Lääkkeetön 40v- epätavallinen vai onnekas?
Minulla ei ole mitään pysyvää lääkitystä. Ei masennus- mieliala- kolesteroli- tai mitään muutakaan. En ole allerginen tai yliherkkä millekään.
Nykyään tuntuu että jokiaisella on vähintään yksi lääkitys johonkin. Olenko vaan hyvällä tuurilla siunattu vai onko maailma todella nykyään sellainen että kaikki sivupolut tavisterveydestä voidaan ja halutaan hoitaa lääkkeillä?
Mitäs mieltä? Muita lääkkeettömiä?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 01:18"]
Nykyään tuntuu että jokiaisella on vähintään yksi lääkitys johonkin. Olenko vaan hyvällä tuurilla siunattu vai onko maailma todella nykyään sellainen että kaikki sivupolut tavisterveydestä voidaan ja halutaan hoitaa lääkkeillä?
[/quote]
monet eit tarvitse lääkkeitä, et sinä sillä tavalla mitenkään poikkeuksellinen ole. Mutta jos tuolla "sivupolut tavisterveydestä voidaan ja halutaan hoitaa lääkkeillLä" -heitolla taritat jotain viittausta turhaan medikalidaatioon ja siihen, että ihmisiä hoidetaan vaikkei tarvitsisi, niin siihenen usko. Minusta on tyhmää kärsiä ongelmasta, jonka voi myös hoitaa sellaiseksi, ettei siitä tarvitse kärsiä. Miksi elää kurjaa elämä jos voi elää mukavaakin? Vaikka siitä sitten joku lääketehdas vähän voittoa saisikin, luulen että suurin voitto on sen, jonka elämä muuttuu mukavammaksi.
(minulla on teini-ikäinen lapsi, jjolla on kolme pitkäaikaissairautta ja niihin neljä eri pilleriä. Kaikista sivuvaikutuksistaan ja haittapuolistaan huolimatta ne tekevät hänen elämästään parempaa tänään ja tulevaisuudedssa)
No eikös tuo ole se tavallisin tilanne. Ei mullakaan (43 v) mitään lääkityksiä ole, eikä tietkseni saman ikäisillä ystävillänikään.
Noin 30v ikäiset syö enemmän lääkkeitä kuin vaikka 50v täyttäneet. Syynä tähän on se, että nuoret ovat tottuneet (kiitos vakuutusten) menemään lääkäriin ihan kaikista mieltään askarruttavista syistä. Kysytäänhän tälläkin palstalla, että kun vauvalla lämpöä 37.1 jo kolmatta tuntia, niin joko pitää mennä lääkäriin. Sama omien sairauksien kanssa.
Siinä missä viisikymppinen lähtee päänsärkyä pakoon kävelylenkille, marssii 30v ikäinen hakemaan reseptiä ja hoito-ohjeita.
Mulla voisi olla kolesterolilääkkeet mutta en ole huolinut, masennuslääkkeitäkin on suositeltu mutta en halua niitäkään, muita sairauksia ei ole vielä löydetty, mutta ehkä löydetään kohta kun täytän pian 40.
Mielestäni on aika huonosti asiat jos jo nelikymppisenä on joku sairaus johon pitää lopun ikää syödä lääkkeitä. Masennuslääkkeethän eivät ole mitenkään ikuisia..
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 13:27"]
Mulla voisi olla kolesterolilääkkeet mutta en ole huolinut, masennuslääkkeitäkin on suositeltu mutta en halua niitäkään, muita sairauksia ei ole vielä löydetty, mutta ehkä löydetään kohta kun täytän pian 40.
Mielestäni on aika huonosti asiat jos jo nelikymppisenä on joku sairaus johon pitää lopun ikää syödä lääkkeitä. Masennuslääkkeethän eivät ole mitenkään ikuisia..
[/quote]
Miksi? Etkö voi kuvitella että syömällä yhtä lääkettä päivittäin voi ihminen tuntea silti itsensä onnelliseksi. Itselläni on näin. Minulla on myös kilppariongelma johon ei sopivaa lääkitystä tällähetkellä, mutta kun semmoinen löytyy, niin varmasti otan. En silti koe että asiani ovat huonosti.
Olen 41v, en tiedä ystäväpiiristäni ketään joka söisi säännöllisesti mitään e-pilleriä kummempaa. Sukulaisissa niitä pilleripurkkeja alkaa ilmestyä 70+ ikäryhmälle....enkä kyllä usko että hekään mistään kolesteroli- yms lääkityksestä hyötyy, oikeasti sydänsairaat sitten erikseen.
Minä täytän elokuussa 40 ja minulla ei myös ole yhtään lääkkeitä. Tämä on siitäkin hassua, että olen alkoholin suurkuluttaja, todellisen roskaruoan syöjä, sekä ylipainoinen. Mutta niin vaan ikäkausiterveystarkastuksessa oli kaikki veriarvotkin hyviä, verenpaine hyvä, ei mitään oireita missään, ei edes tavanomaisia selkäkipuja. Ne on ne terveet elämäntavat :D Tai sitten geenit, äitini on 67 ja isäni 69 eikä heilläkään ole mitään perussairauksia eikä lääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:26"]
Mä ajattelin olevani perusterve, mutta onhan mulla kilpirauhaen vajaatoiminta. =)
[/quote]
sama mulla. Ikää 40v. Ei muita lääkityksiä.