiin yksin kärsimään aloitusoireiden kanssa. Onneksi selvisin, 3 hätäleikkausta ja uudelleen piti opetella kävelemään. Mutta ehkä ne sinulle sopii. Hyvä asia jos sinulla on samanaikaisesti hoitokontakti.

Vierailija
11/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään vaan silloin jos oikeasti on pakko. Jos pienikään toivo elää ilman noita myrkkyjä niin kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
12/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kun tarvitsin. Lopetin kun en enää tarvinnut. Lääkkeet toimivat hyvin, sivuvaikutukset olivat vähäisiä. Olen kiitollinen että lääkkeet auttoivat.

Vierailija
14/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri määräs neuroleptejä psykoosioireisiin ja potki suoraan sanoen ulos osastolta. Meni viikko niin hyppäsin katolta lääkkeiden aiheuttamien ahdistus kohtausten vuoksi. Annettiin lääkkeet kouraan ja jätettiin yksin kärsimään aloitusoireiden kanssa. Onneksi selvisin, 3 hätäleikkausta ja uudelleen piti opetella kävelemään. Mutta ehkä ne sinulle sopii. Hyvä asia jos sinulla on samanaikaisesti hoitokontakti.

Mä en uskalla enää kokeilla uusia lääkkeitä juuri siksi, että niiden alkuoireiden kanssa joutuu selviämään yksin. Ei kaikilla ole edes omaisia tai ystäviä, joihin voi tukeutua tällaisissa asioissa. Olen ilman lääkkeitä vaan sitten, niin kauan kuin pystyn.

Vierailija
15/17 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI onhirveitä kusetusta. Tuhoaaelämiä

Vierailija
16/17 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla enää kokeilla uusia lääkkeitä juuri siksi, että niiden alkuoireiden kanssa joutuu selviämään yksin. Ei kaikilla ole edes omaisia tai ystäviä, joihin voi tukeutua tällaisissa asioissa. Olen ilman lääkkeitä vaan sitten, niin kauan kuin pystyn.

Ymmärrän täysin. Lääkkeistä aiheutuvat aloitusoireet voi olla todella voimakkaita ja päälle käyviä.

Vierailija
17/17 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkettä olen käyttänyt vajaan vuoden. Se sopii minulle hyvin ja saan siitä apua ts. on kevyempi olla, en vajoa mustiin ajatuksiin vaan saan itseni edes joskus liikkeelle. Haittavaikutuksia ei ole ellei seksuaalisuuteen liittyviä lasketa. Minä en laske, koska sillä ei ole minulle väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan