Suosittele Euroopan matkakohdetta, lähtö perjantaina :)
Miehellä siis loma alkaa loppuviikosta ja heti on lähdettävä jonnekin, koska hän on yrittäjä eikä lomaa voi viettää kotona. Meitä on kaksi aikuista ihmistä. Tykkäämme liikkua pyöräillen tai jalan. Autokin voidaan tarvittaessa vuokrata ja kulkea junalla päivän reissuja pääkohteesta. Keski-Eurooppa Tanskasta lähtien olisi ajatuksissa. Ja vieno toive, että lämpötila olisi alle 30 astetta. :) Jos olet ollut jossain vastaavassa kivassa kohteessa, kerrothan sen! :)
Kommentit (33)
Oletteko jo Alpit kolunneet? Siellä voi reippailla joka makuun + autoilla sen lisäksi
Kööpenhamina, kiva kesäkaupunki ja siellä on mukava pyöräillä eikä lennot kestä kauan.
Alppeja ehdotan minäkin. Esim. Sveitsissä Interlakenin ympäristössä on aivan loistavat mahdollisuudet vaeltamiseen, pyöräilyyn ja kaikenlaiseen aktiivilomailuun. Ja junalla pääsee vaikka minne.
Kiitos! Kööpenhaminassa on tullut oltua useammankin kerran, ja silti se on taaskin meillä listoilla, niin kiva maa on Tanska ja tanskalaiset! Nuo Alpit pitääkin laittaa mietintään, googlaillaan. :)
Alpit saa äänen täältäkin. Olin 4 vuotta sitten kesällä juuri Interlakenin alueilla. Aivan mahtavaa. Lämmin, mutta ei liian kuuma. Kaunista kuin postikorteissa. Aivan huippu ruokaa. Miinuksena se, että oli vähän kallista. Silloin, en tiedä miten tänä päivänä.
Tanskan saaret ovat myös kivoja, siis ne toiset kuin köpis. Etelä Ruotsi?
Kannattaa muistaa: Sveitsien Alpit puolet kalliimpia paikkoja kuin Itävallan Alpit. Kesälläkin.
Useimmat Euroopan kaupungit täynnä turisteja kesäaikaan. Elokuu tosin se pahin.
Minä lähtisin Lyypekkiin, vuokraisin sieltä auton ja ajelisin Moselin viinitiloja ja linnaa katsomaan.
AP tässä, Budapest on ollut myös top 3:ssa. Jos joku on siellä vastikään käynyt, suosituksia otetaan vastaan! :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 22:46"]
Kannattaa muistaa: Sveitsien Alpit puolet kalliimpia paikkoja kuin Itävallan Alpit. Kesälläkin.
[/quote]
Totta todellakin. Ja Ranskan ja Italian puolen alpit taas Itävaltaakin halvemmat. Sveitsin kiertäisin, ellei todella paksu matkapörssi. Ei sovi budjettimatkailijoille tai niille jotka eivät halua käyttää valuuttaa.
Budabest, Wien, Amsterdam, Brussel, Paris... onhan niitä joka suunnalla.
Sveitsi: sairaan kaunis ja sairaan kallis. Itävalta, Saksa: aivan varteenotettavia vaihtoehtoja, kaunista, viihtyisää myös. Ranska vähän tylyä, mutta maisemat...Belgian, Hollanin rannat voi llla myös kivoja...
Ääni Sveitsille. Jos olisi varaa en miettis. Mutta suosittelen eteläistä Saksaa, tai Itävaltaa ihan jo hintojenkin takia (olemme olleet asuntoautolla ja aivan mahtavat reissut viinitiloineen, linnoineen kierretty, jopa Legoland siellä). Slovenia ja Kroatia ovat todella hienoja ja hyviä, hintalaatu suhde hyvä. Näitä suosittelen. Pohjoismaista suosikki on Norja- mutta sekin on kallis.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 22:46"]
Alpit saa äänen täältäkin. Olin 4 vuotta sitten kesällä juuri Interlakenin alueilla. Aivan mahtavaa. Lämmin, mutta ei liian kuuma. Kaunista kuin postikorteissa. Aivan huippu ruokaa. Miinuksena se, että oli vähän kallista. Silloin, en tiedä miten tänä päivänä.
[/quote]
Sveitsi on entistä kalliimpi. N. vuosi sitten euron arvo suhteessa sveitsin frangiin laski, joten eipä siellä paljoa kannata käydä tässä lähelä asuvankaan.
Suosittelisin tätä omaa asuinauettani eli Italian pohjoisosan Suurien järvien aluetta, mutta en juuri tähän aikaan vuodesta, koska päivälämpötilat voi olla +35. Jotta saisitte viileämpää olin paikkaa, kannattaa pyrkiä korkeampiin ilmanaloihin, sinne päälle 2000 metrin korkeuteen meren pinnasta.
Itse tykkään kovasti Itävallasta. Olen ollut Zillertalissa, mutta se oli ehkä liian kaupallinen minulle (paljon venäläisiä). Jokin pienehkö paikka läntisessä osassa voisi olla kivempi. Siitä voisi sitten käydä ihailemassa Salzburgia. Lennot halvalla Muencheniin ja autolla Itävaltaan. Siinä minun lomaehdotus.
No noilla spekselilä lähtisin ehkä itäiselle reitille. Eli virooon ja siitä alaspäin, rantaa pitkin. On ihania hiekkarantoja, hyvn hoidettuja eikä ehkä liian kuumaa. Halpaa. Tai sitten lentäisin jonnekin Madeiralle, sinne tuuletkin osuvat sopivasti. Aurinkopaikat kiertäisin kaukaa = italia, kreikka, kypros, malta, samoin ylihinnoitellut paratiisit= sveitsi.
Tanska on aika kiva myös.
Hei suuret kiitokset kaikille vastanneille! Nyt nukkumaan, mutta huomenna paneudun ehdotuksiin. Hyvää yötä! :) t. Ap
Kiitos 17. En myöskään hinkua noihin venakkokeskuksiin. Mutta Itävallan paikat ovat upeita. Harmi tuo Sveitsin kalleus, muuten sinne ilman muuta.
Lisään vielä, että rannalla makoilua emme voi harrastaa ihosairauteni takia. :)