Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoidot/lapsettomuus

Ei kenenkään äiti
31.07.2020 |

Onko täällä vertaiskärsijöitä joille olisi tehty useampi ivf ja lopulta onnistuttu? Montako ja minkä ajan sisällä?

Minulla nyt 4 hoito meneillään ja todella suuri suru kun ultrassa löytyi vain 6 munasolua kasvamassa.
1.hoito tehty 11/2019, loput tänän vuonna.

Mietin miten monta olisi vielä mielekästä jatkaa ja onko enää madollista onnistua jos jo 4:ssa jäänyt luu käteen. Miehen kanssa olemme sopineet, että vielä kymppitonni olisi mahdollista tähän laittaa, mutta nyt tuntuu niin epätoivoiselta että mietin kannattaako enää.

Kyllä elämä vaan on epäreilua😓

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin yhteensä 7 hoitoa, kuudesta aina vain yksi tuorealkio joka ei tarttunut kiinni.

Lopulta seitsemännestä kierroksesta 1 pakastealkio ja siitä syntyi tyttö. Toista lasta ei koskaan saatu.

Vierailija
2/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin IVF neljän epäonnistuneen AID:n jälkeen.

IVF:ssä minulle siirrettiin kerralla kaikki neljä alkiota (se oli sitä aikaa) ja saimme kaksoset.

Luovuttajan siittiöt siis käytössä kaikissa näissä hoidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa IVF, ekalla oli kolme munasolua (ja alkiota), lopuissa vain yksi. Käytössä vain tuorealkiot.

Ekassa IVF:ssä tuloksena kaksoset, neljännessä 1 lapsi.

Ei tarvita monia munasoluja, jos haluaa yhden lapsen!

Vierailija
4/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 munarakkulaahan on ihan hyvä määrä!

Vierailija
5/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin IVF neljän epäonnistuneen AID:n jälkeen.

IVF:ssä minulle siirrettiin kerralla kaikki neljä alkiota (se oli sitä aikaa) ja saimme kaksoset.

Luovuttajan siittiöt siis käytössä kaikissa näissä hoidoissa.

Missä kävit hoidossa?

Hoitopaukassani ei suostuta siirtämään kuin 1 kerralla.

Vierailija
6/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kertaa IVF, ekalla oli kolme munasolua (ja alkiota), lopuissa vain yksi. Käytössä vain tuorealkiot.

Missä suostutaan laittamaan useampi kuin 1 kohtuun?

Vierailija
7/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui ensimmäinen ivf. Mutta minulta saatiin vain neljä munasolua. Niistä kaikki hedelmöittyi ja kaksi siirrettiin ja saatiin kaksoset. Kaksi pakastettiin, joista toinen ei selvinnyt pakkasesta. Toisesta syntyi meille kolmas lapsi. Eli ei ole munasolujen määrästä kiinni.

Vierailija
8/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on munasolujen määrästä kiinni koska aiemmilla kerroilla aina vain puolet ovat hedelmöittyneet ja niistä puolista vain puolet kehittyneet alkioiksi asti. Eli 10 munasolustakin vain 1 siirtokelpoinen alkio😓

Syytä huonoon hedelmöittymiseen ei tiedetä, miehen osuuttakin epäilty mutta ei tiedetä. Lahjasiittiöt ovat olleet harkinnassa mutta tämä kierros piti vielä katsoa näillä...mutta nyt kun munasolujen määräkin noin pieni niin toivottomalta tuntuu.

Sovittiin, että kaikkiin tehdään tällä kertaa mikrohedelmöitys.

-Ap

Vierailija
9/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä onnistui ensimmäinen ivf. Mutta minulta saatiin vain neljä munasolua. Niistä kaikki hedelmöittyi ja kaksi siirrettiin ja saatiin kaksoset. Kaksi pakastettiin, joista toinen ei selvinnyt pakkasesta. Toisesta syntyi meille kolmas lapsi. Eli ei ole munasolujen määrästä kiinni.

Missä siirrettiin enemmän kuin 1 alkio?

Haluaisin myös, mutta paikassa missä olen hoidossa, ei siirretä kuin 1. Olen jo 41, eikä aikaa ole hukattavana.

Vierailija
10/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siirrettiin enemmän kuin 1 alkio?

Haluaisin myös, mutta paikassa missä olen hoidossa, ei siirretä kuin 1. Olen jo 41, eikä aikaa ole hukattavana.

Ei varmaan enää missään siirretä enää enempää kuin 1 alkio kerrallaan. Itselläni on yksi ivf-lapsi (13v), jonka jälkeen meillä oli 2 alkiota pakkasessa. Olisimme itse halunneet siirtää molemmat kerralla, mutta klinikalla ei suostuttu, tämä siis n. 11 vuotta sitten. Siirrettiin sitten 1 kerrallaan, mutta emme enää saaneet lasta. Ekasta ivf:stä onnistui tuo lapsen saaminen, emmekä halunneet enää lähteä toiselle tai useammalle kierrokselle, vaan päätimme olla onnellisia tästä ainokaisesta.

Tsemppiä ap, aina on toivoa!

Vierailija
11/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään äiti kirjoitti:

Minäkin aion pyytää 2 alkion siirtoa jos vain niitä tulisi se kaksi. Hoitopaikka on Ovumia ja siellä ei tyrmätä kahden siirtoa.

Kiva kuulla että joku vanhempikin vielä yrittää, minä olen 37v

-ap

Ovumia fertinova?

Mistä tiedät ettei tyrmätä?

Vierailija
12/41 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidotkin on niin valtavan kalliita että on se harmillista ettei samalla voi laittaa 2. Useinhan ne menee kesken - useimmiten.

Vierailija
13/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Ovumiassa ei suositella 2.alkiota (en tiedä miksi näin kielteisesti nykyään siihen suhtaudutaan) mutta asiakas kuitenkin päättää. Minullakin on laitettu siellä 2, vain toinen ikävä kyllä kiinnittyi.

Tsemppiä ap, itsellänikin 3 tuloksetonta hoitoa..oli ihan tautisen raskasta.

Vierailija
14/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet lahjamunasoluja, tai tehdäänkö Suomessa sitä että korvataan nuoren luovuttajan munasolun tuma äidiksi haluavan omalla tumalla?

Vierailija
15/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä suostutaan laittamaan useampi kuin 1 kohtuun?

Menneessä maailmassa. Lapsilla on ikää jo 11 vuotta, nykyisin ei enää siirretä kahta alkiota kuin erityistapauksissa.

Vierailija
16/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, että tosi nopealla tahdilla nuo ivf:t nykyään tehdään. Meillä oli aina väliä se puoli vuotta eli neljä ivf-hoitoa tehtiin.

Meillä myös ongelmana, että aika moni jäi hedelmöittymättä eli esim. kerran saatiin 20 munasolua, niistä hedelmöittyi 10 ja lopulta pakkasesta selviytyi neljä. Ja jo tuohon aikaan yli 10 vuotta sitten laitettiin vain yksi alkio, vaikka miten toivoin, että olisi laitettu kaksi.

Ekasta ivf:stä saatiin vain viisi hedelmöittynyttä munasolua, yksi siirrettiin tuoreena, neljä pakastettiin ja näistä neljästä yksi selvisi sulatuksesta. Ei vauvaa.

Toisesta saatiin tuo 10 hedelmöittynyttä, tuoresiirrosta ei tullut raskautta ja neljästä pas:sta viimeinen tärppäsi eli yhteensä seitsemäs siirto tuotti tulosta.

Kolmannesta ivf:stä ei tulosta, en muista määriä, mutta saatiin jotain pakkaseenkiin ja yhdestä siirrosta sain positiivisen raskaustestituloksen mutta se meni jo parin viikon päästä kesken.

Neljännestä ivf:stä saatiin kaksi pakkaseen, tuoresiirto tärppäsi.

Meillä pakastetuista alkioista selvisi sulatuksesta alle puolet. Väitettiin tuolloin, että oli ihan normaalia.

Vierailija
17/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Yritän tähän summata lapsettomuusstoorimme...

Ensin 8kk ovistikkujen kanssa ajoitettua yritystä. Mulla oli yksi helposti alkunsa saanut luomulapsi ennestään, joten epäiltiinkin, että mahdollinen vika olisi miehen puolella. Näin olikin. Ajan säästämiseksi (mikä tuntuu näin jälkikäteen naurettavalta ajatukselta) mentiin yksityiselle klinikalle. Näin tapahtui:

- Yksityisellä 2 inseminaatiota -> 2 negaa.

- Yksityisellä 3 ICSIä -> joka kerta 2 alkiota, jotka siirrettiin yhtä aikaa -> 2 negatestiä, 1 biokemiallinen raskaus.

- Miehen vaikea sairaus, hoidot ja karenssiaika -> vajaat kolme vuotta, jolloin vauvaa ei voinut yrittää. Sen jälkeen jonoon julkiselle puolelle, kun ei enää haluttu maksaa klinikan hintoja.

- Julkisella 2 ICSIä. Ekasta 2 alkiota -> keskenmeno rv 8, ja toinen, pakastettu alkio ei selvinnyt sulatuksesta. Tokasta yrityksestä 3 alkiota, jotka niin huonolaatuisia, etteivät jakautuneet normaalisti.

- Paluu tutulle yksityiselle (koska mulla ikää 39). Meille tehtiin laajat tutkimukset lapsettomuuden syyn selvittämiseksi, mutta mitään ei löytynyt. Kävi myös ilmi, että nyt miehellä oli normospermia eli ilmeisesti aiemmat ongelmat sperman laadussa olivat johtuneet miehen sairaudesta, jonka emme vielä silloin olleet tienneet olevan kehittymässä. Lääkäri suositteli kuitenkin tässä vaiheessa pelaamista varman päälle eli taas ICSIä. Niitä tehtiin lopulta 3. Ekasta 1 alkio -> keskeytynyt keskenmeno, havaittiin rv 13. Toka hoito keskeytyi, kun johtava munarakkula simahti ja vuoto alkoi. Kolmannesta 1 alkio -> biokemiallinen raskaus.

- Vaikea vuosi, erottiinkin välillä.

- Paluu tutulle yksityiselle. Lääkäri oli tutustunut yli 40-vuotiaille naisille tarkoitettuun mini-IVF-hoitoon, jolla on saatu hyviä tuloksia. Siinä ei panosteta kypsymään saatavien munasolujen määrään vaan laatuun. Tehtiin 1 mini-IVF -> 2 alkiota -> normaali raskaus ja terve lapsi, sekä pakastetun alkion sulatus ja siirto -> biokemiallinen raskaus.

Onnistunut raskaus sai alkunsa aika tasan kahdeksan vuotta ensimmäisen inseminaation tekemisen jälkeen! Eli TOIVOA ON, vaikka välillä tuntuisikin pohjattoman epätoivoiselta ja siltä, että kaikki muut onnistuvat, mutta emme me!!! Tuosta munasolujen määrästä ei varsinaisesti kannata tehdä suoria johtopäätöksiä. Ekoissa ICSI-hoidossa multa saatiin yli 10 munasolua joka kerta (en mitenkään enää muista tarkkoja määriä) ja mini-IVF:ssä kolme, ja tosiaan tuloksena molemmista oli se kaksi alkiota. Ja yhdellä tuttavapariskunnalla kävi niin, että ainoassa heille tehdyssä hoidossa, normi-IVF:ssä, saatiin vain kaksi munasolua, joista saadut kaksi alkiota eivät olleet ihan priimaa, mutta toinen kuitenkin siirrettiin ja toinen pakastettiin. Nyt heillä on kaksi tervettä lasta.

Vierailija
18/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennellä ivf:llä lahjasolulla onnistui lopulta.

Toivottavasti teilläkin lopulta onnistuu. Se lapsi on kyllä sen jälkeen niin tärkeä ainokainen, etteivät huolet tule loppumaan. Arvaa olenko huolissani siitä, että lapsi saisi koronan. Hän on jo kohta täysi-ikäinen ja vaarassa saada sen yhtä kovana kuin aikuinenkin.

Onnea hoitoon!

Vierailija
19/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kertoa suunnilleen mitä maksaa nuo touhut? Onko paljon eroja hinnoissa?

Vierailija
20/41 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä maksaa yksi ivf-kierros 4000-5000e, lahjasoluilla paljon kalliimpaa.

Julkisella selviää tonnilla.

Meilläkin on yksi julkisen hoito tehty, mutta ei jääty odottamaan sieltä lisää mitään koska oltais nimenomaan taas kerran jouduttu vain odottamaan..

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi