Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Absolutismisi tai juomattomuutesi syy

Vierailija
05.07.2013 |

Te, jotka ette juo alkoholia lainkaan, miksi ette?

Itse join aikaisemmin ns. saunasiiderin ja saatoin käydä joskus terassilla tai baarissa kavereiden kanssa. Nykyään käytän ihosairauden hoitoon lääkettä, joka tekee pienenkin alkoholimäärän kanssa inhottavan ihoreaktion, joka ei tosin ole vaarallinen, mutta tuntuu ja näyttää keljulta.

Sain ohjeen, että voin nauttia alkoholia, jos siedän reaktion (joka kestää n. 30-60 min ekasta annoksesta) tai sitten voin ottaa aspiriinia reaktion heikentämiseksi. Olen kuitenkin todennut, että pärjään hyvin ilmankin alkoholia, joten lopetin kokonaan. Varmaksi en vanno, etten ikinä enää yhtään annosta joisi. Terasseilla en käy, koska siellä tuntuisi pöhköltä juoda mitään muuta kuin siideriä tai olutta. Joskus tekee siideriä vähän mieli, mutta aika harvoin kuitenkaan.

Mites te muut juomattomat?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana alkoholista tuli mukava nousuhumala, nykyään vain väsynyt ja raskas olo. Ehkä kroppa on vaan vanha.

Vierailija
22/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä alkoholista. Maistuu pahalle ja siitä tulee tylsä olo. 

Sellaisia kavereita joiden kanssa ei voi pitää kivaa ilman alkoholia, minulla ei enää ole. Ei se ole sen kummempaa kuin ettei minulla ole kavereita joita voisi tavata vain sukellusretkien merkeissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään alkoholin juomisesta, mulla on aina hauskaa selvinpäinkin, alkoholista tulee lähinnä väsy, ja krapulaa en halua missään nimessä kun on kauhea oksentamiskammo. Ja kyllähän se on tosi, että suurin osa alkoholijuomista on saakelin pahan makuisia, ja jos taas alkoholi maistuu joltain hyvältä karkilta tai mehulta, juon mielummin sen mehun mehuna ja syön karkit karkkeina.

Vierailija
24/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 15:12"]

Miksi pitäisi ylipäätään olla jokin syy? Sun syy nyt on selkeä, mutta eikö voi vain olla juomatta ilman mitään syytä?

[/quote]

Näin itsellänikin. ei minulla mitään syytä ole olla juomatta. Ei vain ole haluttanut...hmmm...varmaan 15 vuoteen. Juon sitten, kun haluttaa. Mutta vielä ei ole haluttanut.

Vierailija
25/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää alkoholin mausta, en humalaisesta olosta, en krapulasta tai muistakaan "sivuoireista". Juominen ei vain kiinnosta. Sosiaalista haittaa ei ole ollut. Menen kyllä mukaan terassille tai yökerhoon, juon vettä koko illan ja viihdyn valomerkkiin asti. Juhlissa alkumaljaa en pyydä alkoholittomana, kohteliaisuuttani voin kyllä sen yhden kuoharilasillisen juoda.

Vierailija
26/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi maistuu pahalta. Aniharva muuttuu fiksummaksi juotuaan alkoholia. Suomi on vastenmielisten rapajuoppojen maa. Viinalle - ja tupakalle - haisevat ihmiset ovat kuvottavia.

Vierailija
27/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkoholisti, enkä voi enää ottaa tippaakaan. Kolme vuotta olen ollut raittiina.

Vierailija
28/28 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin opiskeluiden jälkeen alkoholin käytön täysin kyllästyttyäni siihen. Esimerkiksi shakki, kirjallisuus, kitaransoitto ja paritanssi ovat kaikki osoittautuneet huomattavasti antoisammiksi harrastuksiksi.

T. Mies, 28 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan