jälkiehkäisyn jälkeen menkat kuinka kauan myöhässä?
Onks muilla kokemuksia kuinka pitkään jälkiehkäisypillerin jälkeen on saanut odotella menkkoja? Mä en niistä kyl mitään kirjaa pidä, mut jos en ihan väärin muista niin edelliset alkoi toukokuun oisko 18.-20.pv ja norlevon otin 8.6 12h sisällä yhdynnästä kun epäiltii että kortsu oli rikki. Nyt ei menkkoja kuulu ja semmoisia pieniä vihlaisuja äkkinäisissä liikkeissä niinku molemmissa raskauksissa aikaisemminkin. En päässy tänää hakee raskaustestiä. Aivan kamala tilanne, meillä on 3v ja 8kk tytöt ja lapsiluku on täynnä todellakin. Olen tekemässä elämäntapamuutosta ja laihduttanut 14kg tänä vuonna ja molemmat synnytykset menneet 2vko yli ja käynnistetty ja ikinä en enää siihen tilanteeseen halua. Mutta en tiedä pystyisinkö ikinä aborttiinkaan :( luin netistä niin vain 1-2% raskauksista alkaa norlevon jälkeen jos se on otettu ajoissa, voiko meillä olla noin huono tuuri :(
Kommentit (12)
Mä tulin raskaaksi, vaikka otin jälkiehkäisyn 17h yhdynnän jälkeen. Ei se toimi 100%, ei mikään toimi 100%.
8, piditkö lapsen?
lähden ihan just lasten kanssa apteekkiin ostamaan testin
ap
Mulla meni menkat sekaisin jälkiehkäisypillerin ottamisen jälkeen... Kahden viikon välein tuli menkat, ja alkoivat etuajassa. Mulla kyllä muutenkin menee asiat yleensä eri tavalla kuin muilla. :p
no samantien testi näytti positiivista :( voi elämän kevät, en pysty muutakuin itkemään :( viime vkonloppuna oltiin festareilla ja join kolme päivää aamusta iltaan, minkähän aivovaurion silläkin on saanut jo aikaan :(
ap
No eiköhän se kolme mene siinä missä kakskin jos päätätte pitää
Ei niiden pitäisi olla ollenkaan myöhässä. Ei jälkiehkäisy tietääkseni vuodon alkua myöhennä. Olen sen kolmesti ottanut ja menkat alkoi aina ajallaan.
ei minullakaan jälkiehkäisy ole koskaan vaikuttanut kuukautisten alkamiseen, normaalisti on tullut
Kyllä ohjeissa luki että siinä on niin suuri määrä hormoonia että saattaa laittaa toiminnan sekaisin ja menkat tulee myöhässä , ap
Enpä tiedä. Ei minullakaan ole jälkiehkäisy myöhästyttänyt kuukautisia. Olisiko vaan niin, että noihin pakkauksiin laitetaan maininta kaikista mahdollisista haitta vaikutuksista, mitä lääke saattaa aiheuttaa, eikä se sitten oikeasti kuitenkaan myöhästytä vuodon alkamista kuin yhdellä tsiljoonasta ihmisestä. Ehkä olet se tsiljoonas, mutta kuulostaisi kyllä todennäköisemmältä, että olet raskaana, jos kerran alavatsaakin vihloo.
3 kertaa tullut täälläkin otettua jälk.ehk. eikä ole kyllä koskaan myöhästynee menkat... En kyllä ole pitänyt kirjaa minäkään, joten päivä sinne tai tänne vaihtelua on voinut olla, mutta pääsääntöisesti ihan ajallan menkat tullleet...
Jos olet raskaana niin suosittelen lainaamaan vaikka kirjastosta Viveka Kaurasen Abortti-kirjan niin saat apua päätöksentekoon... Ja neuvolasta saat varmasti myös apuja!