Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä syö tosi huonosti, mutta on silti todella laiha ja hyvässä kunnossa

Vierailija
30.07.2020 |

Ollaan oltu kotimaan lomalla ystävättäreni kanssa perheinemme. Vuokrattiin ihana talo Turun saaristosta. Olemme syöneet yhdessä nyt 2 vkoa ja luulin että tunnen ystävättäreni läpikotaisin, mutta hän syökin todella epäterveellisesti. Silti hän on langanlaiha (vaatekoko 34 ja 170 cm!!) ja lisäksi jaksaa liikkua ja tehdä paljon enemmän kuin minä!!

Aamulla hän herää klo 6 ja käy lenkillä koiran kanssa, sitten uimassa. Tekee miehelleen ja itselleen aamiaisen: pari palaa valkoista leipää tai croissant, appelsiinimarmelaadia ja maitokahvia. Minä syön kaksi palaa leipää, raejuustoa, tomaattia ja kurkkua, puuroa ja marjoja, appelsiinimehua, teetä ilman sokeria tietenkin.

Ollaan kierrelty katselemassa nähtävyyksiä Turun seudulla. Ystävätär ottaa mukaan vesipullon ja minulla on yleensä reissari juustoviipaleella (kevytjuustoa) ja paprika-kurkkuviipaleilla sekä mehua pullossa. Sitten käydään lounaalla ja hän syö esim pitsapalan ja cokiksen, minä syön lautasmallin mukaan kanaa tai kalaa, riisiä tai perunaa ja salaattipöydän Ja ruisleipää (tämä siis jossain abc:llä tai ravintolassa). Kotona mökillä keitetään kahvit, ystävätär ottaa keksiä, minä syön ruisleipää ja Raejuustoa sekä tomaattia plus banaanin tai marjoja. Päivällinen sitten perheiden kanssa, ystävätär syö ihan mitä on laitettu, ison annoksen ja juo viiniä. Minä taas lautasmallin mukaan salaattia, raejuustoa, perunoita tai riisiä, kanaa tai muuta proteiniia, linssejä tms sekä puoli litraa vettä. En juo alkoa. Iltapalaksi syön ruisleipää, raejuustoa ja tomaattia, ystävötör ottaa drinkin tai viiniä.

En ymmärrä miten hän on noilla ruokailutottumuksilla laiha ja minä olen syönyt hyvin ja terveellisesti kohta 8 vuotta mutta paino on yli 80 kg.

Olen myös huomannut täällä, että oma perheeni on mieluummin tuollaisen viinerinpopsijan ja viininlitkijän kuin minun seurassa, vaikka teen kaikkeni että elettäisiin terveesti!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä terveellistäkin ruokaa syödä liikaa.

Mutta isoin asia tässä aloituksessa on vertailu. Miksi vertaat itseäsi muihin? Luuletko, että ystävättäresi vertaa sinua itseensä VAI elääkö hän omannäköisensä elämää. Mitä mieltä olet?

Vierailija
2/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku näkee vaivaa tehtaillakseen näin pitkän ja huonon provon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota siitä mallia. Jospa vaikka laihtuisit.

Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että virallinen ravintosuositus ei ole parhain mahdollinen ruokavalio enkä noudata sitä.

Painan 53kg.

Aikuinen ei tarvitse kovin paljon ruokaa jatkuvasti. Lihoo kun syö liikaa.

Vierailija
4/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tällainen hiilariprovo. Ei kannattaisi vetää niin överiksi, niin joku voisi uskoakin. Olen itsekin VHH:lla, mutta onhan nämä sadut aika väsyneitä.

Vierailija
5/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain ärsyttää ihmiset, jotka syö mitä tykkää ja mahtuu kokoon 34?

Vierailija
6/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono

Vierailija
7/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ystävää, joka syö ja juo mitä vain ja mahtuu kokoon 34.

Vierailija
8/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää ole aika selvä? Joku anarkistinen vapaa-ajattelija mollaa ruokakolmiota ja lautasmallia. .

Vierailija
9/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt enemmän ja varmasti liikaa kulutukseen nähden.

Vierailija
10/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä pisti silmään että syöt toki terveellisesti mutta todella paljon... itse eläisin tuollaisella aamupalalla iltapäivään asti, sinulla olis voikkaria välipalana jo ENNEN LOUNASTA...

Vierailija
11/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää ole aika selvä? Joku anarkistinen vapaa-ajattelija mollaa ruokakolmiota ja lautasmallia. .

Totta kai on selvää, samoja virallis-terveellis-pilkkajuttuja on täällä vähän väliä. Mutta keksikää nyt hyvänen aika parempaa tekemistä tai sitten edes uskottavampia provoja, jos niitä on ihan pakko vääntää!

Vierailija
12/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä provo tai ei, niin tuolla ruokamäärällä ei ole kyllä ihme jos painaa paljon.

Vierailija
13/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kahvittelu, kun "ystävätär" ottaa keksiä, niin sinä saat ihan varmasti suuremmat kalorit ruisleivästäsi, kuin tämä kamu jostain parista keksistä 😂

Vierailija
14/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olette lomalla?

Mullakin on arkisin kova kuri ja syön tosi terveellisesti, mutta viikonloput ja lomat relataan, hoikka ja urheilullinen oon.

Vierailija
15/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kyllä tosi paljon. En itse jaksais jatkuvasti olla nuin isoja annoksia ja paljon välipaloja syömässä...

Vierailija
16/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi huono

Semmonen lautasmalli siellä :D

Vierailija
17/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ystävää, joka syö ja juo mitä vain ja mahtuu kokoon 34.

Minä!

Vierailija
18/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin ihan riuku noilla syömisillä. Eihän tuo kaverisi syö mitään ravintoa, turhaa höttöä vaan.

Minäkin syön lähinnä turhaa höttöä ja BMI on 19. Jos söisin vielä hötömmin niin olisin taatusti kunnolla alipainoinen :D

Vierailija
19/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mussutat leipää joka välissä.

Aamupalalla puuroa, marjoja, leipää, mehua. Ootko laskenut ikinä kaloreita?

Miten isoja annoksia sä vedät? Tarvitsetko oikeasti noin paljon?

Vierailija
20/39 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on selvää, samoja virallis-terveellis-pilkkajuttuja on täällä vähän väliä. Mutta keksikää nyt hyvänen aika parempaa tekemistä tai sitten edes uskottavampia provoja, jos niitä on ihan pakko vääntää!

Syötkö ite noin paljon? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän