Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyötyä töistä palkan lisäksi?

Vierailija
09.07.2013 |

Pitkäaikaistyötön kirjoittaa toisessa ketjussa: 

"Mä olen tähän asti aina ottanut vastaan kaikki tarjotut määräaikaiset, osa-aikaiset työnpätkät mitä olen saanut. Mitään hyötyä palkan lisäksi niistä vaan ei ole mulle ikinä ollut."

Itse olen ollut töissä 21 vuotta enkä ole muuta hyötyä saanut kuin palkan sekä joitain tarralappuja ja paperiliittimiä mitä olen omin luvin vienyt kotiin.

Luulin että töissä ollaan just palkan takia. Mutta mitä hyötyä te ootte saaneet, tai haluaisitte saada, töistä palkan lisäksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni löysin työkaverin tuttavapiiristä. Olisi jäänyt löytymättä ellen ois ollut just siinä kyseisessä työpaikassa silloin.

Vierailija
2/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläketurva (?), äitiyspäiväraha, työterveyshoito <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen kartuttaminen, työyhteisön tuoma sosiaalisuus, kuulumisen tunne johonkin porukkaan, elämisen rytmi ja tunne, että olen hyvä työssäni.

Vierailija
4/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oikeastaan mitään muuta hyötyä työstä ole kuin palkka. En kyllä siitä sen enempää kaipaakaan. Teen työtä saadakseni rahaa elämiseen ja vapaa-aikaan.

Vierailija
5/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Mä olen saanut juttuseuraa, pikkujouluja joita muistellaan pitkään, TURVAA elämään (sitä se säännöllinen palkkapäivä on!), koulutusta, työmatkoja, oppinut asioita joita en olisi halunnutkaan...

Luulin, että juuri pitkäaikaistyötön tajuaisi, mitä menettää kun ei ota töitä vastaan. Olen nyt monen vuoden jälkeen vakituisessa paikassa. Osa pätkätöistä on ollut ihan itse valittua, osa ei. Arvostan työtäni, työnantajaani, työyhteisöäni. Palkka tulee oikeastaan aika viimeisenä sillä listalla, miksi aamuisin tänne raahaudun.

Palkallinen sairasloma. Vuosiloma!  Ihanat asiakkaat, joiden kautta seuraan uutisiakin ihan eri tavalla.

Jos on ollut 21 vuotta samassa paikassa, niin ei ehkä tule ajatelleeksi sitä että joku aamu pomo vaan on ovensuussa ja sanoo että pitäisi vähän puhua ja varttia myöhemmin toteaa olevansa työtön kun firman täytyy säästää henkilöstökuluissa.

Vierailija
6/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta työkaverista on tullut ihan ystäviä. Paljon ollaan tekemisissä vapaa-ajalla ja lomillakin.

Vierailija
7/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus laskenut, että taitaisi yhteiskunnan rahoilla eläminen olla mulle kannattavampaa, kuin ṕikkuruisella palkallani yh:na. Mutta se taas sotisi kovasti periaatetitani vastaan (pakkotilanne tietysti on eri asia).

En edes pidä työstäni, mutta itsepä kuvittelin, että lastenhoitaminen olisi mukava työ.

Joten mitään muuta hyötyä en keksi, paitsi, että omatunto pysyy puhtaana.

Vierailija
8/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 15:33"]

Ei mulla oikeastaan mitään muuta hyötyä työstä ole kuin palkka. En kyllä siitä sen enempää kaipaakaan. Teen työtä saadakseni rahaa elämiseen ja vapaa-aikaan.

[/quote]

Aika lailla sama homma. Teen töitä, koska on pakko jos meinaa elää muutenkin kuin kituuttelemalla.

Eläkkeistäkään niin väliä. Tuskin moisia enää edes on kun olisin siinä iässä.

Vierailija
9/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita. Sanan kaikissa merkityksissä...

Vierailija
10/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, ei työstä mitään muuta hyötyä ole minulle.

Joillekin voi tietenkin olla hyötynä se että on jotain tekemistä, kaikki ei kuitenkaan kykene keksimään itselleen tekemistä. Samaten työn tuoma säännöllisyys estää joitakin luisumasta vaikka alkoholisteiksi.

Vierailija
11/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa loma tuntui oikeasti lomalta. Nyt työttömänä vapaa-aikaa on enemmän mutta se ei tunnu yhtä hyvältä, se ei ole lomaa.

Vierailija
12/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ylläpitää itsetuntoani.

Vierailija
13/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto. Muistin sen taas tänään kun jouduin ensimmäistä kertaa vuosiin käymään kunnallisessa terveyskeskuksessa.

Tuon ja palkan lisäksi en työstä mitään muuta hyötyä saa.

Vierailija
14/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen

Vierailija
15/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan hullu työporukka, siis positiivisessa mielessä :) 

Kuulen paljon juttuja mitä ei mistään muualta voisi kuulla.

Vierailija
16/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oleellisintahan on se, että ihminen tarvitsee työn turvatakseen oman toimeentulonsa. Se on jokaisen velvollisuus tässä maailmassa. Ylimääräisiä elättejä ei ole millään yhteiskunnalla varaa ylläpitää. Työttä voivat tulla toimeen rikkaat perijät tai rikkaasti naineet. 

Työ parhaimmillaan antaa ihmiselle hyvänolontunnetta, onnistumisen hetkiä, parantaa itsetuntoa ja luo sosiaalisia suhteita sekä tuo rakennetta ja ryhtiä elämään. 

Vierailija
17/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saahan sitä esimerkiksi lomat. Ja kun on ollut vakipalveluksessa tarpeeksi pitkään, kuten minä, saa aika pitkät lomat. Saa kerättyä ansiosidonnaiset päivät, jos vaikka sattuu tarvitsemaan. Saa luultavasti palkankorotuksiakin pitemmän työuran aikana. Nuo nyt ihan ekana tuli mieleen.

Vierailija
18/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statusta ja ihailua. Vaikka työni ei niin ihmeellistä olekaan, niin tittelinkipeät ihmiset hullaantuvat täysin.

Vierailija
19/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän näitä:

- antoisa ja haasteellinen työ, josta todella pidän. Kehittää minua ja aivojani:). Onnistumisen tunteet ovat ihania. Kannatti opiskella oam intohomini pohjalta.

- ihanat työkaverit

- kansainvälinen ilmapiiri, eri kulttureita ja erilaisia ihmisiä. Uusia ystäviä

- työterveyshuolto, työsuhde-edut mm. liikunnalliset

- hyvä palkka

Noi nyt tuli mieleen.

Vierailija
20/31 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaansaamisen, onnistumisen ja menestymisen tunne. On hienoa, kun jokin iso kokonaisuus tulee valmiiksi. On hienoa ylittää haasteet, jotka etukäteen ehkä stressaavatkin. On hienoa olla päivittäin hyödyksi muille ja auttaa muita. On hienoa kehittää työtä ja työpaikan käytäntöjä. On hienoa saada arvostusta ja tietää olevansa tarpeellinen ja hyvä työntekijä. On hienoa kuulua porukkaan, jossa yhdessä tehdään töitä yhteisten päämäärien eteen. On hienoa oppia uutta ja kehittyä. Työstä saa sisältöä elämään, vaikka kääntöpuolena mukana on myös stressiä ja joskus liian pitkiä päiviä. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa, mutta niihin huonoihin puoliin pitää vain osata asennoitua.