Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perintätoimisto tehdä näin?

Vierailija
29.07.2020 |

He olivat lähettäneet minulle laskun, maksoin sen eräpäivään mennessä. Nyt he lähettivät minulle uuden kirjeen, jossa kertovat minun maksaneen liikaa (joka on yhtä suuri kuin koko maksettu summa) ja palauttaisivat rahat, mutta ottavat tästä hyvästä 8€ käsittelykuluja??

He lähettivät laskun, minä maksoin ja nyt minun pitää maksaa tästä 8€.
Että siis mitä helvettiä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kuullut aikaisemmin että perintätoimistot on heittäytynyt noin vittumaisiksi vaikka oon ollu niiden kanssa tekemisissä, mutta en yhtään ihmettele. Olen joskus itsekkin maksanut liikaa, eikä siitä mennyt mitään kuluja.

Vierailija
22/29 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet käytökselläsi aiheuttanut ylimääräistä työtä ja vaivaa perintäfirmalle. Tästä johtuen heillä on oikeus periä kohtuullinen korvaus tekemästään työstä. Ei se turhien laskujen lähettäminen ilmaista ole. Rahojen palauttamisesta menee pankin palvelumaksut. Pitäisikö perintätöimiston maksaa sinun hölmöilystä aiheutuneet kustannukset? Ei tietenkään pidä.

Kyllä sen pitäisi olla sille, jolle se turha lasku lähtee. En minäkään yrittäjänä voi lähettää randomina turhia laskuja ja sitten laskuttaa niiden käsittelystä, jos itse olen sen turhan laskun mennyt lähettämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka puhelu vain sinne suuntaan. Itse takkusin yhden perintätoimiston kanssa, kun ensimmäinen muistutuslasku oli maksettu jo helmikuussa ja vielä kesäkuussa laskuttivat maksamisen jälkeen muka kertyneitä korkoja ja perintäkuluja. Olin siis maksanut ensimmäisen muistutuslaskun täsmälleen eräpäivänä, mutta samana päivänä oli tehty jo uusi muistutuslasku ja tekemäni maksu ei kohdentunutkaan siihen ensimmäiseen laskuun. Ensimmäisen kerran soitin ja pyysin heitä tarkistamaan, miksi maksu ei näy heillä ja kaiken piti olla ok. Mutta sitten tuli vielä uusi lasku, jossa oli kyllä vähennetty se suoritus, mutta perittiin vielä maksamisen jälkeen tulleita perintäkuluja. Soitin uudestaan ja sanoin, etten todellakaan maksa perintäkuluja monelta kuukaudelta, jos heidän järjestelmänsä ei osaa kohdistaa eräpäivänä oikealla viitteellä maksettua maksua oikealle laskulle. 

Vierailija
24/29 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarmasti olet jotenkin itse mokannut ja maksanut liikaa. Kummassakohan on todennäköisemmin virheentekijä: Ammattimaisessa perintätoimistossa vai perinnän kohteessa.

Vierailija
25/29 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satavarmasti olet jotenkin itse mokannut ja maksanut liikaa. Kummassakohan on todennäköisemmin virheentekijä: Ammattimaisessa perintätoimistossa vai perinnän kohteessa.

Sinäkö tosiaan kuvittelet, ettei perintätoimistot tee koskaan virheitä? :D Minä kuules setvin näitä työssäni ja automaation takia näissä on aika useinkin kämmejä. Useimmiten juuri niin, että se alkuperäisen laskun suoritus vain katoaa jonnekin, eikä ne nouse sinne uuden laskun tietoihin mistään. 

Vierailija
27/29 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

perintätoimistot on p.a.

Vierailija
28/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh