Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin pudottaja -kilpailija lihoi - haastettiin oikeuteen

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä en ihmettele uutisia näistä uudelleen lihoneista kilpailijoista. Olen joskus lukenut, että kilpailijat ovat käytännössä jatkuvassa nestehukassa, koska he eivät uskalla edes juoda vettä välttääkseen kaikenlaisen painon nousemisen. Joku kisaaja oli kertonut virtsanneensa välillä verta tämän vuoksi. Joten jo pelkkä normaali nestetasapaino voi nostaa painoa monta kiloa. Kolme kuukautta 1000-1200 kcal -dieetillä ja personal trainerin huutaessa jatkuvasti naamaan kyllä tekee tuloksia, mutta entäs sitten, kun kukaan ei ole kotona rääkkäämässä tai katsomassa, mitä suuhusi laitat? Ja kuten jo todettiinkin, niin lihavuuden taustalla on usein psykologisia ongelmia, joita pelkkä laihtuminen ei automaattisesti ratkaise. 

Vierailija
2/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus, laihdutus ja psyykkiset ongelmat... Sen lisäksi että varsinkin superlihavilla voi tosiaan olla psyykkisiä ongelmia lihavuuden taustalla, niin valitettavasti myös raju laihduttaminen voi laukaista ei-ennestään-ongelmaisella varsinkin syömishäiriötyyppisiä ongelmia. Ja jos se ongelma mikä laukeaa on vaikka BED niin kuin se aika usein on, henkilö ei enää ole kontrollissa syömisistään, vaan ahmii vaikkei pohjimmiltaan haluaisi, tai päätyy ahmimisten ja laihdutusyritysten kierteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ohjelmaformaatti koko biggest loser, suorastaa moraalitonta tuottaa moista. Mutta mitäpä sitä ei tuottajat tekisi katsojalukujen vuoksi...  

Vierailija
4/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä takaisinlihojia paljon muissakin kuin Suurimmassa pudottajassa. Ihan Painonvartijoissa ja yksinlaihduttaneissa jne.

Se on helppo huudella puskista niin kauan kuin ei ole itse kamppaillut lihavuusongelman kanssa. Omakin kokemus rajoittuu max BMI 30-tasoon, etten voi samaistua sairaalloisen lihavan ihmisen tuntemisiin, mutta sen uskoisin, että ravinnontarve pohjautuu vietteihin ja syviimpiin tarpeisiin. On rankkaa taistella niitä vastaan päivästä toiseen ja uskoisin viettin vääristyvän sitä enemmän, mitä pahemmaksi lihavuus on päässyt. Myös hormonitasapaino menee oleellisesti sekaisin painon seilatessa. Eli kyse ei varmastikaan ole pelkästä 'tahdonvoimasta' ja nälästä ja ahmimisesta sellaisena kuin normaalipainoinen ihminen asian kokee.  

Vierailija
5/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 15:03"]

Mistä se lihominen johtuu? Laihduttavat liian kovasti paineen alla eivätkä käsittele psyykkisiä ongelmiaan samalla? 

[/quote]

Ei niillä kaikilla ole mitään sen suurempia psyykkisiä ongelmia. Se on vaan monessa tutkimuksessa todettu, että kovin radikaalein elämäntapa- ja ruokavaliomuutoksin laihduttaminen altistaa erittäin suuren painonnousun riskille kuurin jälkeen. Ja Biggest Loser nyt on suunnilleen radikaaleinta mitä voi tehdä...

Monia syitä on miksi palataan vanhaan:

- vanhoilla tavoilla vaan on kova vetovoima

- jos on jossain Biggest Loserissa oppinut, että pysyäkseen hoikkana täytyy käyttää kuntoiluun tunteja päivässä ja syödä äärikurinalaisesti, moni lyö kokonaan lössiksi jos ei jaksa niin tiukkaa kuria arjessaan

- laihdutuksen tuloksia ei koetakaan niin palkitseviksi pidemmän ajan päälle kuin luultiin. Alkuun sitä uutta ulkonäköä ja jaksamista ihailee, mutta se arkistuu hyvin äkkiä ja moni huomaa, ettei elämä ole hoikkana sen ihmeempää lopulta kuin oli lihavanakaan. 

[/quote]

Niin.. Eihän ne tulokset varmasti palkitsevia ole, jos laihduttamalla saa taltutettua esimerkiksi diabeteksen ja verenpainetaudin ja kehon "ikä" putoaa 20 vuodella. Mutta tässäpä vaikka pari pointtia:

1. Jos liikkuu sen 5h päivässä, kuten nuo kilpailijat tuolla showssa, polttaa päivässä ainakin HB:n kerrosaterian verran kaloreita. Kun yhtäkkiä liikutaankin enää tunti työ- ym. kiireiden takia, jää jäljelle aika paljon karsittavaa safkasta.

2. Kitudieetti eli erittäin kalorirajoittinen ja liikuntaa pursuava dieetti, mille noi kilpailijat valitettavasti TV-viihteen tekemisen vuoksi ajetaan tekee ihmisen keholle melkoista tuhoa. Keho alkaa tämän johdosta taistelemaan jossain vaiheessa voimakkaasti laihtumista vastaan estääkseen sille vahingollisen toiminnan. Hieman yksinkertaistettuna tämä tarkoittaa sitä, että ihminen muuttuu rasvantekokoneeksi säilyttääkseen homeostaasin eli tasapainotilan. Tämä tapahtuu kymmenillä eri tavoilla: vaikka söisi tarpeeksi kaloreita, on silti nälkä. Harjoittelun aikaisen ja ei-harjoittelun aikaisen ja ruoan lämpöä tuottava vaikutus laskee ym. ym. Jos lontoo taipuu, katso tämä: 

3. Psykologista puoltakin tarvinnee käsitellä. Tuskin kukaan lihoo 50kg pelkästään siksi, että tykkää syödä leivoksia ja pitsaa. Taustalla on pakko olla joku psyykkeeseen vaikuttava tekijä, minkä vuoksi henkilö alkaa hiljalleen tappaa itseään.

Vierailija
6/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin.. Eihän ne tulokset varmasti palkitsevia ole, jos laihduttamalla saa taltutettua esimerkiksi diabeteksen ja verenpainetaudin ja kehon "ikä" putoaa 20 vuodella. "

Ne eivät välttämättä kuitenkaan arjessa kauheasti tunnu. Varsinkin jos diabetes ja verenpaine on myös lääkkeellä hoidettavissa.

Itse olen lihonut takaisin laihduttuani aikoinaan 25 kg. Minulle kävi juuri niin, että sitten kun olin hoikka, niin vähän aikaa ihailin kuvaani joka peilistä ja mietin hoikkuuden terveyshyötyjä, mutta se arkistui äkkiä, ja huomasin että minun elämäni ei oikeastaan ole sen ihmeempää kuin ennenkään. Sama tylsä työ, sama yksinäisyys, ja ennenkaikkiea, sama tylsä minä paitsi hoikemmassa paketissa. 

En katsonut hoikkuutta sen vaivan arvoiseksi mitä sen ylläpitäminen vaati, joten aloin syödä kuten ennenkin ja lihoin takaisin. Enkä aio enää ikinä laihduttaa.

Vierailija
7/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyöminen on suurimmaksi osaksi korvien välissä. Nii se vaan on. Ja en tarkoita sairauksia. Ei heillä ole mitään psyykkisiä ongelmia, vaan ovat vaan antaneet periksi ja lössähtäneet muodottomiksi valaiksi.

Vierailija
8/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 16:00"]

"Niin.. Eihän ne tulokset varmasti palkitsevia ole, jos laihduttamalla saa taltutettua esimerkiksi diabeteksen ja verenpainetaudin ja kehon "ikä" putoaa 20 vuodella. "

Ne eivät välttämättä kuitenkaan arjessa kauheasti tunnu. Varsinkin jos diabetes ja verenpaine on myös lääkkeellä hoidettavissa.

Itse olen lihonut takaisin laihduttuani aikoinaan 25 kg. Minulle kävi juuri niin, että sitten kun olin hoikka, niin vähän aikaa ihailin kuvaani joka peilistä ja mietin hoikkuuden terveyshyötyjä, mutta se arkistui äkkiä, ja huomasin että minun elämäni ei oikeastaan ole sen ihmeempää kuin ennenkään. Sama tylsä työ, sama yksinäisyys, ja ennenkaikkiea, sama tylsä minä paitsi hoikemmassa paketissa. 

En katsonut hoikkuutta sen vaivan arvoiseksi mitä sen ylläpitäminen vaati, joten aloin syödä kuten ennenkin ja lihoin takaisin. Enkä aio enää ikinä laihduttaa.

[/quote]

No listataan jotain konkreettisia sitten..

1. Ihmiset ei tuijota kuin halpaa makkaraa (No OK, jenkeissä normaalipaino on nykyään epänormaalia eli ei ehkä tämä niin paljon kuin muut syyt)

2. Ei tule hiki, kun sidot kengännauhoja tai vaihtoehtoisesti voit solmia itse kengännauhat :-)

3. Ei tule päiviä, jolloin et pääsekään sängystä ylös selkäkipujen takia

4. Et hauko henkeä, vaikka käveletkin ne 10 porrasta verovirastoon. Vaihtoehtoisesti polvi- ym. kivut häviää

5. Nukut paremmin, et ole niin väsynyt päivän aikana.

Vierailija
9/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 16:00"]

[/quote]

No listataan jotain konkreettisia sitten..

1. Ihmiset ei tuijota kuin halpaa makkaraa (No OK, jenkeissä normaalipaino on nykyään epänormaalia eli ei ehkä tämä niin paljon kuin muut syyt)

2. Ei tule hiki, kun sidot kengännauhoja tai vaihtoehtoisesti voit solmia itse kengännauhat :-)

3. Ei tule päiviä, jolloin et pääsekään sängystä ylös selkäkipujen takia

4. Et hauko henkeä, vaikka käveletkin ne 10 porrasta verovirastoon. Vaihtoehtoisesti polvi- ym. kivut häviää

5. Nukut paremmin, et ole niin väsynyt päivän aikana.

[/quote]

En minä kyllä koe nyt 75 kg painossakaan, eli 25 kiloa entistä painavampana, mitään noita haittoja. 

Ei kukaan katso minua kuin halpaa makkaraa. Ihan tavallisen kokoinen, vähän pullukka keski-ikäinen täti vaan olen. 

Ei minulle tule hiki kengännauhoja sitoessa eikä muutenkaan epänormaalisti. Ulkoilen koirani kanssa pari tuntia päivässä joten en ole erityisen huonokuntoinen.

Selkäkipuja minulla ei ole koskaan ollut, ei hoikkana eikä pyöreänä. 

Olen aina nukkunut erinomaisesti, eikä painolla ole asiaan merkitystä. 

Mutta tosiaan, olen näin pullukkanakin painoindeksiiltäni "vain" 28, eli en ole mikään massiivisen lihava.

Vierailija
10/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tässä nyt puhuttu superläskeistä, jotka osallistuu Biggest Loseriin. Mitä tuon 75 kg tantin jutut liittyy asiaan? :P

Vierailija
11/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 16:30"]

Siis eikö tässä nyt puhuttu superläskeistä, jotka osallistuu Biggest Loseriin. Mitä tuon 75 kg tantin jutut liittyy asiaan? :P

[/quote]

OLISIKOHAN VAIKKA HUOMIONHAKUISTA PASKAA?

Vierailija
12/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaisi jollekin todella ylipainoiselle vaikka 10 000e puhtaana käteen jos laihtuisi normaalipainoiseksi niin miksei kaikki pysty siihen? Eikö silloin ole jo päässä vikaa kuten päihde-, peli-, shoppailuriippuvaisilla. 

Miksi niin moni ylipainoinen vähättelee sitä, ettei ole mitään käsittelemättömiä traumoja vaan tykkäävät vaan niin syödä (aivan liikaa)?

Vierailija
13/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama juttu mitä olen ko. sarjasta miettinyt:

-Ei voi olla ns. tervettä että laitetaan todella lihavia ihmisiä punnertamaan ns. veren maku suussa. Tottakai liikuntaa pitää harrastaa, mutta ei voi tehdä nivelille, sydämelle ym. kropalle hyvää, että yhtäkkiä huonokuntoiset läskit laitetaan todella kovaan fyysiseen rääkkiin. Ns. hellävaraisempi tapa lähestyä asiaa olisi fiksumpi, esim. uiminen pitkää matkaa ei tee nivelille pahaa vert. lihavat juoksemassa pitkää matkaa.

-Monille laihtuminen ei ole pysyvää, koska taustalla on muita syitä jotka pitäisi käsitellä samalla. Voi olla esim. lohtusyöjä tmv. ja tavasta pitää oppia eroon, muuten lihoo takaisin. Lisäksi moi lihava kuvittelee että kun minä laihdun niin sitten avioliittoni parantuu ja saan paremman työn ja rakastan enemmän itseäni =jos laihtuneena avioliitto onkin ihan yhtä huono edelleen, pomo ei annakkaan ylennystä, ja yhä edelleen tuntee olevansa p*ska, niin äkkiä lihoo takaisin.

Vierailija
14/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tara ei ole lihonnut, katsokaa vaikka twitteristä kuvia tai googlettakaa että tara costa 2013

Vierailija
15/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tara ei ole lihonnut, katsokaa vaikka twitteristä kuvia tai googlettakaa että tara costa 2013

Vierailija
16/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 18:20"]

[/quote]

Jos olisit lukenut aloittajan linkin jutun, tietäisit, että hän on laihtunut uudelleen. Oikeusjuttu koskee sitä, että hän lihoi vuoden 2011 aikana.

Vierailija
17/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille ylipainoisia jatkuvasti pilkkaaville, arvosteleville ja muka hyviä neuvoja antaville pitäisi perustaa joku hoitolaitos. Ei voi olla tervettä, että muiden ihmisten ympärysmitasta tulee tuollainen elämää suurempi asia, josta täälläkin jatkuvasti meuhkataan. Eikö teillä ole elämää? Onko tämä oikeasti niin kiinnostava aihe, että tykkäätte siitä päivästä toiseen vouhottaa? Jokaiseen ketjuun, jossa sivutaan mitään painoon, syömiseen, liikkumiseen, pukeutumiseen, pitää mennä tätä samaa jauhamaan. Mitä kuvittelette ylimielisellä paheksunnallanne saavuttavanne? Siis oikeasti! Tuo on todella sairasta.

Vierailija
18/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko se arvosteleminen ja hyviä neuvoja antaminen siitä, kun kaveri valittaa niistä kiloistaan koko ajan? Kai siinä jotain pitää sanoa. Tukevako saa ruikuttaa, ilman että antaisin hänelle vinkkejä tai vaikka pyydän kanssani sauvakävelylle (jonne ei kyllä lähtenyt)? Minunkopitää vaan kuunnella. Vai alanko itsekin valittamaan jostain luomesta poskessani, päivästä toiseen, enkä tekisi asialle mitään??

Vierailija
19/24 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:41"]

Tulisiko se arvosteleminen ja hyviä neuvoja antaminen siitä, kun kaveri valittaa niistä kiloistaan koko ajan? Kai siinä jotain pitää sanoa. Tukevako saa ruikuttaa, ilman että antaisin hänelle vinkkejä tai vaikka pyydän kanssani sauvakävelylle (jonne ei kyllä lähtenyt)? Minunkopitää vaan kuunnella. Vai alanko itsekin valittamaan jostain luomesta poskessani, päivästä toiseen, enkä tekisi asialle mitään??

[/quote]

Ja tämän takia ne kaverin läskit ovat sinun elämäsi keskipiste?

Vierailija
20/24 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tara oli mun suosikki. harmi että noin kävi tosin ei ole ainoa ohjelman jälkeen lihonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme