Pitääkö tämmönen toimittaa hoitoon?
Siisn 30 v nainen alkanyut nähdä ja kuulla harhaisia henkiä, mutta sairaudentunnoton täysin. Maanisia luuloja ja suunnitelmia omasta keskipisteenä olostaan.
Huolestuisitko?
Kommentit (4)
Huolestuisin todellakin. Voisitko kysyä asiasta joltain ammattilaiselta, ja ottaa yhteyttä naisen muihin läheisiin ihmisiin? Kysy ovatko huomanneet mitään, ja pitäisikö asialle tehdä jotain.
Psykoosissa ihminen ei tiedä olevansa sairas, eikä todellakaan hakeudu vapaaehtoisesti hoitoon.
Anna ihmisten olla rauhassa. Tottakai tuntee itsensä vainotuksi, kun kyyläät ja vahdit, etkä varmaankaan, missään ystävällisessä mielessä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Anna ihmisten olla rauhassa. Tottakai tuntee itsensä vainotuksi, kun kyyläät ja vahdit, etkä varmaankaan, missään ystävällisessä mielessä.
Itse ainakin toivon että jos alkaisin näyttää merkkejä psykoosista, joku läheisistäni huolestuisi ja tarttuisi hommaan auttaakseen. Kiittäisin kun pää olisi taas kunnossa.
2
Huolestuisin. Ehkä kannattaa kysellä jotenkin häneltä itseltään, ymmärtääkö missä mennään. Jotain valtakunnallisia puhelinpalveluitakin taitaa olla, joista voi nimettömänäkin kysellä apuja. Joskus olen sellaiseen itse soittanut tuttavan psykoosiepäilyn vuoksi.