Lääkkeetön 40v- epätavallinen vai onnekas?
Minulla ei ole mitään pysyvää lääkitystä. Ei masennus- mieliala- kolesteroli- tai mitään muutakaan. En ole allerginen tai yliherkkä millekään.
Nykyään tuntuu että jokiaisella on vähintään yksi lääkitys johonkin. Olenko vaan hyvällä tuurilla siunattu vai onko maailma todella nykyään sellainen että kaikki sivupolut tavisterveydestä voidaan ja halutaan hoitaa lääkkeillä?
Mitäs mieltä? Muita lääkkeettömiä?
Kommentit (28)
Mun isoäiti on 75 eikä ota lääkkeen lääkettä, ellei nyt satunnaista buranaa flunassan yhteydessä lasketa.
49v eikä lääkkeitä.
Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki yli 40v ystäväni ovat lääkkeettömiä.
Onko siinä jotain ihailtavaa? Itse olen ihan perusterve 35-v mutta käytän siitepölyaikaan Histeciä, Nasonexia ja Ventolinea enkä ajattele olevani mitenkään sairas. Samat lääkitykset olleet n. 15 vuotta jo.
Mä olen 38, mies 40, kummallakaan ei lääkityksiä. Mä nappaan joskus Buranan menkkakipuihin tai migreeniin ja mies allergiasilmätippoja muutaman vuoden välein. Molempien kaveripiirissä monella on joku lääkitys.
42 vee lääkkeetön kuten suurin osa kavereistanikin.
ÖÖh? Suurin osa tuntemistani tuon ikäisistä on perusterveitä. Mutta minkä sille voi, aika monella on kilpirauhasvaivoja ja allergiaa. Minä en syö mitään lääkkeitä säännöllisesti.
Minä 38v, mies 40v, ei lääkityksiä.
Mun ainoa lääkitys on e-pillerit, lasketaanko se? Toki syön lisäksi D-vitamiinia, omega kolmosia jne. Olen 43v
45 vee ja perusterve täälläkin joka treenaa 4 kertaa viikossa ja veriarvot huippuhyvät. Mutta ymmärrän ap:n ajatusta koska kyllä oikeesti tuntuu että aika moni jopa alle 30v syö esim masennuslääkkeitä.
Mä ajattelin olevani perusterve, mutta onhan mulla kilpirauhaen vajaatoiminta. =)
Käytän allergialääkettä kesäisin, en muuta. Olen 40-vuotias. Suurin osa samanikäisistä tutuistani ei käytä mitään säännöllistä lääkitystä. Tunnet aika sairasta porukkaa jos suurimmalla osalla on jokin jatkuva lääkitys.
Ja mitäköhän se treenaus auttaa asiaan?
Minäkin treenaan mutta mulla on reuma ja astma ja yhden syövänkin olen sairastanut. Monta pilleriä menee päivässä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:13"]
45 vee ja perusterve täälläkin joka treenaa 4 kertaa viikossa ja veriarvot huippuhyvät. Mutta ymmärrän ap:n ajatusta koska kyllä oikeesti tuntuu että aika moni jopa alle 30v syö esim masennuslääkkeitä.
[/quote]
Mä olen kanssa yllättynyt, että jo alle 40-vuotialla saattaa olla pysyvää lääkitystä, esim verenpaineeseen tms. Pitää toivoa, että perin äitini geenit. Hän on 77, eikä käytä mitään pysyvää lääkitystä, ihan terve on ikäisekseen.
Mistä te tiedätte tuttujenne lääkitykset? Mulla on reseptit 6 säännöllisesti otettavaan lääkkeeseen, 3 perussairautta ja olen 38 v. Ainoastaan pari läheisintä ystävääni tietää sairauksistani. Aika harva sairaus näkyy päällepäin, varsinkin jos käyttää niitä lääkkeitä :)
Ei lääkkeen lääkettä ja ikää 42. Ei miehelläkään ole ja on 45.
Onnekas ainakin.
Minäkin ylimielisyyttäni luulin hyvän terveyteni olevan omaa ansiotani kunnes kosahti kohdalle. Nyt teidän että se on pitkälti geenejä ja tuuripeliä kuka säilyy terveenä ja kuka ei.
Oletko sinä mies? Miehet eivät tunnetusti mene lääkäriin, jos ei ole aivan pakko, eivätkä siis saa lääkkeitäkään.
Kun e-pillerit ja lääkärin määräämät vitamiinit ja muut apteekista reseptillä haettavat lasketaan lääkkeiksi, niin lääkkeettömät naiset taitavat olla vähemmistö.
Omalla kohdallani oli juuri noin 30 -50-vuotiaana se elämänvaihe, että ei ollut mitään säännöllistä lääkitystä, mutta oli kyllä tarvittaessa otettavaa silloinkin, yliherkkyysoireisiin.
Minä olen 46 ja kaapista löytyy vain aspiriinipaketti. Ei minusta siinä mitään ihmeellistä ole. Samalla lailla lääkkeettömiä ovat vanhemmat sisareni ja vanhempanikin.
Tervettä ihmistä ei ole vielä tarpeeksi tutkittu.
Kyllä sullekin joku diagnoosi löytyisi, usko pois :)