kesäkilojen karistus
Haluaisin muutaman kesän aikana kertynen kilon pois. Hauan syödä mistä tykkään ja siis ylimääräiset herkut pois. yritän pitää kiinni 3-4t ruokavälistä. tippuuko tällä mitään?
8.00 aamupala; kahvia, kaksi ruisleipää, juustoa, kalkkunaleikettä siivut (en juo maitoa, niin jostain pitää saada maitotuotteita, siksi juustosiivut)
11.30 Lounas; tonnikala tai kanasalaatti
14.30 Välipala; kreikkalaista jogurttia, baanaani tai päärynä tai ananasta
17.00 Päivällinen; esim. kinkkumunakas, kananfilettä ja salaattia (ei kastikkeita tai perunaa, riisiä eikä pastaa)
20.00 Iltapala; Jo on vielä nälka, kuin välipala
Viikonloppuisin aion edelleen syödä suht normaalisti perhen kanssa ja juoda viiniä 1-2 pulloa :) tapahtuuko tällä mitään? Kävelen päivässä noin 10000 askelta ja teen 2-3krt/vko Fressin jumpan body/vatsa-pakara ym.
kloja koranakevään ja loman aikana tullut noin 5kg ja olen tyytyväinen jos noin 80kg pääsisin taas, se minulle sopiva paino.
N50 86kg
Kommentit (13)
Aika paljon menee alkoholia. Riippuvuudelta tuntuu. Jättäisin myös välipalat pois laihdutuksen ajaksi.
Kevätkilot, kesäkilot, syyskilot, talvikilot ja erikseen vielä joulukilot ja pyhäkilot 🙄
Eikö vois fiksata ruokavalioo kunnollisempaan, ettei joka toinen kuukausi tarvitse laihduttaa. Luulis olevan rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon menee alkoholia. Riippuvuudelta tuntuu. Jättäisin myös välipalat pois laihdutuksen ajaksi.
Höpö höpö, siis tuohon että välipalat olisi liikaa. Parempi vaan syödä pieniä terveellisiä annoksia ruokien välissä ettei nälkä yllätä. Monen ylipainoisen laihdutus kaatuu siihen että vedetään liian tiukka kuuri joka kaatuu siihen että nälkä sekottaa kehon ja pään. Tasapaino on paras ja kestävin suunnitelma ja tuon kaltaiset välipalat kuuluu siihen. Varsinkin jos on tottunut herkuttelemaan liikaa, on siinä jo iso muutos että vaihtaa herkut hedelmiin. Alkoholia tosin voisi vähentää siihen max viinipulloon viikossa, siitä olen samaa mieltä.
No yleensä menee perjantaina pullo ja lauantaina pullo ja joo se on oma elämänvalinta. Välillä pidän tipattomia kuukausia, mutta siitä en ajatellut luopua kokonaan. :) Tässä iässä varsinkin, osaa jo valita ne omat nautinnot. Jollekin se on alkoholi, jollekin juoksulenkki, jollekin joku muu. Lapset jo lähteneet kotoa, joten heitäkään se ei vahingoita ja mielestäni elän muuten suht terveellisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, siis tuohon että välipalat olisi liikaa. Parempi vaan syödä pieniä terveellisiä annoksia ruokien välissä ettei nälkä yllätä. Monen ylipainoisen laihdutus kaatuu siihen että vedetään liian tiukka kuuri joka kaatuu siihen että nälkä sekottaa kehon ja pään. Tasapaino on paras ja kestävin suunnitelma ja tuon kaltaiset välipalat kuuluu siihen. Varsinkin jos on tottunut herkuttelemaan liikaa, on siinä jo iso muutos että vaihtaa herkut hedelmiin. Alkoholia tosin voisi vähentää siihen max viinipulloon viikossa, siitä olen samaa mieltä.
Voi syödä varsinaisilla aterioilla vähän enemmän tai täyttävämpää ruokaa, niin ei ole tarvetta napsia koko ajan jotain. Ruoansulatuskin kaipaa taukoja, ei ole hyväksi olla koko ajan napostelemassa.
Kun kilot on lähteneet, voi lisätä välipaloja, jos tuntuu, että ne oikeasti ovat tarpeen. Moni syö kyllä ihan vain tavan vuoksi, ei tarpeen.
Tässä vähän toisenlainen näkemys, en kuitenkaan tähänkään ihan suin päin hyppäisi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/personal-trainer-vaittaa-paras-tapa…
Mulla lähti kesän aikana 3 kg pelkästään sillä, että lopetin alkoholin ja alkoholin oheismässyt. Mutta toki jokainen valitkoon nautintonsa.
Älä tee liian radikaaleja muutoksia, saat aikaan vaan jojoilua, eli kilot tulee takasin. Muuta pikkujuttuja: kalkkunaleike veks, välipalalta jugurtti veks. Jos laitat kahviin sokeria, lopeta. Ja alkoa kuluu kyllä liikaa.
Yhdessä viinipullollisessa on 500-600 kaloria.
Helppoa! Olet siis syönyt vain tuhdimmin kesäherkkuja eli ylimääräistä, kun kerran kesäkiloista puhut? Mieti mitä ylimääräistä olet syönyt ja jätä ne pois. Paino laskee kuin itsesestään kun palaat normaaliin, edellyttäen että sinulla on suhteelisen terveellinen mihin palata.
Itse olen 6 viikon loman aikana syönyt ja juonut miten en normaali arkena (jäätelöä, grillistä, olutta esim), joten olen varma että em. strategia toimii ainakin omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, välipalat on aivan turhia.
Eikö kesällä päinvastoin laihdu, kun ui ja on enemmän liikkeellä?
Yksin 2 viinipulloa kerralla? Olisi ehkä fiksumpi jakaa se osiin, ei tulisi krapulaa kun silloin tekee kuitenkin mieli vetää myös ruokaöverit.