Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen saaneet! Tuntuuko omituiselta olla aikuisena selvinpäin niin pitkään?

Vierailija
08.07.2013 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan. Lapsen saaminen on paljon parempaa kun kännissä örveltäminen.Ja ei kaikki aikuiset muutenkaan ryyppää koko ajan.

Vierailija
2/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tietenkään.. olen ollut humalassa viimeisen 18 vuoden aikana kerran. Mulle riittää siideri tai lasi viiniä, mutta voin ihan hyvin olla ottamattakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin teinielämäni joskus 22-23 vuotiaana.. sen jälkeen alkoholi on näytellyt suhteellisen pientä osaa elämässäni.

Vierailija
4/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lastani join lähes joka v-loppu ja raskauden alkuajoilla mietin miten sitten ekan kerran lähden dokaamaan jne... No ajan kuluessa sitä oppi arvostamaan toisia asioita eikä nyt 3 v:n äitinä tee mieli lähteä ikinä ulos, pari kertaa vuodessa ja nekin väkisin järkättyjä...  Niin se ihminen muuttuu ja kasvaa.... alkoholin ja bilettämisen tilalle tulee jotain parempaa!

Vierailija
5/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Itsellä ei kyllä selvinpäin oleminen liity mitenkään lasten saamiseen. Ai niin, mutta olen aikuinen. Ehkä aloittajankin kannattaisi kokeilla sitä ja miettiä sitten uudelleen.

Vierailija
6/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:56"]

Ennen lastani join lähes joka v-loppu ja raskauden alkuajoilla mietin miten sitten ekan kerran lähden dokaamaan jne... No ajan kuluessa sitä oppi arvostamaan toisia asioita eikä nyt 3 v:n äitinä tee mieli lähteä ikinä ulos, pari kertaa vuodessa ja nekin väkisin järkättyjä...  Niin se ihminen muuttuu ja kasvaa.... alkoholin ja bilettämisen tilalle tulee jotain parempaa!

[/quote]

Toiset arvostavat jotain parempaa ihan ilman lapsen tekoakin. 

Vierailija
7/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Olen ollut selvinpäin ilman lapsiakin useamman vuoden. 

Vierailija
8/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisen elämässä on hieman eri asiat tärkeitä. Ryyppääminen ei ole kuulunut tapoihini lasten saannin jälkeen, koska se ei yksinkertaisesti kiinnosta enää. Miksi haaskaisin päiväni krapulaan ja hassaisin rahani ryyppäämiseen? Humalajuominen on keskenkasvuisten hommaa. Alkoholia voi käyttä ihan kohtuudella perheellinenkin: viinilasi silloin tällöin jne.

T. keski-ikäinen kahden koululaisen äiti

Vierailija
9/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nauttia sen saman viinilasillisen niin lasten kanssa kuin ilman. Voin myös olla sitä nauttimatta. Koskaan en ole menetteänyt muistiani, koskaan en ole käyttäytynyt siten, että pitäisi hävetä jälkeenpäin. Koskaan en ole kokenut kännejä. Alkoholiannoksia minulla menee maksimissaan 20 annosta vuodessa. Lähinnä häissä, valmistujaisissa ja joskus kotona se viinilasillinen.

Vierailija
10/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli hirveän moralistisia vastauksia. Minä itse olen oikeasti miettinyt samaa kuin ap kun nyt on lapsi on haaveissa, ja en edes ole mikään kova bilettäjä tai alkkis. Se kuuluu vähän samaan kategoriaan, kun miettii kaikkia turhamaisuuksia, kuten mitenhän keho muuttuu raskauden myötä jne. Käyn itse ulkona varmaan kerran kuussa, ja sillon tällöin kotona miehen kanssa juodaan oluet/viinilasit. Kyllä se silti mun mielestä tuntuu hurjalta olla ilman alkoholia se 9kk+minkä aikaa nyt päättääkään olla ilman, varmaan kuiten todennäköisesti 1,5-2vuotta. On sekin muutos elämään. Tietenkään niille jotka ovat absolutisteja, tai ottavat kerran vuodessa, ei tunnu mitenkään eriltä :)  Mut monesti mieleen hiipii, että tuntuukohan se jotenkin kummalta, kun alkoholin käyttö on ainakin itsellä ollut osa nuoruutta, ja nyt alkaa olla siinä vaiheessa että "nuoruus" on taitekohdassa, ja kohta takanapäin. Ihan (kai) tervettä se on tuollaisiakin pohtia etukäteen!

Vierailija
11/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu! 

Vierailija
12/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautumista se tuntuu oudolta ajatukselta, että vähintään 9kk menee tipattomana, mutta sitten kun on raskaana, ei se enää niin oudolta tunnukaan :)

Vierailija
13/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkeen joka toinen viikonloppu käytiin ulkona (kun isommat uusiopereheen lapset olivat poissa) kunnes raskauduin.. En nyt dokaamalla dokannut vaan pari kolme siideriä yleensä illassa meni. Eikä tehnyt tiukkaakaan.. lähdin autolla baariin jos lähdin odotusaikana ja join limua :) Nyt kun lapsi täyttä kohta 3v niin otan alkoholia ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Elämäntilanteet muuttuu, nyt elän tälläistä elämää ja olen enemmän kuin tyytyväinen tähän. aika aikansa kutakin, lapset kasvaa !! Nyt  saan mennä mulle ihan tarpeeksi omia menoja  ja lopun ajan nautin lapsistani..

Vierailija
14/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:30"]

Ei tunnu. Olen ollut selvinpäin ilman lapsiakin useamman vuoden. 

[/quote]

Tuskin AP kaipasi mitään absolutistien kommentteja tänne. Jotkut ihmiset juovat ja  juhlivat ennenkuin perustavat perheen.

Vierailija
15/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuihan se alussa oudolta, varsinkin kun raskaus oli yllätys ja oltiin kovia oltu bilettämään... :D Mutta kummasti se ihminen sopeutuu muutoksiin ja kun syy on niin hyvä niin ei se selvänä oleminen todellakaan harmita tai ole vaikeaa! Tupakointikin loppui kuin seinään raskaustestin tehtyäni, vaikka yli 10 vuotta ehtinyt polttamaan. Ja kyllä sitä pääsee vielä lapsen saannin jälkeenkin välillä juhlimaan, jos siltä tuntuu, eikä siinä ole mitään pahaa jos lapsi on isän kanssa kotona tai hyvässä hoidossa! Toki kerrat harvenee, eikä sitä tee mielikään niin kovin usein lähteä... :)

Ja mun mielestä on ainakin hyvä pohtia tätäkin asiaa etukäteen, samoin kuin kropan muutoksiin suhtautumista yms. yms. Se on aivan normaalia, vaikka tällä palstalla sitä ei saisi sanoakaan... :D

Vierailija
16/16 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuu se joltain. Minulla on nyt 3 viikkoinen vauva ja olen ollut juomatta siis 10kk. On helppoa ólla juomatta lapsen takia, mutta silloin tällöin kyllä haaveilen jo joulukuusta, kun lapsi oppii syömään soseita ja vieroittuu tissistä ja tämä mamma saa juoda kokonaisen pullollisen punaviiniä ja polttaa puoli askia tupakkia. AHh, se tekee varmasti hyvää. Koen silti olevani hyvä ja läsnäoleva äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi