Vanhuuskipuni ovat alkaneet, mitä niille voi tehdä?
Vai tätäkö se on, koko ajan pahenevassa muodossa kuolemaan asti? ... ennen kaikkea häntäluukipua, ja jalkoja kolottaa vähän joka kohdasta varsinkin aamuisin tai noustessa ylös sängystä tai tuolilta, jos on viipynyt niistä kauan.
Kommentit (26)
Minulla tuli epämääräisiä nivelkipuja vaihdevuosioireina, oli muitakin oireita sen verran paljon, että aloitin hormonihoidon. Tämä on auttanut myös kipuihin. Ap on kyllä vielä nuori, mutta joskus vaihdevuodetkin alkavat ennen aikojaan.
Kyllä se vaan voi. Nivelrikkoa voi olla nuoremmillakin ja esim fyysinen raskas työ kuluttaa kyllä nivelet hyvinkin nopiaan. T. Eri
Mene nivelhoitoon. Mä kävin yhdessä koulussa ja liikkuvuus parani jo yhden kerran jälkeen.
Myös jäsenkorjaus ok.
14 jatkaa
Olen ollut aina hyvinkin liikunnallinen ja harrastanut eri lajeja monipuolisesti. Fressin kanta-asiakas olen ollut pitkään, mutta toki nyt on ollut koronan vuoksi taukoa. Sen sijaan olen pyöräillyt, uinut, jumpannut kotona, käytellyt käsipainoja, joogaillut, venytellyt...
Mulla on valuvikaa alaselässä ja iän myötä ongelmat tuntuvat sen vuoksi lisääntyvän. Lihaskipuja olen yhdistänyt paitsi vaihdevuosiin myös kilpirauhasen vajaatoimintaan. Liekö sitten tuon vajiksen kanssa yhteyttä. Jotkut väittää että on.
Olen 57v. Olkapää kipeytyy, kun leikkaan sivuleikkurilla pihan ruohot. Tärinä aiheuttaa kipua olkavarteen.
Selkä ei kestä kumartelua. Tänään nypin pihalta kumarassa heinät, olen jäykkä kuin seiväs.
Nivelkivut voivat olla vaihdevuosiin liittyviä. Kyse voi olla myös sairauksista, kuten fibromyalgia, muut reumataudit, nivelkulumat, jne...
Ei välttämättä suoraan "vanhuudesta" vaan ihan sellaisia asioita joita voidaan hoitaa.