Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutisissa kytätty jotain käsidesipistettä Prismassa! No eipä näy tossa tilastossa kun käy vessassa pesemässä kädet tultuaan sisälle ja

Vierailija
30.07.2020 |

lähdössä kaupasta...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä edes noita yleisiä ällöjä käsidesejä vaan oma pieni desi mukana laukussa.

Vierailija
2/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käyttänyt omaa käsidesiä ennen kauppaan tuloa.

Tai ulko-ovellahan oli myös ollut käsidesiä ja senkään käyttöä ei ollut laskuissa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla käsidesipullo laukussa, jolla yleensä desinfioin sekä kädet että ostoskärryn kahvan jo ennen sitä käsidesipistettä.

Vierailija
4/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesihän ei tapa koronavirusta, joten miksi koskisin käsidesipulloon johon on koskenut satoja muita ihmisiä, joku jolla mahdollisesti korona. Pesen kädet kunnolla vessassa ja vältän turhaa lääppimistä. Ovet avaan hihansuulla.

Vierailija
5/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä, puhdistan käteni kotona kun lähden kauppaan ja taas kun palaan kotiin.

Vierailija
6/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just käytiin Prismassa ja se käsidesi oli järkyttävän pahan hajuista. Säästöähän sekin on että tarjotaan niin kamalaa käsidesiä ettei kukaan halua sitä käyttää.

Vierailija
7/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesihän ei tapa koronavirusta, joten miksi koskisin käsidesipulloon johon on koskenut satoja muita ihmisiä, joku jolla mahdollisesti korona. Pesen kädet kunnolla vessassa ja vältän turhaa lääppimistä. Ovet avaan hihansuulla.

Siis kyllä etanolipohjainen käsidesi, joita käytännössä kaikki ovat, tehoaa koronaviruksiin. Mistä olet keksinyt jotain muuta?

Vierailija
8/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin tilaisuus lääkärin odotushuoneessa istuessani katsoa kuinka ihmiset käsidesiä käyttivät. Tavallisin tapa oli roiskaus kämmenelle ja sitten kämmeniä hieraistiin pari kertaa yhteen ilmeisesti olettaen, että kädet nyt ovat puhtaat ja desinfioidut. Auts! Sormet, sormenpäät, sormien välit, peukalon hanka, kämmenen ulkosyrjä jäivät kokonaan käsittelemättä.

Jos käsidesiä haluaa käyttää niin että siitä on jotain todellista hyötyäkin, se pitää hieroa käsiin yhtä perusteellisesti kuin saippua siinä käsienpesuohjevideossa, jota tämän pandemian alkuaikoina ahkerasti näytettiin.

Vierailija
9/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli taannoin tilaisuus lääkärin odotushuoneessa istuessani katsoa kuinka ihmiset käsidesiä käyttivät. Tavallisin tapa oli roiskaus kämmenelle ja sitten kämmeniä hieraistiin pari kertaa yhteen ilmeisesti olettaen, että kädet nyt ovat puhtaat ja desinfioidut. Auts! Sormet, sormenpäät, sormien välit, peukalon hanka, kämmenen ulkosyrjä jäivät kokonaan käsittelemättä.

Jos käsidesiä haluaa käyttää niin että siitä on jotain todellista hyötyäkin, se pitää hieroa käsiin yhtä perusteellisesti kuin saippua siinä käsienpesuohjevideossa, jota tämän pandemian alkuaikoina ahkerasti näytettiin.

Tämä! Määrän on tosiaan oltava riittävä (kaksi painallusta pumppupullosta), aine hierotaan kunnolla joka paikkaan (ei pelkästään kämmeniin), ja se mikä usein näyttää unohtuvan: käsiä hierotaan kunnes ne ovat TÄYSIN kuivat. Näin se toimii kuten kuuluu.

Vierailija
10/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Prismassa on sellainen laite jonka kahden levyn väliin laitetaan kämmen ja suihkuttaa siitä käsille+vielä perinteisiä pumppuploja kaupan sisällä.

Me aina miehen kanssa otetaan kummastakin ja mies myös pyyhkäisee sillä kärryjen työntöaisan.

Ja autossa on käsidesi jolla putsataan kädet kun tavarat pakattu takakonttiin.

Kotona luonnollisesti kunnon saippuapesu.

Tehdään osamme noissa asioissa.

Vierailija
11/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin teennäistä kun käsidesi loppu ja vessa vieressä, ei tyyppejä kiinnostakaan hygienia eli että vaivautuisivat käsipesulle.

Vierailija
12/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole desinfioinut kädet autossa ennen kauppaan menoa.

Vierailija
13/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän omaa käsidesiä, en Prisman järkylle haisevaa, jonka painiketta sadat ihmiset ovat mählästäneet.

Vierailija
14/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita sonnalta haisevia kaupan käsidesejä haluaa edes käyttää. Kyllä se vesipesu on parempi. En mä kotoa kauppaan koske mihinkään.

Vierailija
15/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä etanolipohjainen käsidesi, joita käytännössä kaikki ovat, tehoaa koronaviruksiin. Mistä olet keksinyt jotain muuta?

Tämä on harmillista ettei kaikki ole perillä. Onhan siitä uutisoitu pitkin vuotta ettei käsidesi toimi viruksiin, se vain levittää viruksen 'peukalosta ranteeseen'

Vierailija
16/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän omaa käsidesiä koska en halua koskea siihen pumppupulloon mihin moni muukin koskee. Prismassa voin käyttää sellaista automaattia mikä suihkuttaa käsidesiä käsiin.

Vierailija
17/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ole desinfioinut kädet autossa ennen kauppaan menoa.

Ja viet viruksen kaupasta mukanasi.

Vierailija
18/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä edes noita yleisiä ällöjä käsidesejä vaan oma pieni desi mukana laukussa.

Sama. Pesen kädet huolellisesti ennen kuin lähden kauppaan. Autossa käsidesi. Sitten taas pesu, kun on kotona. Ei näy tilastoissa.

Vierailija
20/27 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole muistaakseni kertaakaan noihin deseihin koskenut, melko normaalisti olen julkisilla liikkunut ja töissä käynyt pk-seudulla, vaan eipä ole koronaan vieläkään tullut törmättyä. Edes kukaan työkavereistani (asiakaspalvelua, pienet ja ahtaat tilat keskustassa) ei ole sitä vielä saanut.

Ihmetyttää ihmisten hysteria.. Ei se korona nyt jostain kaupan hyllyltä tartu, kunhan ette tunge niitä sormianne suuhun ja silmiin ennen kuin olette pesseet kädet, mutta näinhän kaikki toimivat muutenkin kuin nyt korona-aikaan, vai eivätkö toimikaan?