IVF-hoidot/lapsettomuus
Onko täällä vertaiskärsijöitä joille olisi tehty useampi ivf ja lopulta onnistuttu? Montako ja minkä ajan sisällä?
Minulla nyt 4 hoito meneillään ja todella suuri suru kun ultrassa löytyi vain 6 munasolua kasvamassa.
1.hoito tehty 11/2019, loput tänän vuonna.
Mietin miten monta olisi vielä mielekästä jatkaa ja onko enää madollista onnistua jos jo 4:ssa jäänyt luu käteen. Miehen kanssa olemme sopineet, että vielä kymppitonni olisi mahdollista tähän laittaa, mutta nyt tuntuu niin epätoivoiselta että mietin kannattaako enää.
Kyllä elämä vaan on epäreilua😓
Kommentit (41)
Näin on, ihan hirveän kallista mutta minulla ei pää kestäny jukisella jonotus-hoitoja kun biologinen kello juoksee kokoajan.
Minä olen tehnyt jo kaksi kesälomaa toista työtä jotta pystymme tähän. Mies puolestaan tekee oman työnsä ohessa toiminimellä pientä keikkaa kokoajan.
Ja silti saattaa käydä niin että jää tyhjä syli😞
Epävarmuuden sieto on joskus raskainta.
Mutta ainakin tämän jälkeen tiedämme että me yritimme kaikkemme. Jossittelulle ei jää tilaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näin on, ihan hirveän kallista mutta minulla ei pää kestäny jukisella jonotus-hoitoja kun biologinen kello juoksee kokoajan.
Minä olen tehnyt jo kaksi kesälomaa toista työtä jotta pystymme tähän. Mies puolestaan tekee oman työnsä ohessa toiminimellä pientä keikkaa kokoajan.Ja silti saattaa käydä niin että jää tyhjä syli😞
Epävarmuuden sieto on joskus raskainta.
Mutta ainakin tämän jälkeen tiedämme että me yritimme kaikkemme. Jossittelulle ei jää tilaa.
-ap
Totta, täytyy tehdä kaikkensa tärkeän asian eteen.
Pientä toivoa on: meillä on nyt 4 hedelmöittynyttä alkiota maljassa.
Rukoilen että niistä edes yksi olisi niin vahva, että kehittyisi lapseksi asti.
-ap
Vain 1 kehittyi balstoksi asti ja siirettiin tänään eli taas aika synkältä näyttää.
2 oli vielä epävarmoja ja viljellään vielä huomiseen, ja 1 oli varmasti jo pielessä.
On tämä vain vaikeaa😞
-ap
37v, aloitin hoidot 36v ja siitä vuotta aiemmin olin jo tikutellut ovulaatioita mutta raskautta ei vaan kuulunut.
-ap
Miten on mennyt?
Onko tulosta tullut?
Minäkin rukoilen teidän puolesta. Voimia paljon.
Itselläni onnistui 14. siirretty alkio, josta viimein alkoi raskaus ja syntyi lapsi. Se oli yhdeksäs alkionsiirto, mutta välillä oli siis laitettu 2 kerrallaan. Tämä noin 10 vuotta sitten yksityisellä Helsingissä.
Myöhemmin siirrettiin vielä 6 alkiota pakkasesta (välillä 2 välillä 1). Saimme toisen lapsen.
Muutama vuosi sen jälkeen tulinkin yllättäen luomusti raskaaksi, mutta meni kesken rv 11.
Siitä puoli vuotta ja olin uudestaan luomusti raskaana ja syntyi kolmas lapsi.
Käytimme aikoinaan hoitoihin yli 30 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni onnistui 14. siirretty alkio, josta viimein alkoi raskaus ja syntyi lapsi. Se oli yhdeksäs alkionsiirto, mutta välillä oli siis laitettu 2 kerrallaan. Tämä noin 10 vuotta sitten yksityisellä Helsingissä.
Myöhemmin siirrettiin vielä 6 alkiota pakkasesta (välillä 2 välillä 1). Saimme toisen lapsen.
Muutama vuosi sen jälkeen tulinkin yllättäen luomusti raskaaksi, mutta meni kesken rv 11.
Lisään tähän vielä, että hoidot tehtiin 5 vuoden aikana ja sitä ennen olimme yrittäneet 2 vuotta luomusti.
Toisen lapsen jälkeen emme yrittäneet, mutta emme käyttäneet ehkäisyä, koska luomuraskauden ei pitänyt olla mahdollinen, silti tosiaan tulin tuon kaksi kertaa luomusti raskaaksi.
Tallinnan puolella suostutaan siirtämään 2. Suosittelen harkitsemaan tätä, jos ikä alkaa painamaan päälle.
Esim. https://novavita.ee/fi/koeputkihedelmoityshoidot-ivf-ja-icsi/
Vierailija kirjoitti:
Tallinnan puolella suostutaan siirtämään 2. Suosittelen harkitsemaan tätä, jos ikä alkaa painamaan päälle.
Esim. https://novavita.ee/fi/koeputkihedelmoityshoidot-ivf-ja-icsi/
Kiitos tiedosta. Ikä loppuvuodesta 40, joten sinne taidamme suunnata.
Miksi tuilla Virolaisella klinikalla ja Suomalaisella klinikalla on melkein sama nimi? Ovumia Fertinova?
Ovatko samaa konsernia? Tuolla virolaisella sivulla luki, että voidaan siirtää 1-2 alkiota.
Suomalaiselta sivulta en löytänyt tuota tietoa.
Mielestäni tässä kohtaa voisivat laittaa Suomessakin jonkin ikärajan mistä voi siirtää 2. Jää lapset monilta saamatta, kun hinta ylittyy 10 000€ ja vielä useammalta, jotka haluaisivat yksin lapsen.
Surullista. Meillä on lapsikato ja kunnallisella ei hoideta enää 40 vuotiaita. Yksityisellä puolella voisivat antaa näille oikeuden siihen, että siirettäisiin vähintään 2 alkiota.
5 vuotta ja 30 000€ kuulostaa yli 40 vuoden ikäluokassa siltä että monella jää haave toteutumatta ellei alkioita laiteta kerralla useampaa.
Meillä yritettiin luomuna pari vuotta, sitten muutama rundi ivfää, tuloksetta.
Varattiin Vaimolle parin viikon reissu etelään, yksin.
9kk tästä syntyi iloinen poikalapsi.
Monesti se vaan onnistuu näin, vaikka kuinka olis tutkittu että "miehessä ei ole vikaa".
Kannattaa tosissaan harkita, jos luonto antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onnistui ensimmäinen ivf. Mutta minulta saatiin vain neljä munasolua. Niistä kaikki hedelmöittyi ja kaksi siirrettiin ja saatiin kaksoset. Kaksi pakastettiin, joista toinen ei selvinnyt pakkasesta. Toisesta syntyi meille kolmas lapsi. Eli ei ole munasolujen määrästä kiinni.
Oliko amh alle 1 tässä tapauksessa? Miehen sperma ilmeisesti myös huippulaatuista?
Vierailija kirjoitti:
Alkioiden pitkä viljely kannattaa blastokystivaiheeseen asti, koska muuten menee turhaan rahaa huonojen alkioiden siirtoihin.
Tuon, että miksi nykyään suositaan vain yhden alkion siirtoa, meidän klinikkalääkäri selitti niin, että jos toinen alkio jostain syystä menee kesken, se vähentää myös toisen mahdollisuutta selvitä. Ja toisaalta kaksosuuden riskeillä, esim. keskosuuden mukanaan tuomilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuon, että miksi nykyään suositaan vain yhden alkion siirtoa, meidän klinikkalääkäri selitti niin, että jos toinen alkio jostain syystä menee kesken, se vähentää myös toisen mahdollisuutta selvitä. Ja toisaalta kaksosuuden riskeillä, esim. keskosuuden mukanaan tuomilla.
Viljelläänkö 5 päivää?
Miksi laittavat yli 40 vuotiailla 3 päiväisiä, jos niiden laadusta ei tiedä.
Maksaa ihan hirveästi, eikä suostuta laittamaan useampaa alkiota kerralla. Joillakin jää yhteen yritykseen, kun ei voi kaikkia rahoja kuluttaa hoitoihin. 5000 on monelle iso summa.