Kysymys lähtöselvityksestä
Huomenna lähdössä reissuun ja tein online-lähtöselvityksen netissä äsken. Aikaisemmin olen tehnyt sen kentällä koneella josta on tulostunut ne tarrat matkalaukkuun joka siis menee ruumaan. Mistä ne mahdan nyt saada tarrat, baggage-dropistako?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:20"]
Ei, et voi mennä baggage droppiin, koska et voi vaan tiputtaa laukkuja hihnalle. Jonotat ensin ihan normisti lähtöselvitystiskillä mistä saat laukkutarrat. Toi on finskillä todella tyhmä systeemi, en ymmärrä miksei voi mennä automaatille vaan tulostamaan tarran. Eli toi check in kotona ei varsinaisesti nopeuta makustajan lähtöä ollenkaan mutta oot sentään saanu valita paikat ite...
[/quote]
Mitä höpötät? Baggage dropissa ne tarrat tulostetaan.
Tämmöinen osui googlatessa
http://www.vauva.fi/keskustelu/1730950/ketju/lahtoselvitys_internetissa__finnair
Noh, näin ei ollu viime kuussa kun lensin finskillä Saksaan, vaan siis tarrat hain lähtöselvitystiskiltä... Tilanteet elää...
T: 2
Ei, et voi mennä baggage droppiin, koska et voi vaan tiputtaa laukkuja hihnalle. Jonotat ensin ihan normisti lähtöselvitystiskillä mistä saat laukkutarrat. Toi on finskillä todella tyhmä systeemi, en ymmärrä miksei voi mennä automaatille vaan tulostamaan tarran. Eli toi check in kotona ei varsinaisesti nopeuta makustajan lähtöä ollenkaan mutta oot sentään saanu valita paikat ite...
[/quote]
No kuulostaapa tosiaan hölmöltä. Ajattelin olla kätevä ja helpottaa matkalle lähtöä mutta...
Jälleen vähän auttaisi, jos kertoisit edes lentoyhtiön.
Finnairin sivulta kun katsoo lähtöselvityksen ohjeet, niin kyllä siinäkin vain mennään baggage droppiin ja annetaan virkailijalle lähtöselvitystiedot, se hoitaa matkalaukun.
Olen tänään menossa kentälle, poika lähtee Madridiin, voin tulla illalla kertomaan miten meni :)
Miten eri lentoyhtiöiden käytännöt eroaa toisistaan? Finnairista nyt kyse mutta seuraava matka Norwegianilla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:49"]
Miten eri lentoyhtiöiden käytännöt eroaa toisistaan? Finnairista nyt kyse mutta seuraava matka Norwegianilla.
[/quote]Viime elokuussa piti tehdä koneelta itse lähtöselvitys.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:15"]
Huomenna lähdössä reissuun ja tein online-lähtöselvityksen netissä äsken. Aikaisemmin olen tehnyt sen kentällä koneella josta on tulostunut ne tarrat matkalaukkuun joka siis menee ruumaan. Mistä ne mahdan nyt saada tarrat, baggage-dropistako?
[/quote]Puhuttaisko suomea Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:48"]
Finnairin sivulta kun katsoo lähtöselvityksen ohjeet, niin kyllä siinäkin vain mennään baggage droppiin ja annetaan virkailijalle lähtöselvitystiedot, se hoitaa matkalaukun.
Olen tänään menossa kentälle, poika lähtee Madridiin, voin tulla illalla kertomaan miten meni :)
[/quote]
Jep, samaa katsoin että sieltä saisi tarrat. Mä koitan niin huomenna jos en ehdi tänne enää tänään :)
Eiköhän oikea vastaus tähänkin ongelmaan löydy lentoyhtiön nettisivuilta. Av-mamma näköjään vaan ei niitä osaa lukea.
[/quote]
Eihän finnairilla edes ole mitään lähtöselvitystiskejä enää... vain niitä baggage droppeja. Ilmeisesti olet sekoittanut nämä keskenään!
Kiitos asiallisesti vastanneille :) Muuten en voi sanoa mitään muuta kuin että huhhuh, osan tästäkin ketjusta kannattaisi varmaan ottaa ihan hetki ja miettiä onko käyttäytyminen ja kommentit aikuisen ihmisen käytöstä. -ap-
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:53"]
[/quote]
Joo... kerropa mitä se on suomeksi niin että ymmärtää mistä on kyse.
Niin ja finskillä ei ole erikseen lähtöselvitystiskiä ja baggage drop tiskiä. Se on sama paikka.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:53"]
[/quote]
Joo... kerropa mitä se on suomeksi niin että ymmärtää mistä on kyse.
Niin ja finskillä ei ole erikseen lähtöselvitystiskiä ja baggage drop tiskiä. Se on sama paikka.
[/quote]Sanooko englantilaiset tuon sitten suomeksi kun muuten ei ymmärrä
Otetaan siis käyttöön matkatavarapudotus-termi.
Joo otetaan vaan. Sit mennään sinne kentälle ja ihmetellään, missä se matkatavaranpudotustiski nyt sitten on. Haetaan virkailija paikalle ja pitkän selvityksen jälkeen virkailija ohjaa tiskille, jonka yläpuolelka olevassa ruudussa lukee kirkkain kirjaimin "baggage drop". Et onnee vaan...