Viereisestä pöydästä kuului tuhahtelua ja voivottelua, kun imetin eilen vauvaani ravintolassa
Imetyshuivi oli vielä suojana. En ymmärrä, miten vauvojen syöminen voi olla joillekin ongelma. 🤦♂️
Kommentit (380)
Mun mielestä ravintolassa voisi olla irralliset imetyssermit, jotka tuodaan äidin ja vauvan ympärille. Imettäminen on luonnollista ja yhtä luonnollista on tehdä se suojassa. Ei siitä kukaan voi loukkaantua, että ravintola haluaa näin tehdä ruokahetkestä hyvän koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvojen imetys on luonnollista ja normaalia. Luonnotonta, epänormaalia ja iljettävää on, jos aikuinen juo maitoa. Olen nähnyt tällaista hävyttömyyttä harjoitettavan julkisesti ja häpeilemättä. Viime viikollakin joku isomahainen ukko joi täysin kaikkien nähden grillikioskilla maitoa suoraan tölkistä. Hyi helkutti, puistattaa vieläkin!
Yhtä luonnollista ja normaalia on pysytellä vauvan kanssa kotona ensimmäiset 6 kk. Näin tehdään monessa kulttuurissa.
Yhtä luonnollista ja normaalia on elää vauvan kanssa normaalia elämää heti ensimmäisestä synnytyksen jälkeisestä päivästä alkaen. Näin tehdään monessa kulttuurissa. Esimerkiksi Suomessa perinteisesti. Saunassa käytiin synnyttämässä ja seuraavana päivänä lähdettiin riiheen puimaan rukiin jyviä. Vauvan kanssa.
Mitä sitten. Jotkut ei tykkää, ei se estä minua imettämästä julkisella paikalla. Jos joku siitä alkaa räpättää, niin ignooraan tai näytän kypsästi keskisormea. Ei ole kukaan koskaan tosin valittanut.
Ite en kyl ees halua ravintolaan vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauva viedään tämmöisenä aikana ravintolaan?
Varmaan samoista syistä kuin muutkin käy ravintoloissa? Nälkä, käytännöllisyys, sosiaaliset syyt? Meidän sairaanhoitopiirissä ei ole ollut yhtään tartuntaa koko kesänä. Ajattelin mennä ensi vkl anopin pyöreille synttäreille ravintolaan kun kutsuttiin.
Ei se vauva vielä mistään sosiaalisesta ympäristöstä välitä. Imetä kotona vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten. Jotkut ei tykkää, ei se estä minua imettämästä julkisella paikalla. Jos joku siitä alkaa räpättää, niin ignooraan tai näytän kypsästi keskisormea. Ei ole kukaan koskaan tosin valittanut.
Ihmispaska. Älä lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinun pöydästäsi kuului? Lussutusta ja lutkutusta?
Säännöllistä huutoa, että kaikki varmasti huomaa mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Miisu kirjoitti:
Miksi sitä imetystä ei voi tehdä ennen ravintolaan menoa? Tai imettää ravintolan rauhallisemmassa osassa, eikä pöydässä, missä on naapuripöytiä vieressä? Kyllä se ruokarauha kuuluu muillekin asiakkaille, eikä vain imettäjille.
Koska vauvalle sattuu tulemaan nälkä ravintolassa. Varmasti moni valitsee mielellään rauhallisen pöydän, mutta ei minulle vauvan kanssa liikkuessa kukaan ole omaa kabinettia tarjonnut, niin aika usein siinä on joku lähistöllä.
Jos vauvan imettää vaikka varttia ennen ravintolaan menoa, niin tuskin sille tulee heti uudelleen nälkä. Itselläni ei ole kertaakaan tullut tilannetta, että vauva tarvitsee tissiä juuri ravintolassa oloaikana. Lapsia minulla on kolme ja ollaan aina reissattu paljon. Näin korona-aikana ravintolat ovat väljentäneet pöytävälejä, jos se mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvojen imetys on luonnollista ja normaalia. Luonnotonta, epänormaalia ja iljettävää on, jos aikuinen juo maitoa. Olen nähnyt tällaista hävyttömyyttä harjoitettavan julkisesti ja häpeilemättä. Viime viikollakin joku isomahainen ukko joi täysin kaikkien nähden grillikioskilla maitoa suoraan tölkistä. Hyi helkutti, puistattaa vieläkin!
Yhtä luonnollista ja normaalia on pysytellä vauvan kanssa kotona ensimmäiset 6 kk. Näin tehdään monessa kulttuurissa.
Niin, kehitysmaissa joissa naisten ulkona liikkumista rajoitetaan voimakkaasti muutenkin. Täällä länsimaissa nainen voi kuitenkin liikkua ulkona vapaasti, vaikka hänellä olisi imeväisikäinen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi kypsää :DDD Jos mulle näyttäisit keeskaria, niin yhtä kypsästi vastaisin vaikkapa kunnon pierulla sun soppaas kohden ;)
Miisu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miisu kirjoitti:
Miksi sitä imetystä ei voi tehdä ennen ravintolaan menoa? Tai imettää ravintolan rauhallisemmassa osassa, eikä pöydässä, missä on naapuripöytiä vieressä? Kyllä se ruokarauha kuuluu muillekin asiakkaille, eikä vain imettäjille.
Koska vauvalle sattuu tulemaan nälkä ravintolassa. Varmasti moni valitsee mielellään rauhallisen pöydän, mutta ei minulle vauvan kanssa liikkuessa kukaan ole omaa kabinettia tarjonnut, niin aika usein siinä on joku lähistöllä.
Jos vauvan imettää vaikka varttia ennen ravintolaan menoa, niin tuskin sille tulee heti uudelleen nälkä. Itselläni ei ole kertaakaan tullut tilannetta, että vauva tarvitsee tissiä juuri ravintolassa oloaikana. Lapsia minulla on kolme ja ollaan aina reissattu paljon. Näin korona-aikana ravintolat ovat väljentäneet pöytävälejä, jos se mahdollista.
Jos varttia ennen ravintolareissua on vaikka bussissa, niin siellä on hankala imettää.
Minusta imetys on ok jos saan maistiaiset naapuripöydän tissistä.
Miten tunnistatte kun joku tuhahtelee juuri sinulle? En tosiaanka tiedä miltä se näyttää?
Vierailija kirjoitti:
😂 No joo. Mutta minä ja anoppi välitetään, eikä vauvaa oikein voi yksin jättää kotiin. Olisi minullekin ollut mieluisampaa nuo kinkerit jossain muualla kuin ravintolassa, mutta en näe mitään painavaa syytä olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä vauva, mutta kyllä se vauvan äidille tekee ihan hyvää päästä välillä valmiiseen pöytään, ihmisten ilmoille ja pois neljän seinän sisästä. Hyvinvoivat äidit kasvattavat hyvinvoivia lapsia = tulevia veronmaksajia ja meidän vaippojen vaihtajia. Ravintola-ala kiittää, kun perheet käyttävät palveluita myös vauva-aikana. Kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Joo en mäkään hyväksy naapuripöydän sisäfilepihviä, ellen saa maistiaisia siitä.
Imetys ei kuulu ravintolan pöytään, kaikki joilla on aivot millä ajatella tietää tämän asian. Kaikki jotka osaavat hyvät käytössäännöt tietävät tämän. Mutta kun nykyään on näitä juntteja enenevässä määrin joka paikka väärällään, minä minä minä ja mun tissi ja mun vauva ja mun imetys...........kehottaisin kaikkia miettimään hyviä käytöstapoja, ne kaunistavat, moukkamaisuus ei kaunista ketään. Ravintolat ovat sitä varten, että ihmiset menevät sinne syömään ja maksavat tästä ruoasta mitä syövät ja nauttivat siitä ilman, että joku vihreäpäinen rastat päässä oleva hippiäiti imettää vauvaansa vieressä, kun minä minä minä ja mun vauva ja mun tissi ja mun imetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en mäkään hyväksy naapuripöydän sisäfilepihviä, ellen saa maistiaisia siitä.
Tapathan pihvikarjasi myös itse kun se on luonnollista?