Aiotteko Koronasta huolimatta osallistua elokuussa juhliin (rippi, ylioppilas ym)?
Meillä olisi kahdet rippijuhlat ja yhdet ylioppilasjuhlat tulossa. Itse työskentelen hoitoalalla ja pakko myöntää, että hieman hirvittää. Lähinnä se, jos saisinkin juhlista oireettoman tartunnan ja levittäisin Koronaa eteenpäin. Mietin jo, että käyttäisin työssäni maskia jonkin aikaa (esim pari viikkoa) juhlista. Meillä ei tällä hetkellä enää maskipakkoa, mutta on lupa halutessa käyttää. Kahdet juhlista on pääkaupunkiseudulla, jossa kai tartunnat taas nousussa. Mites muut aiotte toimia loppukesän/syksyn juhlien suhteen?
Kommentit (22)
Vaikea juttu. Haluaisin mennä kun läheisistä ihmisistä kyse. Toisaalta kyseisillä perheillä tapana juhlia isosti, joten vieraita on taatusti kymmeniä. Tällä hetkellä olen taipumassa sen suuntaan, että olen paikalla ensimmäisten joukossa ja käyn vaan lyhyesti. Maskin käyttöä töissä tämän jälkeen vielä mietin. Mikäli tapaukset tästä yhtäkkiä lähtevät kovasti nousuun, jätän juhlat suosiolla väliin.
Ja en siis ole itsekään mikään Koronahysteerikko, vaikka kuulun riskiryhmäänkin. Ajatus siitä, että tartuttaisin tautia eteenpäin työpaikallani vaan hirvittää.AP
Olen menossa rippijuhliin. Tällä alueella ei ole tartuntoja juuri ollenkaan.