Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko saaneet mystisiä puhelinsoittoja naishenkilöiltä, jotka puhuu englantia?

Vierailija
31.07.2020 |

Minulle soitti juuri joku naishenkilö pienen taustahälyn kanssa ja kysyi saako puhua kanssani englanniksi. Vastasin hänelle englanniksi: "It depends what you are going to say to me." Hän sulki puhelun välittömästi.
Eli sillä olisi varmasti ollut taas nyyhkytarina valmiina ja tarvittiin rahaa eikö niin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eo ole mun yhteystiedoissa tuo lady, joten enhän mä edes vastaa😁

No eihän se vastaaminen mitään maksa.

Enhän mä niin ole luullutkaan, mutta en KOSKAAN vastaa, jos ei ole yhteystiedoissa.

Ei mua kiinnosta jonkun randomin soittelut.

Vierailija
22/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyitkö sanomaan 'yes'?. Ne leikkaa liimaa sanomasi jotta vaikuttaa kuin olisit tilannut jotain järjettömän kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti joku ranskalaisittain Alloota huuteleva nainen hälyisästä tilasta. Vastasin kyllä ihan nimelläni, koska puhelu tuli alueeni suuntanumeroisesta lankaliittymästä. Tai siis oli tulevinaan, siinä taisi olla yksi numero liikaa ollakseen perus-lankanumero.

En todellakaan olisi edes vastannut muuten, mutta totta kai oletin puhelun olevan eräältä alueeni viranomaiselta, joka soittaa tuonmuotoista lankanumerosta. Iso-Britannian suuntanumerosta on kyllä yritetty viime aikoina tavoitella, mutta niihin olen suosiolla jättänyt vastaamatta, ei sitä jaksa.

Vierailija
24/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyitkö sanomaan 'yes'?. Ne leikkaa liimaa sanomasi jotta vaikuttaa kuin olisit tilannut jotain järjettömän kallista.

Ja miten he käytännössä tämän todistavat sitten pitävästi?

Vierailija
25/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin eilen. Vastasin nimelläni, ja kun tämä Microsoft-rimpsun lukeminen alkoi, totesin suomeksi että höpö höpö ja suljin puhelimen. 

Vierailija
26/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Sen kun lähettävät laskuja. Ihan tommoinen ”tilaus” ei Suomessa ole riittävä.

Vierailija
27/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, intialaisella aksentilla olisi haluttu keskustella tietokoneestani. Sanoin että lopetan puhelin, pälätys jatkui kunnes painoin punaista luuria. Nuo rikollisten call centereiden työntekijät eivät ole varmaan missään hyvässä asemassa elämässään, heitä varmaan vahditaan siellä päässä.

Vierailija
28/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään heinäkuun aikana on tullut itselleni soittoja 21 kpl. Yhteenkään en ole vastannut ja estänyt numeron aina, mutta eihän näiltä numerot lopu. Alkaa todella raivostuttaa tämmöinen, ei mitään ole näköjään tehtävissä.

Vierailija
29/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, väitti olevansa Elisalta ja yritti saada luvan koneen etäkäyttöön ja asentamaan jonkin ohjelman. Löin luurin korvaan. Juuri tänään luin Iltalehdestä, että Elisan nimissä tulee näitä huijauspuheluita, voivat tulla myös suomalaisista numeroista.

Vierailija
30/35 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri sai työpuhelimeen tuossa keväällä puhelun "Microsoftilta". Alkoi ihan piruillaan kysellä, että mites te suoraan sieltä soittelette, kun meillä nämä firman koneet ylläpitää keskitetty IT-osasto. Soittaja löi luurin korvaan...

Vierailija
31/35 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tämä on viimevuotinen ketju.

Mutta näitä puheluita lienee taas liikkeellä, itselleni soitti nimittäin tänään +358400...... numerosta tyyppi, jolla oli aivan samoin kuin tässä edellä on kuvattu taustahälyä puhelun takana, vastattuani ei sanonut pitkään aikaan mitään, mutta sitten kun rupesin kyselemään kuka soittaa, kysyi puhutko englantia... jatkoi tivaamista kuka soittaa... niin sitten puhelu katkaistiin...

Lienee siis samaa sarjaa kuin nuo edellä kuvatut urkintajutut.... 

Ah, jos tulee vielä uusi tuollainen (jos nimittäin muistan) niin tota voiskohan tyyppiä itseään huijata rupeamalla puhumaan poliisista...

Vierailija
32/35 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta näitä puheluita lienee taas liikkeellä, itselleni soitti nimittäin tänään +358400...... numerosta tyyppi, jolla oli aivan samoin kuin tässä edellä on kuvattu taustahälyä puhelun takana, vastattuani ei sanonut pitkään aikaan mitään, mutta sitten kun rupesin kyselemään kuka soittaa, kysyi puhutko englantia... jatkoi tivaamista kuka soittaa... niin sitten puhelu katkaistiin...

Ah, jos tulee vielä uusi tuollainen (jos nimittäin muistan) niin tota voiskohan tyyppiä itseään huijata rupeamalla puhumaan poliisista...

Ja ihmettelen, kuten tässä ketjussa aiemmin joku toinenkin, miten numeroni on päätynyt tuolle tyypille. Sillä numeroni ei ole julkinen, se ei ole missään nettipuhelinluettelossa, en ole jakanut sitä esim. facebookiin henkilötiedoissani.... Onko jonkun toimijan,joka vaikkapa postilähetysten saapumisilmoituksia varten pyytää puhelinnumeron asiakastietoihinsa, tai joku vaikkapa taloyhtiön huoltoyhtiö jolle puhelinnumero on päätynyt vaikkapa vikatietojen ilmoituksissa sähköpostiviestien yhteydessä käyttäytynyt huolimattomasti tietoturvan suhteen...

Mistä ne saa näitä ihmisten numeroita? Ihan lottokoneellako?

Vierailija
33/35 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmettelen, kuten tässä ketjussa aiemmin joku toinenkin, miten numeroni on päätynyt tuolle tyypille. Sillä numeroni ei ole julkinen, se ei ole missään nettipuhelinluettelossa, en ole jakanut sitä esim. facebookiin henkilötiedoissani.... Onko jonkun toimijan,joka vaikkapa postilähetysten saapumisilmoituksia varten pyytää puhelinnumeron asiakastietoihinsa, tai joku vaikkapa taloyhtiön huoltoyhtiö jolle puhelinnumero on päätynyt vaikkapa vikatietojen ilmoituksissa sähköpostiviestien yhteydessä käyttäytynyt huolimattomasti tietoturvan suhteen...

Mistä ne saa näitä ihmisten numeroita? Ihan lottokoneellako?

Näköjään liittymälläkin on väliä. Kun vaihdoin operaattoria, alkoi heti puhelin soida jatkuvasti ihme numeroista, joihin en todellakaan vastaa. Kun taas vaihdoin operaattoria, se soittelu loppui kuin seinään. Eli jotkut operaattorit ilmeisesti antaa numerotietoja eteenpäin kaupustelijoille.

Vierailija
34/35 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti soittaa kaikki puhelinnumerot sarjasta läpi. Jos kerran vastaat, sieltä soittaa sen jälkeen ihminen useaan kertaan eri numeroista. Tuntemattomiin numeroihin ei kannata vastata.

Vierailija
35/35 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tulee salaiseen numerooni puhelu tuntemattomasta numerosta, vastaan, Keskusrikospoliisi, aina puhelu loppuu siihen.