Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomana ihmettelen vanhempien touhua kaupassa

Vierailija
31.07.2020 |

Näitä riittää, mutta pelkästään tänään:

N. 6 vuotias ehdottaa, että hän haluaa tänään, karkkipäivänään lidtin tummaa suklaata. Äiti tähän: "tuus täältä valitsee" ja vie lapsen fazefin ja maraboun hyllyille. Miksi!? Hinnasta ei ollut kyse.

2 lasta (ehkä 4 ja 6!) kantavat colapulloja, vanhemmat keräävät itselleen pienpanomotuotteita. Ok. Lapset kysyy miksi vanhemmat saa noin monta, isä siihen: tehän saitte lollit, me ei!

Lapsi (n. 5v): äitii ostetaan herneitä jooko? Äiti: No vaihdatko sun jäden hernepussiin? Lapsi: en!

Siis wtf? Ja sitten mietitään mikä tätä kansaa vaivaa...... 😩

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas traumaattisia kokemuksia.

Vierailija
2/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Onko sulla muita harrastuksia, entä mites oma seksielämä? Vähän huolestuttavan paljon kyttäät muiden elämiä (siis minuutin hetkiä toisten elämistä; jotka ei kerro kyllä yhtään mitään mistään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelitkö koko kauppareissun niitten kintereillä kyttäämässä vai keksitkö koko jutun just äsken?

Vierailija
4/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan toimi lasteni kanssa noin. Ei meillä edes ole karkkipäivää, eikä lapset valitse kaupasta herkkuja. Parempi ettei herkkuja nosteta erityiseen rooliin, niitä syödään sopivassa tilanteessa ilman hypetystä.

Vierailija
5/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaisia vastauksia? Nämä ovat tosia. Ja ei ollut sama perhe, ei tarvinut seurata. Ihmettelin touhua oikeasti, koska kävin pitkästä aikaa isossa marketissa.

Lapsille vastataan mitä sattuu, ja herne on yhtäkkiä herkku siinä missä jäätelö. 4v juo colaa ja kukaan ei pyydä huutavaa lastaan puhumaan normaalilla äänellä.

Ap

Vierailija
6/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin monesti isälle katkera lapsena kun isä sai sen ison kossupullon ja minä pienen jaffapullon. Myöhemmin kyllä isäukko paljastui reiluksi kun osti minullekin aina sen jaffan sijasta samanlaisen kosanderin kuin itselleen. Olisiko ollut silloin kun menin amikseen kun tuo käänne tapahtui.

Vierailija
7/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo pahis.

Meillä perjantai on niin sanottu herkkupäivä. Eli itse saan silloin ostaa herkkuja 😁 Koittakaa kestää.

Vierailija
8/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa on ostettu ennenkin lapsen pyynnöstä herneitä, mutta ne on jäänytkin syömättä? Tai se lapsen pyytämä suklaa, ehkä se ei kuitenkaan ole maistunut vaikka näyttääkin kivalta.

Vierailija
9/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koska äiti tietää että lapselta jää se tumma suklaa syömättä ja sitten menee roskiin. Tai tulee sisaruksen kanssa tappelu kun toisella onkin fazerin suklaata ja toisella vaan tyhmää tummaa.

2. Mikä tässä nyt oikeestaan sua järkytti? Mä olen lukenut tuon nyt monta kertaa ja en ymmärrä mitä paheksut? Oisko lapsillekin pitänyt ostaa pienpanimon olutta?

3. Niin, kaikkea ei voi saada mitä vinkuu.

Vierailija
10/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän ihmeellistä noissa jutuissa oli?

Vierailija
11/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Äiti tietää että ei sitä tummaa suklaata syö.

2. Miksi lasten pitäisi saada saman verran juomia, he saivat cokista ja Lollit.

3. Kaikkea mitä lapsi haluaa ei tarvi ostaa.

Vierailija
12/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Koska äiti tietää että lapselta jää se tumma suklaa syömättä ja sitten menee roskiin. Tai tulee sisaruksen kanssa tappelu kun toisella onkin fazerin suklaata ja toisella vaan tyhmää tummaa.

2. Mikä tässä nyt oikeestaan sua järkytti? Mä olen lukenut tuon nyt monta kertaa ja en ymmärrä mitä paheksut? Oisko lapsillekin pitänyt ostaa pienpanimon olutta?

Tarkoittanet päinvastoin: tappelu tulee, kun toisella on ihanaa tummaa suklaata ja toisella vain tyhmää Fazeria.

Vierailija
13/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miksei voisi ajatella että lapsi oppisi tykkäämään tummasta suklaasta? Ilman oletusta ettei lapsi kuitenkaan tykkää. Paljon terveellisempää ja tulee syötyäkin vähemmän.

2. En edes jaksa avata. Itselle "laadukasta lähituotantoa" ja lapselle kofeiinia jenkeistä. Hampaat. Aivot.

3. Miksi kasviksista pitää tehdä herkku? Saman olen todistanut marjojen ja jopa maissien suhteen.

Vierailija
14/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 siis Ap

Vierailija
15/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisitko vähän avata, että mikä tässä on ihmeellistä? Minusta ihmeellistä on se, miten kiinnostus on riittänyt kuuntelemaan noinkin tarkkaan muiden jorinoita. Ja mitä ihmettä on lollit? Harvinaisen ärsyttävä sana muuten.

Vierailija
16/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Miksei voisi ajatella että lapsi oppisi tykkäämään tummasta suklaasta? Ilman oletusta ettei lapsi kuitenkaan tykkää. Paljon terveellisempää ja tulee syötyäkin vähemmän.

2. En edes jaksa avata. Itselle "laadukasta lähituotantoa" ja lapselle kofeiinia jenkeistä. Hampaat. Aivot.

3. Miksi kasviksista pitää tehdä herkku? Saman olen todistanut marjojen ja jopa maissien suhteen.

1. Voihan sitä ajatella juu. Vanhempi ei kuitenkaan välttämättä mielellään kuuntele sitä kiukkua, mikä harjoittelusta seuraa.

2. Meidän lapset juo kerran pari viikossa kolaa, kuten itsekin. Meillä ei ole kellään yhden yhtä reikää.

3. Herneet ja marjat voi olla perheelliselle oikeasti tosi kalliita koko porukalle ostettuna. Sitä ei perheetön sinkku aina ymmärrä.

Vierailija
17/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestissäsi on ristiriita (vastaukset 2 ja 3). Miten se vahingoittaa lasta jos kasviksista tai marjoista on tehty herkku? Meillä ainakin 2-vuotiaalle marjat todellakin ON herkku, jota saa hyvällä mielellä hänelle antaa.

Vierailija
18/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä on tuo mitä kirjoitin vastauksessani. Eli ei edes vaivauduta pysähtymään. Ei kyseenalaisteta omia oletuksia ja malleja.

Meilläkin oli lapsena päärynä suuri herkku. Kysyin äidiltäni taannoin olivatko ne kalliita vai miksi niin. Äitini vastasi että söimme aina heti kaikki. Mitä ihmettä?! Kyllä hevonenkin syö kaikki kaurat jos ne kantaa sen eteen.

Tuntuu että vanhemmat ovat kovin laiskoja opettamaan ja muuttamaan totuttuja tapoja.

On ihan fakta ettei cola ole lasten juoma.

LOL-pallot... En edes ala paasaamaan niistä. 😩

Ap

Vierailija
19/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se lapsi ei oikeasti tykkäisi siitä suklaasta ja äiti ei halua että lapsi pettyy ja itkee kotona.

2. Lapset ovat halunneet kolaa, ja valinneet sen itse. He saavat _yhden_ pullon, juurikin koska ne hampaat ja aivot! (Olisiko lasten siis kuulunut saada yhtä monta kolaa kuin aikuiset oluita vai mikä tässä oli ongelma?)

3. Aina ei saa mitä haluaa, lapsi ei päätä mitä ostetaan. Kysymys ei ole mistään herneiden rinnastamisesta herkkuun, vaan siitä että lapsi on jo saanut yhden toivomansa asian, hän ei saa enää enempää. Luultavasti kyseinen lapsi on kaupassa halunnut myös ainakin muroja, jotain tiettyä juustoa, keksejä, just tota leipää, vesimelonia, hauskan näköisen pesuaineen, pähkinöitä, kassalta kortsuja ja ostoskärryt kotiin. Lapset haluavat kaikkea, koko ajan.

Ps. Et ilmeisesti ole vain lapseton, vaan et ole tavannut yhtäkään lasta ikinä :D

Vierailija
20/52 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet päinvastoin: tappelu tulee, kun toisella on ihanaa tummaa suklaata ja toisella vain tyhmää Fazeria.

Näin se meillä aikuisilla meneekin. Mut harvemmin lapsilla. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi