Pika-apua!! Asunto myrkytetään kohta... ov!!!
Mitä pitää tehdä ennen myrkytystä? Pitääkö nostaa esim. petivaatteet pihalle tms? Sokeritoukkia myrkytetään, mikä on mun mielestä nyt ihan turhaa, mutta kai sitä on vuokralaisena pakko alistua moiseen.
Kahteen tuntiin ei saa asunnossa olla myrkytksen jälkeen, joten pitää lähteä vauvan kanssa evakkoon ja sitten loppupäivä pitää tuulettaa. Inhottaa tällainen turha kemikaaleille altistuminen, sokeritoukista nyt ei ole mitään haittaa. Varsinkin kun niitä on näkynyt kolmeen vuoteen noin kolme. :/
Kommentit (6)
Ei sun mitään ulos tarvi viedä! Huonekalut pois seinien vierestä paitsi isot kuten kirjahylly tms... mitä vaikea siirtää. Kaappien alimmaiset hyllyt ja laatikot tyhjäksi myös roskakaappi.
Vaikka sulla ei niitä olisi, niitä saattaa olla riesaksi asti toisessa asunnossa ja silloin ei auta vain paikallinen hoito, vaan pitää kaikki asunnot myrkyttää.
Mua todella arveluttaa tällainen myrkyttäminen! Ei tääkään nyt ihan vaaraton aine ole ja mun mielestä todella pitäisi kaikkea tällaista välttää, jos ei ole todella ihan pakko.
http://toxipedia.org/display/toxipedia/Deltamethrin
-deltametriini on rasvaliukoinen -> kerääntyy elimistöön
-hajuton ja mauton -> sitä voi joutua vahingossa elimistöön
-ainetta ruiskitaan jalkalistoihin niin, että se vaikuttaa kaksi viikkoa, joten sitä jätetään sinne aika paljon -> mulla on lapsi, joka nuohoaa lattioita ja myös listoja
-aiheuttaa oireita ihmisillä, karsinogeenisyydestä EI TIETOA!
ap, joka ei tiedä miten saa nukuttua ensiyön...
Nuku hyvin. Ajattele vaikka näin: Kaikki nuo myrkyt on toki vaarallisia, mutta vaativat pitkäaikaista ja toistuvaa altistusta. Nyt tulee lyhyt, ehkä hieman kohonnut hetki.
Vertaa vaikka siihen, että kävit ravintolassa ennen tupakkakieltoa. Ei siitä kerrasta mitään keuhkosyöpää tullut. Vain jos säännöllisesti siellä aikaa vietit, niin tilanne muuttui.
Luulis sun saaneen jonkun ohjeen, miten myrkytyksen alla toimitaan. Petivaatteita ei tarvitse nostaa pois, mutta ruokia ei saa jättää esille eikä mieluusti avoimiin paketteihin.
etkä sä omistusasujanakaan voisi olla tuohon alistumatta, jos taloyhtiö olisi päättänyt myrkyttää. Koko talo on myrkytettävä kerralla, jos haluaa siitä olevan mitään hyötyä, muuten ötökät vain lymyävät sun kämpässä piilossa kunnes levitätytyvät sieltä taas koko taloon.