Aiotteko Koronasta huolimatta osallistua elokuussa juhliin (rippi, ylioppilas ym)?
Meillä olisi kahdet rippijuhlat ja yhdet ylioppilasjuhlat tulossa. Itse työskentelen hoitoalalla ja pakko myöntää, että hieman hirvittää. Lähinnä se, jos saisinkin juhlista oireettoman tartunnan ja levittäisin Koronaa eteenpäin. Mietin jo, että käyttäisin työssäni maskia jonkin aikaa (esim pari viikkoa) juhlista. Meillä ei tällä hetkellä enää maskipakkoa, mutta on lupa halutessa käyttää. Kahdet juhlista on pääkaupunkiseudulla, jossa kai tartunnat taas nousussa. Mites muut aiotte toimia loppukesän/syksyn juhlien suhteen?
Kommentit (22)
Osallistuisin ilman muuta, jos sellaisia juhlia tässä olisi.
Olen ilmoittanut jo aiemmin jääväni pois rippijuhlista.
On rippijuhlat ja häät. Kai se on mentävä.
En mene häihin, joihin sain kutsun. Mutta menen syntymäpäiville, joiden kutsussa jo mainittiin, että noudatetaan turvavälejä ja saatavilla on käsidesiä.
En missään tapauksessa menisi nyt. Jos joku pahoittaa mielensä, niin siitä vaan, mutta varautukoon pitkään kävelymatkaan, koska mielensä minun toimistani pahoittaneiden jono on pitkä.
Osallistuin jo toukokuussa ylioppilasjuhliin. En keksi yhtään syytä, miksi en voisi tehdä niin elokuussakin.
Saatiin kutsu häihin, en ole menossa, mieheni aikoo osallistua. Hirvittää ja kauhistuttaa kun tiedän, että häihin osallistuu pari sukulaista jotka asuvat espanjassa :(
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin jo toukokuussa ylioppilasjuhliin. En keksi yhtään syytä, miksi en voisi tehdä niin elokuussakin.
Et oikeasti keksi yhtään syytä? Oletko kenties psyko-tai sosiopaatti?
Parit häät on tiedossa, näillä näkymin olen menossa mutta vain muodolliseen osuuteen ja turvavälejä parhaani mukaan noudattaen, sen osan jätän suosiolla välistä jossa alkoholi virtaa ja estot häviää. Työskentelen kotona ja elelen aika eristyksissä nyt muutenkin joten sinänsä ei ole riskiä, että minusta tulisi supertartuttajaa.
Mikäli tämän hetkinen tartunta tilanne pahenee niin jätän kyllä sen muodollisenkin osuuden välistä, joskin toivon, että tässä tapauksessa hääparit ottaisivat myöskin vastuullisempaa roolia ja siirtäisivät häänsä seuraavalle vuodelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, kiitos kysymästä. Jos olisin jompaa kumpaa, tuskin menisin mihinkään juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsohan googlesta, mitä nuo tarkoittavat ennen kuin tuollaisia huutelet. Se, että ihminen ei hysterisoi, ei tee hänestä minkäänlaista paattia.
Kunhan kysyn kirjoitti:
Miksi et käytä maskia juhlissa?
Maski suojaa lähinnä muita, ei niinkään kantajaansa. Eli jos muut eivät pidä maskia, sen käyttö on hyödytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Maski suojaa lähinnä muita, ei niinkään kantajaansa. Eli jos muut eivät pidä maskia, sen käyttö on hyödytöntä.
Parempiakin maskeja on. Oikeasti et edes halua mennä juhliin.
Olen huomenna lähdössä Helsingistä yo+rippijuhliin. Olisin jäänyt pois, mutta sukulaiset haluaa minut sinne niin kai se on mentävä. Siellä alueella on ollut 0-5 tartuntaa koko ajan, eli ei edes tilastoida sitä paikkakuntaa. Mutta mun sukulaiset tietää, että olen pysynyt kotona koko kevään ja kesän. Kuulun itse riskiryhmään niin ymmärtävät että olen yrittänyt olla tosi varovainen. Siellä mihin menen ei ole ketään riskiryhmässä ja vieraita n.15.
Kunhan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Parempiakin maskeja on. Oikeasti et edes halua mennä juhliin.
En minä ole mistään juhlista pois jäämässä.
Kunhan kysyn kirjoitti:
Miksi käyttäisin? Töissä saa sitä lajia ihan tarpeeksi.
Me ei pidetä koko ylioppilasjuhlia.
Ei viitsi kerjätä ihmisiä tulemaan
En menisi juhliin.