Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävä terveyskysymys

Vierailija
30.07.2020 |

Minulle tuli aivan hirveän kokoinen patti nivuseen, kuin päärynän kokoinen finni.
En puristellut sitä, oli tosi kipeä ennen kuin puhkesi itsestään ja ulos valui uskomaton määrä mätää. Nyt se reikä josta se tyhjentyi on edelleen auki ja vuotaa kirkasta, hajutonta nestettä koko ajan hiukan.
Mitä tuo neste mahtaa olla?
Pesen ja putsaan sitä, eikä se ole kipeä tai muutenkaan häiritse mutta on se vähän outoa että minulla on ylimääräinen reikä kehossa joka johtaa jonnekin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise ollut. Hyvä, että märkä tullut ulos. Suojaa se laastarilla/haavalapulla ettei tulehdu. Suihkuttele päivittäin ja vaihda sidos. Jos ei ala paranemaan eli menemään kiinni tai tulee tulehduksen oireita (punoitus, turvotus, kuumotus, kipu), hakeudu päivystykseen. T. Sairaanhoitaja

Vierailija
2/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fisteli? Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin sen kanssa, ettet saa jotain tulehdusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paise tai kysta? Vaatisi ehkä lääkärikäynnin ja puhdistuksen.

Vierailija
4/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi paise. Pidä huoli puhtaudesta ja jos menee umpeen ja alkaa uudelleen paisua, nousee kuume tai muuta sellasta niin lääkäriin asap.

Vierailija
5/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Pesen kyllä ja pyyhin desinfioivilla pyyhkeillä useasti.

Unohtui sanoa että reikä on ollut auki jo pari viikkoa.

T. ap

Vierailija
6/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin varmuuden vuoksi.

T: paise perseessä

Vierailija
7/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis PÄÄRYNÄN kokoinen oikeasti? Olisin mennyt jo lääkäriin. Mulla on ollut joskus lähinnä herneen kokoisia paiseita nivusessa (tullut yhdistelmästä kuuma ilma, hikoilu, karvojen ajelu) ja ne ovat poksahtaneet itsestään ja kyllä parantuneet nopeasti. Mutta jos päärynän kokoinen paise olisi tullut niin kyllä jossain kohtaa paljon aiemmmin olisin hakeutunut nyt ainakin terkkarin vastaanotolle. 

Vierailija
8/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynän kokoinen paise nivusessa kuulostaa aika hurjalta. Onko patti koko ajan pienentynyt?

Vierailija
9/9 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja tuossa antoikin hyvät ohjeet, mutta nyt mainitsit että haava on ollut auki jo kauan. Lisäksi minua häiritsee paiseen koko. Kävisin näyttämässä terveyskeskuksessa.

T. Toinen sh (psyk sellainen, joten en esitä tietäväni niin paljoa kuin eka vastaaja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä