Minkä ikäisenä tyttö on noin 155cm pitkä? (molemmat vanhemmat pitkiä)
Kommentit (33)
No kyllä minä itse olin yläasteella jo 175cm pitkä. (eli joskus 13-14v.)
T: ap
Kaverin tytär täytti just 11v ja pituus 162cm. Muistaakseni oli joskus 9-10v oli 155cm
Ehkä 9v? Mä olen 165 cm pitkä ja olin näin pitkä jo 11-vuotiaana :)
meillä tyttö täyttää ensi viikolla 11v, on nyt tuon 155cm. Vanhempi tytär nyt 12,5v ja pituutta 166cm.
No mä oon 157 cm pitkä nyt aikuisena. Olin 155 cm ehkä joskus 11-12-vuotiaana.
11-12v. Kyllä nuorempikin tietysti voi olla tuon pituinen, mutta ei taida olla kovin yleistä.
Pitkillekin vanhemmille voi joskus tulla lyhyitä lapsia ja päin vastoin. Minä olen 155 cm, isäni 174 ja äitini 160, eli en kasvanut vanhempien mittaan. Samassa perheessäkin on isoja eroja ja jopa kaksosilla joskus näkee reiluja pituuseroja.
Silloin vuosia sitten olin seisikaluokalla 152 ja siitä kasvoin vain tuon kolme senttiä. Olin luokkani kolmanneksi pienin. Ne kaksi pienempää kasvoivat yli 160-senttiseks, toinen lähes 170. Kerran olin linja-autossa, jossa kutosluokkalaisia tuli kyläkoulusta ja heillä oli varmaan ollut joku tarkastus, kun vertailivat pituuksiaan. Tuntuivat olevan suurin osa juuri tuossa 155 cm:n lähellä, paitsi yksi joka näytti muita paljon pitemmältä, en kuullut mitä sanoi pituudekseen.
siis riippuu kyl niin ihmisest, millasel vauhdil kasvaa. oon itse ollu yhdeksä tai kymmene ku olin 155 cm :D
Mun tytöillä ikäeroa 1v ja 9kk ja pituuseroa 1 cm. Ovat vm. 1999 ja 2001
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:48"]
Pitkillekin vanhemmille voi joskus tulla lyhyitä lapsia ja päin vastoin. Minä olen 155 cm, isäni 174 ja äitini 160, eli en kasvanut vanhempien mittaan. Samassa perheessäkin on isoja eroja ja jopa kaksosilla joskus näkee reiluja pituuseroja.
niin totta, isäni 176cm, äiti ei mikää pitkä kyllä 160 cm, itse oon 183cm nainen. ja mitä tähän tulee niin siskoni 174cm ja miehensä n. 183cm ja esikoisesta jäi 160cm.
Silloin vuosia sitten olin seisikaluokalla 152 ja siitä kasvoin vain tuon kolme senttiä. Olin luokkani kolmanneksi pienin. Ne kaksi pienempää kasvoivat yli 160-senttiseks, toinen lähes 170. Kerran olin linja-autossa, jossa kutosluokkalaisia tuli kyläkoulusta ja heillä oli varmaan ollut joku tarkastus, kun vertailivat pituuksiaan. Tuntuivat olevan suurin osa juuri tuossa 155 cm:n lähellä, paitsi yksi joka näytti muita paljon pitemmältä, en kuullut mitä sanoi pituudekseen.
[/quote]
Mä olin 13 vuotiaana 165cm, jolloin saavutin nykyisen pituuteni. Joskus ala-asteella olin varmaan 155cm.
riippuu vähän, toiset saavutta tuon pituuden vasta murrosiön kasvupyrähdyksessä ja sen ajankohta taas voi vaihdella usealla vuodella.
Mun tytär on nyt 170 cm pitkä, täyttää syksyllä 13 vuotta.
Oliskohan ollut viidennellä luokalla tuon pituinen.
Mä sanoisin 9-12v. Riippuu tosi paljon lapsesta. Meidän keskimmäinen täytyy juuri 13v ja pituutta on nyt 162cm. On tällä hetkellä luokkansa lyhyimpiä, kun muilla on ollut kasvupyrähdys, mutta meidän tytöllä ei ole vielä ollut. Me vanhemmat olemme pitkiä ja vuotta vanhempi siskonsa on jo yli 170cm.
Meidän syksyllä 9v täyttävä nyt n. 150cm. luokallaan on pari pidempää tyttöä :-o 9-10v äänestän minäkin
Riippuu tietenkin lapsesta, mutta meillä oleet siinä 9-10 vuotiaina.
Siis tuohan on ihan aikuisen naisen pituus.