Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten täällä maalla alkaisi viihtymään?

Vierailija
30.07.2020 |

Muutin keskisuuresta kaupungista valmistumisen jälkeen maalle halvan asunnon ja lyhyen työmatkan perässä. Tiesin jo lapsuudessa maatilalla asuessa, että maalaiselämä ei ole minulle, mutta jostain syystä annoin tälle taajamalle (2 kauppaa, 2 baaria ja muutama kampaamo) mahdollisuuden.

Nyt olen yrittänyt sopeutua tänne jo lähes vuoden. Lapsuuden perhe ja muutamia läheisiä ystäviä on läsnä, käyn lähikaupungissa 20 km päässä harrastuksissa ja koti tuntuu kodilta - ja sitten ahdistaa.

Ärsyttää mennä autolla niihin harrastuksiin, lenkkimaisema on pelkkää metsää, kaikki tietävät kuka olen (vaikuttaa ihmisiin tutustumiseen ja deittailuun negatiivisesti), baariin on se sama 20 km matka tai sitten menet paikalliseen niiden pikkuserkkujen ja vanhojen koulukiusaajien kanssa... you name it. Eikä darramättöä saa tilattua Woltilla, puhumattakaan että ruokaostokset voisi kiireisen työviikon jälkeen tilata kotiin. Ei ole edes niitä maalaiselämän hyviä puolia, kuten tilaa ympärillä kun naapurit on ihan likellä ja tulevat jatkuvasti jutulle jopa pimpottamalla ovikelloa!

Mistä löytää maalaiselämän hyvät puolet? Onko vielä joku näkökulma mitä pitäisi kokeilla vai täytyykö vain muuttaa isompaan paikkaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, idylliä se on vain telkkarissa. Sydämen asialla tai Doc Martinissa. Pittoreskit pikkukylät on yhtä utopiaa kuin St. Mary Mead.

Youtubesta löytyy dokkareita missä näkyy köyhien syrjäkylien arkea... todella ankea seutua identtisine taloineen mitkä ovat homeessa ja kaiken lisäksi keskellä ei mitään työpaikkojen ja kaivoksien kadottua.

Moni oikeasti luulee syrjäisten brittikylien olevan tuollaisia idyllisiä mestoja mutta todellisuus on puuttuvia hampaita ja huumehessuja tai muita ryyppyveikkoja.

Vierailija
22/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä täällä taantuu oudoksi mörriksi. Pari tuntia kaupungilla ja persoonani on kiireinen city sinkku. Palaan kotiini maalle. Päälle lökäpöksyä ja ruutupaitaa. No öh terve... Mittee kuuluupi nii öhö öhö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi outoa, että olet voimakkaasti sitä mieltä, että maalaiselämä ei ole sinulle, mutta silti muutit maalle. Ehkä niin outoa, että taidatkin olla provo. Mutta miksi edes kirjoittaa näin aneemista provoa? Kirjoitat henkilöstä, joka haluaa deittailla ja käydä baarissa, mutta joka muuttaa maalle? Plääh.

Muutti maalle, mutta muuttiko taajamaan koska naapurit on ihan lähellä.

Miksi ei muuttanut jonnekin sivukylään missä on tilaa ympärillä ja omaa rauhaa.

Ihmeesti nämä hiljaiset sivukylät vetää uusia asukkaita, itsekin ihmetellyt miksi tänne muuttaa nuorta porukkaa, kylässä ei ole enää muuta kuin tappotuomion saanut kyläkoulu joka suljetaan.

Vierailija
24/27 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

http://heninen.net/labyrinth/suomeksi.htm

tee tuollainen niin, et se alapuoli yltää osaksi rantaveteen...

Sieltä sitten keräät kivikolle eksyneitä tai aallokon tuomia kaloja:-)

Vierailija
25/27 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna muuttaisin pois. Edes sinne 20km päässä olevaan paikkaan, mutta kauemmaskin voisi isompaan. Toinen vaihtoehto olisi maatalo jossain ihan korvessa, ettei ne naapurit tule kyläilemään. Olet varmaan sosiaalinen tyyppi joten siksi tunnet siellä kaikki ja kaikki tuntevat sinut, erakkona vieraassa paikassa korvessa saa olla varmaan aika rauhassa. Mutta joo kaupunkiin vaan. Itse olen maaseudulta ja eihän siellä voi missään käydä. Asun nykyään pks.

Vierailija
26/27 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta oikeasti maalle. Maalla ei ole naapuri vieressä heti eikä edes ovikelloja.

Eli et ole maalainen tällä hetkellä. Taajamassa on kamalaa.

Vähän samaa olin kommentoimassa. Taajamaelämä ei ole maalla asumista.

Vierailija
27/27 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maalla voi viihtyä oikein hyvin. Siihen tarvitsee vain puolihehtaaria sitä parempaa piipputupakkii.