Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineen mittaus makuulla

Vierailija
01.08.2020 |

Istuen mittaus ei vaan onnistu, siihen olen liian levoton. Mutta antaako makuulla mitattuna liian hyvän tuloksen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mitata myös makuulla.

Vierailija
2/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitata alhaiset lukemat, mutta jos asioilla viipottaessa sydän takoo ja huimaa ja paineet on varmasti tapissa, mitä pitää tehdä? Lääkäri kehottaa vaan mittaamaan paineita, mutta juuri se ei meinaa onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mitannut sekä istuen että maaten, maatessa kumpikin arvo n. 2-3 istuen mittaamista matalampi. Ei siis merkitystä.

Vierailija
4/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysymystä on alapeukutettu? Verenpaineen mittaustulos ei ole samalla tavalla eksakti kuin esim verikokeen, joten kai tätä voi pohtia.

Vierailija
5/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineen kuuluu olla aika sama maatessa, istuessa ja seistessä. Joillain saattaa laske seisomaan noustessa hetkellisesti paljonkin, sitä sanotaan ortostatusmiksia. Se voi aiheuttaa huimausta ja vanhuksille kaatumisia.

Vierailija
6/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaineen kuuluu olla aika sama maatessa, istuessa ja seistessä. Joillain saattaa laske seisomaan noustessa hetkellisesti paljonkin, sitä sanotaan ortostatusmiksia. Se voi aiheuttaa huimausta ja vanhuksille kaatumisia.

Kiitos järkevästä vastauksesta.

Jos olisin ylipainoinen alkoholisti saisin kai hoitoa, mutta olen raitis ja liikun ja verenpaine silti heittää, kehotetaan vaan "soittamaan sitten".

Vierailija
7/7 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🚑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan