Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsalainen Viktoria sai burnoutin, lopetti työt ja ryhtyi vanhan ajan kotirouvaksi: "Tämä on sitä, mitä minä tahdon"

Vierailija
31.07.2020 |

Viktoria tuskastui kiireiseen elämään ja päätti ryhtyä elämään menneiden aikojen tapaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalainen-viktoria-sai-burnoutin…

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahdon. Tahdon pitää huolta kauniista kodista, sisustaa, kokata ja huolehtia miehestäni ja eläimistäni. Harrastaa ja harjoittaa vapaaehtoistyötä ja hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
2/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahdon. Tahdon pitää huolta kauniista kodista, sisustaa, kokata ja huolehtia miehestäni ja eläimistäni. Harrastaa ja harjoittaa vapaaehtoistyötä ja hyväntekeväisyyttä.

Minä tahdon sinun kaltaisen vaimon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohis, mutta halvallahan ei tällaista vaimoa ylläpidetä.

N43.

Vierailija
4/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai hierojan työssä burnoutin? Jepjep.

Vierailija
5/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa varaa itekin. Jäisin heti kotiin jos voisin.

Vierailija
6/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahdon. On myös ilmastolle ja syntyvyydelle parempi, että naiset pysyvät kotona.

Valitettavasti naisten työssäkäynti nykyisen talouskasviin tähtäävän järjestelmän kannalta välttämätöntä. Siksi naisille uskotellaankin, että kotiin jääminen olisi alistumista. Mielestäni se on enemmän alistumista, että suostuu käymään pienipalkkaisessa työssä sekä samalla hoitamaan kotityöt ja lapset.

Kaikki eivät halua lapsia :)

Vierailija
7/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahdon. On myös ilmastolle ja syntyvyydelle parempi, että naiset pysyvät kotona.

Valitettavasti naisten työssäkäynti nykyisen talouskasviin tähtäävän järjestelmän kannalta välttämätöntä. Siksi naisille uskotellaankin, että kotiin jääminen olisi alistumista. Mielestäni se on enemmän alistumista, että suostuu käymään pienipalkkaisessa työssä sekä samalla hoitamaan kotityöt ja lapset.

Et ole sitten kuullut, että mies on myös kyvykäs tekemään kotitöitä ja hoitamaan lapsia.

Vierailija
8/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viihtyisin kotirouvana. Tekisin mielelläni ruuat, leipoisin ja hoitaisin kodin ja huolehtisin miehestä.

Vierailija
9/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako sulla saldo riittää?

Vierailija
10/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin viihtyisin kotirouvana. Tekisin mielelläni ruuat, leipoisin ja hoitaisin kodin ja huolehtisin miehestä.

Ja mies kustantaisi napisematta tämän lystin. Kalliiksi käy.

Vierailija
11/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseksi kotivaimoksi, jonka mies viitsisi elättää, kelpaa vain sievä, isorintainen, seksikkääksi piketuva nainen. Onhan näistä esimerkkejä.

Vierailija
12/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olisihan se ihanaa, että mies kustantaisi kaiken. Itse voisi huoltaa kotia, laittaa ruokaa, pitää huolta ulkonäöstään, huolehtia miehestä, vähän ehkä harrastella kevyesti jotain etätöiden tekoa että saisi omaa taskurahaa. Olisin huippuhyvä kotivaimo! Harmi vaan mies ei suostu tuohon ...

Vierailija
13/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset on huijattu pyörittämään kapitalistien pyramidipeliä, kun ei miehet riittäneet.

Vierailija
14/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseksi kotivaimoksi, jonka mies viitsisi elättää, kelpaa vain sievä, isorintainen, seksikkääksi piketuva nainen. Onhan näistä esimerkkejä.

Olen juuri tuollainen. Ei tosin fillereitä eikä implantteja. Mutta silti tuo mies ei suostu vaan haluaa hemmetti minun olevan taloudellisesti itsenäinen. Olisin vielä koulutettuna ja taiteita ja tieteitä harrastavana hyvä järjestämään kultturelleja illanviettoja miehen kollegoille ja keskustelemaan kauniisti. Olen tainnut valita väärän miehen.

Vierailija
15/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies kustantaisi napisematta tämän lystin. Kalliiksi käy.

Riippuu miehestä. Kyllä on miehiä, jotka tuollaisen naisen haluaisivat.

Vierailija
16/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri tuollainen. Ei tosin fillereitä eikä implantteja. Mutta silti tuo mies ei suostu vaan haluaa hemmetti minun olevan taloudellisesti itsenäinen. Olisin vielä koulutettuna ja taiteita ja tieteitä harrastavana hyvä järjestämään kultturelleja illanviettoja miehen kollegoille ja keskustelemaan kauniisti. Olen tainnut valita väärän miehen.

Ja kun olisi tosi paljon aikaa huolehtia ulkonäöstä, niin sitä olisi sitä kauniimpi. Eikä tarvitsisi edes pukeutua mihinkään jakkupukuihin vaan voisi olla ihanan naisellinen.

Suomessa vain on miehilläkin omituinen ajatus siitä, että naisten pitäisi tehdä töitä ja elättää itsensä. Ihailevat vielä perhana sitä!

Vierailija
17/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista miestä odotellessa☺️

Vierailija
18/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun olisi tosi paljon aikaa huolehtia ulkonäöstä, niin sitä olisi sitä kauniimpi. Eikä tarvitsisi edes pukeutua mihinkään jakkupukuihin vaan voisi olla ihanan naisellinen.

Suomessa vain on miehilläkin omituinen ajatus siitä, että naisten pitäisi tehdä töitä ja elättää itsensä. Ihailevat vielä perhana sitä!

Ainahan tuollainen kotirouvakulttuuri on ollut pienten piirien touhua. Käytännössä miehen on pitänyt olla varsin varakas, jotta on pystynyt tuollaista kuviota ylläpitämään. Toki Suomessakin naiset on historiallisesti pysyneet ns. kodin piirissä, mutta käytännössä se on kuitenkin maatilalla tarkoittanut raskaita kotitöitä aamusta iltaan. Nainen joka ei ole tehnyt muita töitä kuin perhettään hoitanut on historiallisesti aika harvinainen.

Vierailija
19/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee minä olen tälläinen :)

Vierailija
20/40 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi luksusta jos voi toinen vanhemmista jäädä täysin kotiin.

Itse mietityttäisi ennen kaikkea taloudellinen turva. Riittääkö vain yhden ihmisen tulot elämiseen maassa jossa ei ole perheverotusta? Ei kerry eläkettä, miten taloudellinen turva vanhuudessa varmistetaan? Entä sitten kun lapset on kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa, jatkuuko tradwife-elämäntyyli?

Mutta voihan nämä kaikki turvata muilla järjestelyillä jos on rahaa, siinä tapauksessa eikun go for it :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän