Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yöimetyksen lopetus, lapsi 1-v2kk ja työt aloitan 1,5kk kuluttua..

Vierailija
05.07.2013 |

Milloin paras aika lopettaa yöimetys.. ? Päivähoitokin alkaa, joten lapsella äidillä paljon uutta elämää edessä. Oon ajatellu ny vierottaa mut illallakin taas itki hampaita niin annoin jopa pronaxeenia. Paljon lapsi ollut kipeenä. Ite en huomaakkaan imetystä öisin, mut jännitän miten jaksan töissä, jos imetän öisin.. Voi miten mä tän asian kans nyt järjestelen.. Rohkaisevia neuvoja mamat! Viime yönä laps oki 2h välein tissillä, mut normi 3xyö tai en siis herää siihen, näin luulen imettäväni. Päivisin olen alkanut myös vähennellä imettelyä, sanomut, että tissit kiinni, halaillyt paljon ja syöttänyt oikeeta ruokaa ja juomaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hyvä ihminen! Meillä söi vuoden verran tissiä kahden tunnin välein öisin, kunnes 1-vuotispäivän tienoilla lopetin imetyksen kokonaan ja lapsi siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan. Siitä lähtien on nukkunut yöt putkeen.

Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
2/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lempeän yövieroituksen, vähennä eka yksi imetys yöllä jne. Nukahtaako lapsi rinnalle? 

Meillä otettiin takapakkia, juurikin hampaiden takia. Jahka legot on suussa, alkaa uusi, lempeä vieroitus.

Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieroitus ei välttämättä takaa yjtään parempia unia, meillä heräillään edelleen.

Vierailija
4/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu vielä tissille niin päivällä kuin illallakin. Tuossa vieressä on vesi nokkiksessa odottamassa, jos menis sillä tissin tarve...

Vierailija
5/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo tarjoamasta liikaa nokkiksesta, meillä herätään sitä varten. T. Kolmonen

Vierailija
6/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Pantleyn menetelmään!

Vierailija
7/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Pantleyn menetelmään!

Vierailija
8/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vieroitin pojan yötissistä antamalla vettä nokkamukista. Ei viitsinyt montaa yötä heräillä niin huonon tarjoilun vuoksi. :)

Vierailija
9/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin yöimetyksen kerrasta. Jos vain vähentää imetystä niin mistä ihmeestä se lapsi muka tietää onko edellisestä imetyskerrasta kulunut 1 vai 5 tuntia tai mitä kello on. Meillä siis lapsi nyt 7kk ja pari viikkoa sitten lopetin yöimetyksen. Se kävi yllättävän helposti. Ensimmäisenä yönä huuteli jonkin verran mutta sylillä ja tassuttelulla sekä tutilla rauhoittui, toisena yönä riitti pelkkä tutti. Viikon verran sen jälkeen yöt olivat vielä rikkonaisia mutta nyt nukkuu ilman tissiä hyvin koko yön.

Aiotko muuten jatkaa imetystä, siis päiväimetystä, palattuasi töihin? Jos et niin eikö imetys olisi hyvä lopettaa nyt kokonaan ennen kuin lapsen elämässä tulee muitakin suuria muutoksia.

Vierailija
10/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkky, laps karjui niin kammottavalla rääkymisellä, että en kehdannu naapuria häiritä lapsen huudolla. Huutakoot laps, kun tiedän että tissiä huutaa. Silitin ja hoivasin toki!!!!! Mut naapuriin ei tarvii huuto kuulua. Vien mummilaan ja huudatan siel rauhassa omakotitalossa. Tältä yöltä kokeilu ohi.

Vierailija
11/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Meillä tehtiin myös yöimetyksen lopetus mummilassa parin ekan yön ajan. Lapsi kyllä karjui sitten vielä kotonakin mutta jatkoin aloittamallani linjalla naapureista huolimatta. Ja siis pehmeä unikoulu meilläkin käytössä, tassuttelua +tuttia sekä aina hetkiseksi syliin rauhoittumaan jos huuto oli aivan mahdotonta. Pari yötä kyllä varmasti naapuritkin valvoivat mutta sitten lapsi luovutti ja alkoi tyytyväisenä nukkumaan yöt heräämättä. Musta ei ollut mitään järkeä tuossa vaiheessa enää luovuttaa, koska unikoulu oli jo hyvällä mallilla. Jälkikäteen olin myös todella tyytyväinen, että naapureista huolimatta jaksoin pari yötä kotonakin olla tiukkana.

Vierailija
12/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lapsen oppima tapa eikä niinkään tarve! Jokainen aikuinenkin tietää, kuinka vaikeaa opitusta tavasta on päästä eroon; kannattaisi siis ajatella asioita ennenkuin tapoja syntyy asioista, joista tiedetään jo ennakkoon, että on pakko luopua jossain vaiheessa.

Vierailija
13/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta! Ei ton ikäistä pitäis enää yöimettää. Mutta pääseehän äiti siinä helpolla kun tissi vaan suuhun kun lapsi vähän vinkuu. Ei tarvitse itse edes herätä. Että te ootte laiskoja! Ja Pronaxenia hampaiden tuloon? Ei luoja. Ei niitä lääkkeitä saa turhaan noin pienelle antaa. Kaikki niitä lapsia tekevät. Sääliksi käy pientä.

Vierailija
14/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menossa sama homma.  Lapsi on 11kk ja menee ensi kuussa hoitoon.  Olen ollut nyt viikon imettämättä öisin.  Sitä ennen vauva heräsi kahden tunnin välein ja syötin joka kerta.  Nyt sitten olen antanut vain vettä nokkamukista ja hyssytellyt sylissä.  Herää edelleen noin kaksi kertaa yössä, mutta yllättävän helposti kuitenkin on mennyt.  Kipeänä ei tietenkään kannata vieroittaa, vaan sitten kun vauva on terve.  Hampaiden takia kannattaa todella lääkitä Panadolilla, ei tarvitse lapsen turhaan sitä itkeä.  Päivisin olen vielä imettänyt normaalisti, koska ei vielä saa tavallista maitoa, vain vettä rintamaidon lisäksi.  Mutta kannattaa ehdottomasti lopettaa yöimetys nyt heti, helpompaa se on nyt kuin myöhemmin ja saat nukuttua kunnon öitä (toivottavasti) ennen töidenalkua.  Lopettamisen suhteen pitää vaan olla tiukkana, sitten ei enää imetetä kun niin päätetään.  Kuten joku jo edellä sanoi, se on vain vauvan tapa, tarvetta maidolle yöllä ei ole.  Tsemppiä!

Vierailija
15/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaxen ei tosiaan ole hampaidentuloon sopiva lääke, taitaa olla kovaan kuumeeseen tarkoitettu ellei Panadol auta.  Panadol on ensisijainen kipulääke vauvalle.  Mutta kyllä siis hampaidentulon aiheuttamaa kipua saa lääkitä kohtuudella.  Näin on sairaalan lastenosastollakin minulle kerrottu.

Vierailija
16/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 10:18"]

Kyseessä on lapsen oppima tapa eikä niinkään tarve! Jokainen aikuinenkin tietää, kuinka vaikeaa opitusta tavasta on päästä eroon; kannattaisi siis ajatella asioita ennenkuin tapoja syntyy asioista, joista tiedetään jo ennakkoon, että on pakko luopua jossain vaiheessa.

[/quote]

Oon huomannu että monien äitien tapa on tunkea lapselle tissi suuhun aina kun vähän vingahtaa. Eipä sitten ihme että yli vuoden ikäisenä nukahtaa yöt ja päivät tissille... Kyllä sillä lapsella on muitakin tarpeita kuin tissi mutta siitähän nämä tissiäidit eivät tiedä mitään. 

Vierailija
17/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen todella miten vieläkin syötät lasta yöllä! ei tuon ikäisellä ole enää mitään ravitsemuksellista tarvetta yösyötöille.

meillä oli kaksi periaatetta:

1. lapsi ei IKINÄ saa nukahtaa ruoalla vaan nukahdetaan itsenäisesti omaan sänkyyn.

2. tissibaari kun menee kiinni niin se on kiinni. eli teet päätöksen ja pysyt siinä. öisin ei ole tarjolla ruoka-,  juoma- tai seurustelupalveluja.

näiden molempien kohdalla uuden tavan omaksumiseen on mennyt meidän lapsilta noin viikko, sen jälkeen nukuttu ilman ongelmia läpi yön.