Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä sain lapsena iskun sähköpaimenesta

Vierailija
06.07.2013 |

Keräsin lehmille kukkakimpun ja menin syöttämään niin osui kyynärpää lankaan, aiihh

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalon lapsena mä sain niitä iskuja joka kesä, sitä mentiin paikasta toiseen ja välillä piti päästä aitojen yli tai ali. Aina se ei onnistunut vaan koski lankaan. Tai sitten erehdyttiin, luultiin että lehmät on toisessa aidassa. Eipä se isku kovin iso ole, onneksi :)

Vierailija
2/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, No ei iso, mutta sellainen räpsäys kuitenkin. ;) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti kaikki maalaislapset ovat niitä iskuja saaneet, jos vaan on ollut sähköpaimenia lähistöllä.

Vierailija
4/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä oli aina hirveen kiva leikkiä niillä... monta ihmistä jonoon ja viimene sai aina kunnon tällin :)

Vierailija
5/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin mies (nämä sukulaiset asuivat maalla) huijasi minua. Käski kokeilemaan heinällä, ei kuulemma satu! Minä kokeilemaan, ja napsahtihan se! Uudelleen en kokeillut.

Vierailija
6/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Et oo tosissas? ap

Vierailija
7/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpaimen kait tuli korvaamaan piikkilangat. Niidenkään ohitus ei aina onnistunut kipeittä naarmuitta.

Vierailija
8/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin siskon kanssa monta kertaa, kun leikittiin että uskaltaako. Ei se paha ole. Käytiin mummolassa maalla. Oma koti oli kaupungissa.

Vierailija
9/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuskin enää sattuu, jos tapahtui sinulle lapsena. Sehän on vain pieni jytkäys. :D Kokeilitkos pissata langan päälle. Veli teki niin, ja kuulemma jytkähti kivasti. 

8. Sähköpaimen ei korvaa piikkilankaa eikä päinvastoin. Molemmille on omat tarpeensa. 

Vierailija
10/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niin on tapahtunut lähes jokaiselle, meille kaupunkilaislapsillekin.

Vierailija
11/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkään en edes muista montako kertaa tällin sain. Ei se vaarallinen ole, eihän niitä käytettäisi jos olisi. Mun lapsikin sai 4-vuotiaana, eikä ollut moksiskaan, ihmetteli vain napsausta.

Vierailija
12/22 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ikävimmän tällin nenääni, se oli jopa tunnoton jonkin aikaa sen jälkeen. 

Vierailija
13/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Maatalon lasten hupi kun tuli vieraita. Letka langalta ja viimeseksi joku vieras lapsi. tai just näitä kuka koskee eka heinällä, kädellä yms. Ja on siihen yllytetty pissamaakin. Ja tietty itte kokeiltu kaikki ja näytetty."- Kato eihän edes satu, kokeile sinäkin!" :)  Ja suhteellisen normaali aikuinen tällähetkellä.

T. Kauhu kakara maalta

Vierailija
14/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa kesässä niitä sai lapsena, koska laitumet kiersi pihan joka puolelta. Mutta jytky ei ollut kova, koska meidän paimen oli aika tehoton. Jossain vaiheessa sitten laitumet oli niin laajat, että vanhan paimenen teho ei riittänyt ja ostettiin uusi laite. Oltiin totuttu siihen vanhaan tehottomaan ja kun tehot yhtäkkiä kasvoikin, niin kovempi jysäys tuli ensin aika yllätyksenä. Oli pakko vähentää vahinkokosketuksia, kun tehokkaampi jysäys jos tuntuikin aika ilkeältä.

Vierailija
15/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä sätkyjä heppatyttönä saatu, mutta hassua lukea tämä aloitus kun viime yönä juuri näin unta että jalka takertui paimenpojan lankaan, vaikka en ole niitten kanssa ollut tekemisissä enää aikoihin.

Vierailija
16/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin leikittiin lapsena paimenpojalla mummolassa. :-) . Sai kivat säkärit.

Olen nyt aikusenakin saanut kerran lapsen kanssa kun vahingossa vasikoita syöttäessä koskin aitaan ja lapsi oli toisessa käessä kiinni. Vähän napsahti, muttta ei lapsi pelästynyt pahemmin.

Vierailija
17/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aikamoinen tälli.

Itse myös sain lapsena kun joksin jahtaavaa sonnia karkuun henkeni kaupalla.

Ja aikuisenakin kun menin rapsuttelemaan lehmiä aitaukseen.

Vierailija
18/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpaimenet on muuten tainnut hävitä ja piikkilangat tulla takaisin? Niissä harvoissa paikoissa, missä ämylit yleensä ulos pääsee :( 

Vierailija
19/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mummolassa kesää viettäessä ihastelin pitkään laitumella olevia lehmiä ja samalla pidin sähköpaimenesta kiinni. Ihmettelin vaan, kun kantapäässä nyki. Mikä lie lihaskramppi tullut :D Joo, oon kaupunkilainen...

Vierailija
20/22 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, tuskinpa vain korvaa, sähköpaimen on kaikille turvallisempi.

Sitä paitsi jo EU määrää, että ammujen pitää päästä ulos 2 kk ajan vuodessa. Voivat olla pihatossa tai laitumella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän