G: 20-25 -vuotiaana lapsen saaneet:
näin jälkeenpäin ajatellen, olitko kypsä äidiksi?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:18"]
Mistä sen tietää oliko kypsä vai ei? Mitkä ne kypsyyden mittarit on? Sain esikoisen 23-vuotiaana. En kulkenut baareissa, olin juuri valmistunut ammattiin ja olin naimisissa. Mutta ei mulla ollut työpaikkaa ja mieskin vielä opiskeli. Lapsi oli haluttu ja toivottu, mutta muistan mä olleeni usein melko lapsellinen. Muistan kuinka paljon mua harmitti, kun äitini kysyikin puhelimessa aina ensin vauvan kuulumiset eikä enää minun.
[/quote]
Ja nyt sinulla on neljä omaa lasta? ja kolme melkein omaa lisänä?
[/quote]
Ehei, sama mies edelleen. Lapsia on kyllä enemmän kuin se yksi. Kuinkas niin?
Aah juu, tarkoitat siis, että sen kypsymättömyyden olisi siitä voinut huomata, että jos olisinkin eronnut jne.? Kai mä sitten olin kypsä, kun sitä ei ole tapahtunut? Vai mitä ajat takaa? :)
[/quote]
Ei, vaan kuulosti niin erään fb-tuttavani kokemuksilta:)
[/quote]
Ai, mä ajattelin siis liian syvällisesti. :D
20-25v on mielestäni sellainen ihanneikä, harmi vaan ettei kaikille ole mahdollista siinä vaiheessa. jos joku saa sen ikäisenä lapsen, ihastelen asiaa. Ei tulisi mieleenikään kyseenalaistaa onko nuori aikuinen tarpeeksi kypsä pienen lapsen vanhemmaksi, nainenhan on juuri siinä iässä kuin tehty saamaan vauvan.
Esikoisen sain 19 vuotiaana ja kuopuksen 22 vuotiaana ja voin sanoa että kypsä olin :)
Varmaan olin tarpeeksi kypsä, vaikka välillä tuntuu, etten ole vielä 15 vuotta myöhemminkään kypsä.
Olin 21v. kun esikoinen syntyi (kuopus syntyi kun olin 25v.) ja mielestäni olin kypsä äidiksi. Oli vakkarityö, oma (tai no, pankin) asunto ja mies. Sellainen kotihiiri olen aina ollut joten se bilettäminenkään ei kiinnostanut.
Kyllä, olin kypsä äidiksi. Olin kypsä jo 18v äidiksi, silloin sain esikoisen ja 22 vuotiaana sain kaksoset.
Olin 22-v ja mielestäni kypsä, vanhemmuus oli myös helpompaa kuin esim. 10 vuotta myöhemmin. Nuorempana ei ehtinyt pohtia turhia tai surra etukäteen.
Joo ammatti oli ja vakkarityö, säännölliset tulot miehen kanssa joka muuten on mua vanhempi 9 vuotta että terkkuja vaan ikikselle, oon sun perivihollinen ilmeisesti(nuorena äiti ja vanhemman miehen kanssa :P). sain esikoisen siis 21 vuotiaana. Vauva-aika kasvatti loputkin hedelmät päässäni hyvin kun oli kova koliikki, oon kaikinpuolin onnistunut hyvin tehtävässäni, olen loistoäiti ollut alusta asti lapsilleni ja kasvanut vanhemmuuteen todella hyvin. lapsia on nyt kaksi ja oon 26 enkä vaihtaisi kyllä päivääkään tää on niin mulle tää juttu :) (eikä oo mitään nuoruusiän villityksiä jäänyt kokematta, oon aina ollut rauhallinen persoona enkä juurikaan harrastanut muiden teinien tavoin turhaa baareissa käyntiä, äärimmäisen harvoin itseasiassa)