Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän olisi sopivin JOOGA minulle?

Vierailija
30.07.2020 |

Olen vajaa 50-v. En ole koskaan harrastanut joogaa. Kiinnostaisi, mutta tarjontaa on niin paljon, eikä kurssikuvauksissa niiden eroja oikein avata. Mitä suosittelet/et suosittele?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla fyysisiä vaivoja?

Vierailija
2/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus-jooga

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista treeniä etsit. Aloitin itse salilla 45v ilman joogataustaa ja yinjoogasta, joka on hidasta venyttelyä. Sitä harrastin puoli vuotta kunnes kävi liian hitaaksi ja menin normijoogatunneille salilla jotka olivat vinyasa-joogaa jona kai on hengitykseen perustuvaa ja välissä käydään aina maan kautta sarjojen välissä. Sittemmin olen joogafestivaaleilla tykästynyt hatha-joogaan joka on kevyempää mutta oma haasteena on olla treenamatta liian kovaa (sydänvaivojen takia) ja se sopii siihen. Astanga lienee vähän voimakkaampaa treeniä mutta en ole kokeillut. Lisäksi olen käynyt tekniikkakursseilla salilla mistä oli paljon apua esim. joogapunnerruksen oppimiseen. Eli suosituksena on kokeilla erilaisia tyylejä ja opettajia esim juuri salilla. Joogafestivaaleja suosittelen myös koska siellä pääsee testaamaan (Helsingissä ensi vuonna).

Vierailija
4/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yin-jooga.

Vierailija
5/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse jooga, perse pitkällään pyllistelet ja teet perseelles harjoittelua, roikko perseestä tulee timmi perse

Vierailija
6/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kymmeniä tai satoja erilaisia jooga"tyylejä", mutta lopulta ne kaikki ovat hengitystä ja venyttelyä ja erilaisia liikesarjoja, joskus meditaatiota ym. Enemmän kuin joogatyylillä mielestäni on merkitystä opettajalla. Eli onko opettaja kokenut opettaja ja osaako hän opettaa sinua yksilöllisesti (myös ryhmätunnilla) ja huomioida esimerkiksi eri-ikäisten, eri tasoisten oppilaiden tarpeet. Tsekkaisin enemmänkin opettajan omaa kokemusta joogasta ja opettamisesta, ja tietysti että tykkäätkö itse opettajasta ja haluatko käydä opettajan tunnilla, kuin mistä joogatyylistä on kyse. Kun olet ihan aloittelija, niin monet joogakoulut järjestävät alkeiskursseja ja alkeistunteja, tai erilaisia intro- ja aloitusviikonloppuja. Sellaisessa pääset kokeilemaan ja harjoittelemaan muiden vasta-alkajien kanssa.

Vierailija
7/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin rajajoogalla (laus. radza-) ikäisenäsi.

Se on klassista, ns kuninkaallista joogaa.

Vierailija
8/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivoina erityisesti alaselän kivut ( SI-nivel). Toivottavasti jooga-festarit toteutuu!

Ap

Vierailija
9/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa: minulle sopi, ettei opettaja käynyt korjaamassa liikkeitä, vaan jokainen osallistui omalla tavallaan ja antoi muille rauhan.

Vierailija
10/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin jooga kauhean vaativa vai uskaltaako mennä aloittelijana mihin vain (alkeisryhmään)? Mikä on helpoin oppia tai päästä kärryille?

Vierailija
12/13 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, opettajalla iso merkitys! Olin joskus joogan alkeet-kurssilla (tai joku vastaava) ja siellä ope meni aivan liian nopeasti eteenpäin, mentiin asanasta toiseen nopeasti ja porukka sekoili pää pitkällä kun yritti pysyä perässä.

Vierailija
13/13 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on löytää opettaja, jolla on joku länsimainen liikunta-alan koulutus. Älä missään nimessä mene Intiassa "kouluttautuneiden" huru-ukkojen joogatunneille. Rikot vaan ittes. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi