kamalat pissatulehduksen oireet seksin jälkeen.. kohtalotovereita?
testi on negatiivinen, nykyään en enää edes käy lääkärissä, mutta järkyttävä polte & kirvely & vessassa ramppaaminen viiden minuutin välein kestää jopa viikonkin :(
voin sanoa, että meillä ei rakastella kovin usein!!!!!
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 10:37"]
testi on negatiivinen, nykyään en enää edes käy lääkärissä, mutta järkyttävä polte & kirvely & vessassa ramppaaminen viiden minuutin välein kestää jopa viikonkin :(
voin sanoa, että meillä ei rakastella kovin usein!!!!!
[/quote]
Tehtiinkö pelkkä pikatesti liuskalla vai laboratoriossa viljely?
Oma tulehdukseni näkyi vasta tuossa viljelyssä.
Mikä antibiootti teillä estolääkkeenä? Otatteko päivittäin vai vain seksin jälkeen?
Voiko olla pissatulehdus, jos kirvelee, muttei viljelyssä näy?
Mulla on kirvelyä ollut kuukauden. Ihan alhaalla ja lievää, mutta häiritsee. Viljely puhdas. Mitä.tämä sitten on?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:57"]Mulla oli aivan sama juttu, kärsin vaivasta noin kolme vuotta. Ehdin kokeilla kaikkia keinoja ja sukupuolitautitesteissäkin kävin (negoja). Tulin raskaaksi ja olin ihan varma, että joudun syömään jatkuvasti antibioottikuureja ja stressasin miten voin imettää jatkuvalla lääkekuurilla, mutta oireet hävisi raskauden aikana. Nyt synnytyksestä 2 vuotta aikaa eikä yhtään tulehdusta tai oireilua. En tajua mitä tapahtui, raskaus pelasti mut vt-helvetistä!
[/quote]
Pillus löysty, ei hankaa niin paljoa pippeli enää
Mä en ainakaa joka päivä söis niitä antibiootteja. Ei tee todellakaan hyvä elimistölle!! Lisäksi aiheuttavat oksettavaa oloa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:22"]
Mulla on kirvelyä ollut kuukauden. Ihan alhaalla ja lievää, mutta häiritsee. Viljely puhdas. Mitä.tämä sitten on?
[/quote]
Klamydia on yleinen, koska se on osalle kantajistaan oireeton ja voi olla vuosia muhimassa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00139
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 13:34"]
Mä sain vti-estolääkityksen, otan antibiootin aina seksin jälkeen. Auttoi!
[/quote]
Niin siis estolääkityksenä oleva antibiootti toimii, kun sitä otetaan päivittäin. Oli seksiä joka päivä tai ei.
[/quote]Sitä käytetään myös pelkästään yhdynnän jälkeen otettuna.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:57"]Mulla oli aivan sama juttu, kärsin vaivasta noin kolme vuotta. Ehdin kokeilla kaikkia keinoja ja sukupuolitautitesteissäkin kävin (negoja). Tulin raskaaksi ja olin ihan varma, että joudun syömään jatkuvasti antibioottikuureja ja stressasin miten voin imettää jatkuvalla lääkekuurilla, mutta oireet hävisi raskauden aikana. Nyt synnytyksestä 2 vuotta aikaa eikä yhtään tulehdusta tai oireilua. En tajua mitä tapahtui, raskaus pelasti mut vt-helvetistä!
[/quote]
Pillus löysty, ei hankaa niin paljoa pippeli enää
[/quote]
Miten se pillu löystyi jo heti, kun tulin raskaaksi? Olin raskaana 9 kk ja sen aikana ei yhtään tulehdusta tai oireilua. Ja mistä tiedät, ettei lapsi syntynyt keisarinleikkauksella? :)
Itselläni on ollut samoja oireita aina jos spermaa pääsee emättimeen. Silloin kun ensimmäistä kertaa vaiva ilmaantui, tutkittiin VTI tuhat kertaa, sukupuolitaudit ja kaikki puhtaat. Olin epätoivoinen ja työssäkäynti alkoi tuntua lähes mahdottomalta pissaporeilun takia. Kokeiltiin estolääkitystä jokapäiväisenä. Ei auttanut. Lopulta äitini mainitsi tämän Honeymoon syndrooman ja että hän on siitä myös kärsinyt. Raskaus hänelle helpotulsen toi. Sain lopulta lääkkeen Trimopan 300mg yksi tabu aina seksin jälkeen. Siihen loppui oireet.
Nyt olen kärsinyt kohtutulehduksen kaksi kertaa kun siemennestettä on tullut tahallaan tai vahingossa (kumi meni rikki kerran) sisälleni kunnolla, enkä ottanut Trimopania. Halusin kokeilla olenko nykyisen kumppanini tavaralle herkkä. Näköjään olen. Nyt taas Trimopan käytössä, mutta lääkäri suostui kirjoittamaan vaan 100mg, mutta sitä voi ottaa pari jos siltä tuntuu.
Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 13:34"]
Mä sain vti-estolääkityksen, otan antibiootin aina seksin jälkeen. Auttoi!
[/quote]
Niin siis estolääkityksenä oleva antibiootti toimii, kun sitä otetaan päivittäin. Oli seksiä joka päivä tai ei.
[/quote]
Kenemn elimistö kestää vuodesta toiseen antibiootin syömistä?