Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä töistä palkan lisäksi?

Vierailija
09.07.2013 |

Pitkäaikaistyötön kirjoittaa toisessa ketjussa: 

"Mä olen tähän asti aina ottanut vastaan kaikki tarjotut määräaikaiset, osa-aikaiset työnpätkät mitä olen saanut. Mitään hyötyä palkan lisäksi niistä vaan ei ole mulle ikinä ollut."

Itse olen ollut töissä 21 vuotta enkä ole muuta hyötyä saanut kuin palkan sekä joitain tarralappuja ja paperiliittimiä mitä olen omin luvin vienyt kotiin.

Luulin että töissä ollaan just palkan takia. Mutta mitä hyötyä te ootte saaneet, tai haluaisitte saada, töistä palkan lisäksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 15:26"]

Pitkäaikaistyötön kirjoittaa toisessa ketjussa: 

"Mä olen tähän asti aina ottanut vastaan kaikki tarjotut määräaikaiset, osa-aikaiset työnpätkät mitä olen saanut. Mitään hyötyä palkan lisäksi niistä vaan ei ole mulle ikinä ollut."

Itse olen ollut töissä 21 vuotta enkä ole muuta hyötyä saanut kuin palkan sekä joitain tarralappuja ja paperiliittimiä mitä olen omin luvin vienyt kotiin.

Luulin että töissä ollaan just palkan takia. Mutta mitä hyötyä te ootte saaneet, tai haluaisitte saada, töistä palkan lisäksi?

[/quote]Palkka on yksi aspekti.

Kokemus, haasteet, sosiaaliset ympyrät, tyydytys, uuden oppiminen, osallistuminen (making the difference), positiivinen palaute jne. ovat nekin tärkeitä.

Enkä kyllä halveksu lounareitakaan, kulttuuriseteleitä, liikuntaseteleitä, teatterilippuja, työmatkoja, joilta voi jäädä esim. viikonlopuksi lomalle eri puolelle maailmaa.

Vierailija
22/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari hyvää  ystävää , ja paljon tuttuja, hyvän kunnon ja solakat jalat (pyoräilen toihin). Syyn nousta ylös aamulla, tuntea itsensä  ’tärkeäksi’ (siis siinä mielessä  että  minulla on joku paikka jossa minua tarvitaan), taitoja ja osaamista (mm IT, kielitaito), joita en saisi kotona istussa, Tilaisuuden tutustua moniin uusiin ihmisiin ympärimaailmaa.

Tietty se raha, jolla pä ä see matkustamaan, ostamaan jotain kivaa ja syomään hyvä ä  ruokaa raflaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit, joista osasta on tullut läheisiä ystäviä.

rakastan työtäni, jos en olisi ko. alalla, harrastaisin sitä. Eli työ tuo onnellisuutta ja mielekkyyttä.

Vierailija
24/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama työstä saatava hyöty:

-työterveyshuolto (sis. mm. erikoislääkärit, labrat, kuntoutukset...)

-työvaatteet (ei omat vaatteet kulu)

-työkaverit (hyvät jutut tauoilla jakaksi entistä työkaveria on mun parhaita kavereita tällä hetkellä)

-tekemistä päiviksi (olen ollut työtön ja tiedän mitä se on)

-alennusta silmälaseista, hotelleista, vaatteista, ruuasta... melkein mistä vaan

-pomo, joka toimii samalla psykologina =)

-liikuntasetelit

Vierailija
25/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn sisältö - rakastan työtäni (vaikka palkka onkin surkea) sekä maailman ihanin työyhteisö. 

Vierailija
26/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerran työtä mikä oli ihan mieleistä. Ei mitään unelmaduunia, mutta jos mulla olis ollut toisena vaihtoehtona joku passkaduuni vähän paremmalla palkalla, niin en olis mennyt vaihtamaan. Se tosin oli äitiyslomasijaisuus, joten loppui aikanaan. (Olen opiskelija.)

Vierailija
27/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyshuolto on iso juttu. liikuntaseteleitä. joululahja. ja että kuuluu johonkin, työkaverit, iltajuhlat

Vierailija
28/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut ja niiden jälkeiset juoruamiset... :)

Vierailija
29/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa tämä syrjäytmisen ehkäiseminen...itse näin tänään pomoa kaksi tuntia ja yksi lähetti piipahti. Ihan normaalia minulla, joskus on päiviä etten näe ketään muita. 

Minä saan palkan lisäksi kahvit ja pari tai kolme kertaa vuodessa pomo tarjoaa lounaan. Mitään muita etuja ei ole, ei edes työterveyshuoltoa. Mutta työni on kivaa, rahaa siitä ei paljon jää käteen pitkän työmatkan vuoksi (ei, verottaja ei maksa työmatkakuluja, vähennys ei tarkoita sitä). 

Vierailija
30/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on palkasta? Sossustakin saa rahaa.

Vierailija
31/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:08"]

Mitä hyötyä on palkasta? Sossustakin saa rahaa.

[/quote]

Niinpä. Saaminen lakkaa siinä vaiheessa, kun niitä haluajia on liikaa suhteessa maksajiin ja kassasta näkyy pohja. Tai sitten siinä vaiheessa, kun maksajat kyllästyvät osaansa ja päivittävät lainsäädäntöä tiukemmaksi.

Aikoinaanhan sosiaaliturva kehitettiin auttamaan ihmiset elämän karikoiden yli, tarkoitus ei ollut jäädä polskimaan sinne ristiaallokkoon koko iäksi vaan ryhtyä töihin heti, kun niitä löytyy tai henkilö on muuten kuntoutunut takaisin tuottavaksi yhteiskunnan jäseneksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan