Yle: etätöihin pakotetut suomalaiset kaipaavat jo työpaikan kahvikonetta
Eipä ne etätyöt sitten kaikille suomalaisille maistuneetkaan kun alkoi kahvit himottaa XD
Kommentit (53)
Eli yksi ihminen on sanonut "pääsisipä konttorin kahvikoneelle" ja se on nostettu otsikkoon?
Ihmettelen kyselyn tulosta. Itse toivon todella, että etätyö jatkuu. En näe lisäarvoa konttorille raahautumisella. Kerta viikkoon riittäisi.
Itselle etätyö olisi kauhistus.
Aiemmin jo kyselin jossain etätyökeskustelussa, että miksi oletetaan, että ihmisellä on mahdollisuus etätyöhön? Ei minulla ole kotona tiloja, jossa voisin tehdä töitä. Ei kai TA voi vaatia työntekijää pitämään kotonaan tiloja työnteolle?
Lisäksi keväällä, kun lapset olivat kotona niin salassapidettävien asioiden hoitaminen kotona olisi ollut 100% mahdotonta.
Onneksi itse sain kuitenkin käydä ihan normaalisti töissä koko kevään :)
En nyt haluaisi käyttää karkeaa kieltä, joten ilmaistaan näin: sairaanhoitajana, koko kevään ja kesänkin ylitöitä tehneenä ja covidille altistuneena nämä otsikoinnit tuntuvat hieman ärsyttäviltä.
Joo olisihan se "ihana" palata konttorille. Eli herätä kaksi tuntia aikaisemmin ihan vain siksi, että ehtii meikata, laittaa hiukset ja istua bussissa 45min. Todella ihan mahtavaahan tuo taas olisi.
Eikä kaipaa. Etätyö oli ihanaa. Lähityöstä en kaipaa yhtään mitään.
Sehän olisikin virkistävää, kun yle tai hesari otsikoisi juttunsa: "Suomalaiset pakotetaan vastentahtoisesti lähitöihin."
Kyllä satelisi klikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Joo olisihan se "ihana" palata konttorille. Eli herätä kaksi tuntia aikaisemmin ihan vain siksi, että ehtii meikata, laittaa hiukset ja istua bussissa 45min. Todella ihan mahtavaahan tuo taas olisi.
Kuka käskee meikata ja laittaa hiukset? Minulle ainakin riittää että hiukset ovat puhtaat. Ponnarille ne saa muuttamassa sekunnissa. Meikkiä ei tarvitse käyttää.
Osa OLI tuota mieltä. Osa ennemmin on työpaikalla silloin kun tilanne on normaali. Kesän aikana meilläkin suurin osa on ollut paikan päällä.
Mutta ei tietenkään kaikki ja nyt kun toinen aalto on tulossa niin moni tekee mieluummin silloin etänä, vaikka muuten tykkäisi paikalla ollakin.
Etänä on säästynyt niin rahaa kuin aikaakin. Ymmärrän että moni haluaa näiden syiden takia jatkaa etätyötä, vaikka sitä sosiaalista puolta kaipaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee meikata ja laittaa hiukset? Minulle ainakin riittää että hiukset ovat puhtaat. Ponnarille ne saa muuttamassa sekunnissa. Meikkiä ei tarvitse käyttää.
Vaikka näin, jokainen tyylillään. Se ei silti poista sitä 45min bussimatkaa suuntaansa.
Tällaiset uutiset ovat mielipidevaikuttamista. Pehmitetään ihmiset ilomielin altistumaan koronalle, että THL saisi tutkimusrahaa.
Eli ihmiset kaipaa töistä juoruilua ka lorvailua kahvikoneen ääressä, ei työntekoa..,.
Oikeastaan korona on saanut huomaamaan kuinka vähän oikeastaan välitän työkavereistani. Riittää vähempikin sosialisointi heidän kanssaan vallan mainiosti kuin 40 tuntia viikossa.
Onpa yllätys, Yle julistaa hallituksen linjaa puolustavaa propagandaa.
Oisko tilattu uutinen 🙄
Meillä on saanut käyttää myös työpaikan työhuonetta, pieni vähemmistö on käyttänyt.
Onko se niin vaikea ymmärtää, että osa tykkää tehdä töitä konttorilla? Eivät tietenkään kaikki. Meitä ihmisiä kun on monenlaisia.
Omalla työpaikallani yksikään kollega ei kaipaa paluuta toimistolle. Ja meillä sentään kaikki tulevat hyvin juttuun keskenään. Eikö edes sillä ilmastopolitiikalla olekaan mitään merkitystä, kun pitää pakottaa kaikki työntekijät taas autoihinsa 10 * viikko aivan turhaan.
Työyhteisö on monelle erittäin tärkeä, vaikka etätyössäkin on puolensa.