On ihanaa kun on varakas :)
Taloudellinen riippumattomuus on mahtava juttu. Lisää on tulossa tulevaisuudessa. Eipä mulla muuta oikeastaan :).
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ihanaa kun voi ostaa mitä huvittaa eikä tarvitse laskea joka penniä. Eikä tarvitse kysyä rahaa keneltäkään!
Niinpä :)
Ap
Onnea teille :).
Itseä harmittaa etten osaa sijoittaa eikä ole mahdollisuuksia samaan. Tuntuu, että junnaan vaan tällaisessa puolivälissä :(
Vierailija kirjoitti:
Onnea teille :).
Itseä harmittaa etten osaa sijoittaa eikä ole mahdollisuuksia samaan. Tuntuu, että junnaan vaan tällaisessa puolivälissä :(
En minäkään ole aiemmin juuri sijoitellut, pörssirytäkässä avasin osakesäästötilin ja ostin halvalla. Omaisuus on kerääntynyt säästäväisyydellä ja monia vuosia sitten voitin suurehkon summan ei kuitenkaan miljoonia. Ap
No joo. Enpä nyt tiedä, onko niin ihmeellistä. Melkein huolta enemmän...
Pankkitileillä nyt 80k , rahastoissa 43k, osakkeissa 30 k. Just helmikuussa ostettu auto uutena ja asunnosta omistan puolet (57.500). Osakekursseja pitää seurata....
En todellakaan koe olevani rikas. Ja vaikka olisinkin, niin en tiedä, mitä sille rahalle tekisin. Ratsastukseen menee noin 8 k vuodessa. Siinäpä se.
Uusi asunto mielessä, mutta sekin ainoastaan aivan liian pienen keittiön vuoksi. Paikasta tykkään. Asun Itä-Helsingissä. Kontulan Vesalassa.
F
Toivotaan että teidän varat säilyy tulevassa koronalamassa!
Vierailija kirjoitti:
Jos Koronalamasta tulee Kaikkien Lamakausien Äiti, on sikana tehdyllä duunilla kertyneille varoille mietittynä jo kohde: Lopun asuntolainan pois maksu. Helpottaa lamaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pankkitileillä 80k. Ei se korona sinne iske.
Ja jos korona taas laittaa maailman talouden sekaisin, niin ostan lisää. Kyllä ne kurssit aina nousee.
'esimerkkinä yksi Alexandrian sijoitus oli maaliskuun alussa 29 000. Tippui koronan vuoksi 13 000 eli jäljellä oli enää 16 000. Tällä hetkellä tuo sijoitus on 27 500. Eli heiluria on, mutta pitää ajatella pitemmällä tähtäimellä eikä kuukausiheilahduksia.
F
Ap voi jakaa sieltä meille köyhille. Paljonko sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi jakaa sieltä meille köyhille. Paljonko sinulla on.
Mikäli AP ei ole saavuttanut taloudellista riippuvuuttaan huumekaupalla, taloudellisen riippuvuuden mahdollistaman pääoman hankkimiseksi tienatuista palkoista sekä pääoman tuotosta joutuu kyllä antamaan köyhillekin melkoisen siivun. Maamme köyhät pitävät kyllä osaltaan siitä huolen, ettei kukaan saavuta taloudellista riippumattomuutta vahingossa, vaikka aloittaja ei pelkkä trolli olisikaan.
Olen sopivan varakas, eli lainoja ei ole, mutta on ikioma koti, auto, mökki Saimaalla ja säästöjä. Ei tarvitse laskea euroja ja pärjään, se riittää hyvin ja enempää en kaipaa. Tykkään tehdä työtäni ja tätä työtä riittää aina vain. Teen myös hyväntekeväisyystyötä paljon.
Täällä kans yksi omavarainen. Kiva kun rahaa on vielä niin paljon, että sitä voi maksaa muillekin palvelusta ja hemmottelusta ja muuta ihanaa.
Paljon helpompi esim omistaa koiria ja hevosia, kun on joku auttamassa niiden huolehtimisesta, niin voi itse sitten viettää niitä laatuhetkiä.
Eikä tarvii miettiä, että mitä mikäkin luksus maksaa, sen kun ostelee vaan pois jos löytää jotain hienoa! Ja tämä koronalama ei kyllä oikeastaan meitä kosketa, kun lentämäänkin pääsee sopivalla passilla oikeastaan ihan minne vain, ja usein mennäänkin muilla koneilla kun reittiyhtiöillä.
Eniten ihmetyttää se, ettei miksi kaikki lopeta olemasta köyhiä, tämä elämäntyyli nimittäin sopii tosi hyvin ainakin mulle!
Totta. Ihanaa kun voi ostaa mitä huvittaa eikä tarvitse laskea joka penniä. Eikä tarvitse kysyä rahaa keneltäkään!