Voiko pms-oireet vaan yhtäkkiä kadota?
Olen ymmälläni. Menkat alkoivat eilen alkuillasta, tai näin ainakin luulin. Kuitenkaan mitään kamalaa kipua ei vieläkään ole ollut, vaikka yleensä se alkaa viimeistään seuraavana aamuna (eli tänäaamuna olisi pitänyt kipujen alkaa viimeistään). Onko kellään muuttuneet menkat yhtäkkiä täysin kivuttomiksi? Ja onko muutos ollut pysyvä? Olisi nimittäin mahtava juttu, jos tästä lähtien ei enää tarvitsisi kärsiä kerran kuussa :D
Taustaa sen verran, että olen 31-vuotias, ei mitään muutoksia elintavoissa. Olen parisuhteessa, joten kaipa raskaus voisi olla periaatteessa mahdollista, mutta varsin epätodennäköistä silti. Testin voin kyllä varmuudeksi tehdä, vaikka en uskokaan sen positiivinen olevankaan.
Kommentit (4)
Pakko vielä sen verran tulla kommentoimaan, että tein äsken vielä varmuuden vuoksi r-testin, ja negatiivinen oli, kuten arvelinkin. On tämä vaan kyllä kummallista, että koko tämän ajan, kun olen kamalista pms-kivuista kärsinyt ja toivonut, että ne loppuisivat, niin enpä nyt osaakaan asiasta riemuita kun toiveeni toteutui, vaan lähinnä olen epäluuloinen, että mikähän koira tässä on haudattuna :D
(Ja tiedän kyllä, että testi olisi ollut paras tehdä aamulla, mutta olin kyllä asianmukaisesti 4 tuntia pissaamatta ennen testin tekoa, joten luulisi tuloksen olevan luotettava.)
- ap.
Siis alkoiko vuoto vai ei? Pms=kuukautisia edeltävät oireet. Eli kuukautisten aikana sinulla ei voi olla pms-oireita. Puhutko ihan kuukautiskivuista?
Vierailija kirjoitti:
Siis alkoiko vuoto vai ei? Pms=kuukautisia edeltävät oireet. Eli kuukautisten aikana sinulla ei voi olla pms-oireita. Puhutko ihan kuukautiskivuista?
Vuoto alkoi kyllä, mutta ei ollut mitään kipuja saati muitakaan pms-oireita (ei turvotusta, vatsa toimii normaalisti ja tissit eivät arista jne.) Ja pms-oireita voi olla ihan menkkojen alkupäivinä myös, esim. minulla menkkojen ekana päivänä oireet ovat pahimmillaan.
"Oireet ilmestyvät kuukautiskierron loppupuolella, muutamasta päivästä viikkoon ennen kuukautisvuodon alkua. Oireet helpottavat kolmen–neljän päivän kuluessa kuukautisten alkamisesta." Lähde: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
- ap.
Mulla jokakuukautinen pms-oireilu muuttui kolmekymppisenä vain joka toinen kuukausi tapahtuvaksi. Helpotus sekin! Joka toiset menkat ovat kivuttomat ja lyhyet.