synnyttäneet kuukupin käyttäjät, kysymys teille.
Pitääkö teillä se kuukuppi? TÄYSIN?? Yöllä ja päivällä??
Ite joudun yölläkin käyä tyhjentää ja saattaa sänkykin vähän sotkeutua.. Täysi se ei ole koskaan, mutta en saa sitä täysin pitäväksi.. Pikkarisuojan vaihan 3-5krt päiväsaä kun ihan verinen.. ja puolivuotta oon käyttäny.. ja aina asennuksen jälkeen vielä pyyhin..
Kaksi lasta synnyttäny ja luulisin et lihakset on ok kunnossa, mutta voiko se tähä vaikuttaa? Jos ne onki huonot.. Treenaamaan ainaki alan nyt entistä tehokkaammin..
Kommentit (8)
Mulla falskaa joskus ohi mut mulla on varmaan muutenkin väärän kokoinen kuppi. Jos kokeilee eri merkkistä kuppia? Tai eri kokoa? Mä vaihdan 2-koosta ykköseen koska se kakkonen on mulle liian iso, en saa sitä kunnolla asettuun.
Runsaimpina vuotopäivinä ei pidä täysin, käytän ihan sidettä silloin aina varmistuksena. Mulla alkaa kuppi vuotaa jo jos tulee vähän yli puolivälin täyteen, ja 1-2. vuotopäivänä se tulee tunnissa tai parissa tuon verran täyteen. Ilmeisesti siinä käy niin, että sen vuodon paino tekee sen että kupin reunat välillä irtoilee emättimen reunoilta ja sieltä pääsee vuotamaan vuotoa ohi.
Niukkoina päivinä minulla kyllä kuppi pitää, kunhan tarkasti varmistan että se on kunnolla auki eikä mitenkään vinossa. Helposti jää lyttyyn jostain sivulta ja silloin tulee kyllä ohi. Joudun joka asennuksen jälkeen sormella testaamaan kupin yläreunan että onko kokonaan auki. Onhan tuo aika lailla työläämpää näin kuin tamponin käyttö...
Vaihdoin synnytyksen jälkeen ykköskoosta kakkoskokoon, oli ihan hyvä päätös ja näin kuppiohjeissakin neuvotaan tekemään. Runsaimpina päivinä kuppi ei pidä täysin, koska en aina ehdi tai muista tyhjennellä sitä riittävän usein. Viime kierrossa falskasi yöllä. Nukuin ilman pikkareita, koska oli niin kuuma, vaikka yleensä menkkojen aikaan pidän yöllä pikkuhousunsuojaa tai sidettä kupin lisäksi. No, en tosiaan noussut yöllä tyhjentämään, niin joskus aamuviideltä tuli yli.
Mulla vaihtelee vuodon määrä niin paljon, että joskus riittää kaksi kertaa päivän aikana tyhjennys, toisinaan saa olla tyhjentelemässä muutaman tunnin välein.
Miten sulla sujuu se asennus? Vedä kupin antennista pikkaisen takasin päin että huomaat että kuppi on tiiviisti paikoillaan.
mulla kuppi toimii tosi hyvin. Toskn mulla on aika niukka vuoto eli ei täyty edes puolilleen
Mulla falskasi kun siirryin käyttämään isompaa kokoa synnytyksen jälkeen. Se ei aukea aina kunnolla eikä alipainetta pääse syntymään. Vaihdoin takaisin vanhaan kuppiini, ei enää vuotoja.
Sama kuin 3:lla, kuppi jää tosi helposti ryttyyn laittaessa, silloin se falskaa heti. Pyöräytän lopuksi, niin sitten voi olla varma, että se on oikeasti auki.
Itsellä muuten ok, mutta kun pumppaan maitoa niin tuntuu että tulee kuin härän kurkusta :/ En tiedä voiko olla totta.... Vaihdoin isompaan kokoon kyllä ja jos ehdin tyhjentää ajoissa ok, mutta jos en niin ekat 2 pv on hyvä olla joku kestosuoja pöksyissä kanssa. Mutta toisaalta, ennen mulla oli tamponi ja side yhtä aikaa eikä silti pitänyt mitään, joten olen todella tyytyväinen tähän ollut jo monta vuotta.
Hyvä kuulla ettei oo pelkstää käytöstä kiinni. Saan sen hyvin asennettua ja kokeilen et se ei jää ruttuun.. Täytyy ehkä kokeilla pienempääkin..
Parempi tää on ku siteet.. :D
Kiitos vastauksista! Ap