Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet nuorina seksielämän aloittaneet ja mahdollisesti vanhemmiksi tulleet sanovat, että olivat kympsempiä kuin muut ikäisensä?

Vierailija
31.07.2020 |

Tarkoitan näitä, jotka ovat aloittaneet seksielämänsä 13-15-vuotiaina, ja perustelevat sitä kypsyydellään. Eikö se kerro enemmänkin sen, että eivät olleet tarpeeksi kympisiä tajutakseen, että ei ole ehkä vielä yläasteella järkevää aloittaa "aikuisten elämää"? Monet oikeasti kypsät aloittavat vasta myöhemmin, koska tajuavat, että yläasteikäisenä ihmiset ovat henkisesti vielä kypsymättömiä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana selittää itselleen asiat aina parhain päin.

Vierailija
2/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät joko kehtaa myöntää tehneensä virheen taikka sitten eivät ole edes tajunneet ajatella niin.. Itse aloitin aivan liian aikaisin, 13-vuotiaana, ja tässä ollut iso sureminen aikuisiällä. En TODELLAKAAN olisi ollut valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä viitataan siihen, että intressit olivat jo muualla kuin barbileikeissä, kuten monilla muilla ikäisillään. Itse menetin neitsyyteni 15-vuotiaana pitkäaikaiselle poikaystävälleni. Olin ihan valmis, enkä kadu sitä näin kolmekymppisenäkään mitenkään.

Olen koko elämäni aikana harrastanut seksiä kahden miehen kanssa, joista viimeisimmän kanssa tein lapset lähemmäs kolmekymppisenä.

Vierailija
4/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä viitataan siihen, että intressit olivat jo muualla kuin barbileikeissä, kuten monilla muilla ikäisillään. Itse menetin neitsyyteni 15-vuotiaana pitkäaikaiselle poikaystävälleni. Olin ihan valmis, enkä kadu sitä näin kolmekymppisenäkään mitenkään.

Olen koko elämäni aikana harrastanut seksiä kahden miehen kanssa, joista viimeisimmän kanssa tein lapset lähemmäs kolmekymppisenä.

Monikaan yläasteikäinen ei ole enää barbileikki-iässä, kyllä seksuaalinen kanssakäyminen yleensä kiinnostaa vähintään ajatuksen tasolla. Ei se tuumasta toimeen käyminen sen suuremmasta kypsyydestä kerro.

Vierailija
5/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sen kypsyyden sitten määrittelee. Oma kaverini halusi lapsen jo alaikäisenä enkä koskaan oikein häntä tajunnut ja kauhistelin, että minä en mistään hinnasta haluaisi vielä lasta. Kun sitten tämä kaverini sai täysi-ikäisyyden kynnyksellä lapsen, hoiti lapsen kyllä tosi hyvin enkä koskaan ajatellut, että hän olisi ollut epäkypsä äidiksi. 

Vierailija
6/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuon ikäinen muka leikkii enää Barbeilla? Okei, ehkä jotkut leikkivät, mutta suurin osa ei ole enää leikkimisestä kiinnostuneita.

Vierailija
7/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin neitsyyden 15-vuotiaana, ensimmäisen poikaystävän kanssa. En oo koskaan vertaillut sitä muiden kokemuksiin, tein sen omasta halusta ja se oli sopiva ikä siihen. :) Kuukautiset oli ollut jo monta vuotta, ja poikaystävä oli saman ikäinen. Miks ei??

Eri asia sitten jos jossain kännissä menettää sen neitsyyden jolleki 30 v miehelle teininä tyyliin.

Vierailija
8/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne-elämän ja aivojen kehitys on niin pahasti kesken, että väitän, että ei voi ymmärtää seksin koko merkitystä. Tämä aihe teinejä joo kiinnostaa, mutta voisivat pysyä siellä suutelun ja pettingin tasolla. Olisinpa itsekin pysynyt.

Vierailija
9/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin neitsyyden 15-vuotiaana, ensimmäisen poikaystävän kanssa. En oo koskaan vertaillut sitä muiden kokemuksiin, tein sen omasta halusta ja se oli sopiva ikä siihen. :) Kuukautiset oli ollut jo monta vuotta, ja poikaystävä oli saman ikäinen. Miks ei??

Eri asia sitten jos jossain kännissä menettää sen neitsyyden jolleki 30 v miehelle teininä tyyliin.

Eihän aloituksessa väitettykään, ettei teininä saisi harrastaa seksiä tai otettu kantaa, mikä on hyvä ikä aloittaa. Ihmeteltiin vain, miksi joku nuorena aloittanut kokee olleensa ikäisiään kypsempi.

Vierailija
10/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voimakas, varhain herännyt seksuaalisuus ja fysiologinen kehitys koetaan "kypsyydeksi"? Henkinen kypsyys voi olla synkassa tai (useimmiten) ei.

Vierailija
11/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlström on mukaan on ihan luonnollista, että pikkulapsetkin...😖

Vierailija
12/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlström on mukaan on ihan luonnollista, että pikkulapsetkin...😖

Ai mitä se on sanonut? Onko jotain linkkiä?

Vierailija
13/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa heistä oli ja sen takia aloitti.

Vierailija
14/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain kypsymiseen johtaa usein laiminlyövät vanhemmat, koska lapsi josta ei pidetä huolta joutuu pitämään itsestään huolta esim. vanhempi sammuu, joten lapsi tekee ruokaa itselleen. Tämä laiminlyönti johtaa myös läheisyyden ja hellyyden kaipuuseen ja täten seksiin.

Vierailija
15/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset aloittavat 15-vuotiaana, perustavat sitten perheen ja elävät elämäänsä.

Toiset eivät aloita edes 27-vuotiaana. Löytävät syyn tähän Henry Laasasen markkina-arvoteoriasta, Jordan Petersonin psykologiasta, naisen seksuaalisuuden vapautumisesta, liiallisesta kiltteydestään muita ihmisiä kohtaan jne.

Vierailija
16/22 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elämän ja aivojen kehitys on niin pahasti kesken, että väitän, että ei voi ymmärtää seksin koko merkitystä. Tämä aihe teinejä joo kiinnostaa, mutta voisivat pysyä siellä suutelun ja pettingin tasolla. Olisinpa itsekin pysynyt.

No mikä sen seksin tarkoitus on? Miten se penttinki eroaa vaikka suuseksistä tai itse penetraatiosta, kunhan ehkäisystä on huolehdittu?

Vierailija
17/22 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sen seksin tarkoitus on? Miten se penttinki eroaa vaikka suuseksistä tai itse penetraatiosta, kunhan ehkäisystä on huolehdittu?

Seksillä ei usein ole eikä tarvitse ollakaan muuta tarkoitusta kuin himojen tyydytys ja nautinnon saaminen. Luonnollista toimintaa, johon ei välttämättä liity sen syvällisempää tunneyhteyttä tai muuta järisyttävää ja kohtalokasta. Ei teineillekään siis tarvitse sellaista uskotella ja tehdä seksistä niin kamalan vakavaa asiaa. Minustakaan ei eroa olennaisesti, harrastaako vain pettinkiä vai all the way. Vastuullisuus, toisen kunnioittaminen ja rehellisyys ovat tärkeitä.

Vierailija
18/22 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä vänisi kerran lapsettomasta työkaveristaan: "Täytyy olla kyllä lapsellinen ja kypsymätön jos ei lapsia tee. Minusta tuli mies vasta kun sain sinut". Sanoin hänelle perään että minusta ei sitten koskaan taida tulla naista, niin hän tokaisi että "No ei, ja olen kyllä pettynyt jos noin käy". 

Taisi oikeasti olla kateellinen tälle kaverille ja mulle, että meillä on sentään omat aivot ja saamme elää vapaata elämää. 

Vierailija
19/22 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain seksielämän aloittaville tytöillä on yleensä huono ja turvaton isäsuhde. Tytöt, joilla on turvallinen ja hyvä isäsuhde, aloittavat myöhemmin.

Vierailija
20/22 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuon ikäinen muka leikkii enää Barbeilla? Okei, ehkä jotkut leikkivät, mutta suurin osa ei ole enää leikkimisestä kiinnostuneita.

Luultavasti ne kilttipojat, joille tytöt ei puhu koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan