Mitä kaikkea namia herkkupäiväksi? Leivontaa, ruokaa yms.?
Olen laihtunut ja pysynyt painossani ihan hyvin. Tarve ei ole enää laihdutella, mutta kevyesti ja terveellisesti syön. Mua motivoi aika ajoin pitämäni herkkupäivät. Seuraava suunnitteilla oleva olisi n. 1,5 vkon kuluttua. Ajattelin kerrankin panostaa siihen vähän enemmän. Syödä jotain OIKEASTI hyvää, eikä vain niin, että myös helppoa.. Usein herkkupäivä on siis sisältänyt jäätelöä, karkkia ja suklaata.. Siinä on se huono puoli, että mitään ei saa jäädä kotiin kaappeihin, sillä muuten syön ihan kaiken "pois kuljeksimasta".
Ajattelin, että voisin kerran käydä esim. ravintolassa syömässä jonkin oikein herkullisen annoksen (ei jää juustoja tms. kaappiin ja saa silti tosi hyvää) ja sitten vaikka leipoa jotain makeaa. Mitä?? :P Pitänee myös kutsua herkkupäivälle vieraita niin en itse sitten syö esim. koko kakkua vaikka varmaan suurimman osan söisinkin :D.. Illalla varmaan syön kyllä karkkia tms.. mutta silti haluaisin nyt vinkkejä mitä hyvää voisin tehdä/syödä ja toki ohjeetkin saa olla ehkä hieman normaalia keveämpiä jos sitä ei tuloksessa maista. onko joku leiponut esim. steviaa käyttäen? Mutta jos tulos kärsii, mennään sitten perinteisesti..
ideoita?
Kommentit (2)
Leivo mustikkapiirakkaa pullataikinapohjaan (riittää 2,5 dl maitoa tai vettä pohjaan, jos teet pellillisen). Anna loput mustikkapiirakasta vaikka naapureille, ilahtuvat varmasti kovin :). Ravintolassa nauttisin kevyesti savustettua savukalaa kanttarellikastikkeen kera (jos sellaista olisi saatavilla). Jokin ihana salaatti olisi ihana tietenkin myös.
Onko mitään ideoita?