Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 13- vuotiaan ottaa kulmalävistyksen?

Vierailija
02.07.2013 |

Minä olen nyt varannut eilen 13 täyttäneelle tyttärelle lävistysajan. On puhunut siitä jo pari vuotta ja nyt päätimme sen antaa tytölle synttärilahjaksi. Suku kauhistelee, mutta me ajateltiin että on terveellisempää ja järkevämpää antaa teinin kokeilla rajojaan ja toteuttaa itseään luvan kanssa, suunnitellusti, sovitusti ja harkiten, yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa.

Miten teillä lävistysten ja muiden teinien juttujen kanssa on?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:22"]

En antaisi ottaa, onneksi ei tarvitse vielä edes keskustella tuollaisesta. Luuletko, että lapsesi ei kapinoi jos saa "kokeilla rajojaan" luvan kanssa? Ei se niin mene. Rajojen kokeileminen tarkoittaa juuri sitä, että kokeillaan, missä se raja oikein menee ja nyt annat lapselle viestin, että raja ei mene kulmalävistyksessä ja lapsi kokeilee jossain välissä sitten jotain muuta. 13-vuotias nyt ei mikään kapinallinen vielä edes ole vaan lapsi (joka tuskin osaa edes huolehtia lävistyksen hygieniasta).

[/quote]

Itse kapinoin jo 9-vuotiaana.

Äitini ei antanut lupaa mennä lävistäjälle, joten tein sitten itse lävistykseni. Olisi ollut aika paljon parempi ottaa ne ihan ammattilaisella, eikö. Kyllästyin niihin sitten joskus ja otin pois, mitään reikiä tai muita näkyviä jälkiä ei jäänyt. Ei ole kovin vaarallista jos teininä haluaa lävistyksen vaikka sen myöhemmin ottaisi pois, tatuointia sen sijaan en antaisi ottaa.

[/quote]

Ei 9.v pikkuvauva läväreistä tajua mitään. Niistä jää kyllä arpi.Ja minkä ikänen nyt olet? Olin itse 15 kun ekan lävistyksen otin. Ja valaisen nyt kaikkia että kulmakorusta jää arpi. Olettepa tyhmiä, ainakin ne jotka antaa lävistyksia saatikka sitten tatuointeja 9-13 vuotiaille lapsille.

Vierailija
2/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Mäkin sain 9-vuotiaana nenäkorun, 13-vuotiaana huuli- ja kielikorun. 14-vuotiaana kulmaan ja 17-vuotiaana nänneihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi ja olisin syvästi järkyttynyt, jos tyttö edes kehtaisi sellaista kysyä. Korvakorut antaisin ottaa, mutta vielä ei ole tyttö niitä halunnut. Pärjäilee kaula- ja rannekoruilla toistaiseksi.

Vierailija
4/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moinen olisi lapselle tärkeää ja olisi sitä kauan harkinnut, varmaankin antaisin. Ei kai tuo paljon eroa esim korvien rei'ittämisestä.

Vierailija
5/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moinen olisi lapselle tärkeää ja olisi sitä kauan harkinnut, varmaankin antaisin. Ei kai tuo paljon eroa esim korvien rei'ittämisestä.

Vierailija
6/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse halusin vielä pari vuotta sitten vaikka mitä lävistyksiä mutta nyt ei tulisi kuuloonkaa että ottaisin jonkun

t. teini

Vierailija
7/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Lävistyksestä jää pysyvä jälki kasvoihin, jos ja kun siitä haluaa eroon.

Vierailija
8/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin.

Vierailija
9/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ottaa.

Vierailija
10/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiä naamaan.

Antaisin rei'ittää korvat, navan, laittaa niitä uusia ihmelävistyksiä rintaan, niskaan, minne vaan, mutta EI NAAMAAN.

Antaisin laittaa vaikka pienen tatuoinnin ennemmin, kuin reikiä naamaan.

Vierailija
11/48 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellen itseäni tuon ikäisenä, ottaa hän sen kuitenkin, oli lupaa tai ei. Toki ammattitaitoinen lävistäjä ei sitä laita ilman vanhempien lupaa, ja se on nimenomaan pointtinani siinä, että anna lupa! Jos/kun hän sen ottaa joltain puoskarilta tai tuikkii hakaneulalla itse tai kaverien avustamana, on hiukan suurempi tulehdus-, ja pahimmassa tapauksessa tautiriski! Annat luvan, sen lävistyksen saa aina pois, ei ole lopullista kuitenkaan :)

Vierailija
12/48 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi minä olen itse 13 vuotias tyttö ja minulla on yhdet korvareijät ja kulmakoru ja sain vanhemmiltani luvan siihen ja nyt olen ajatellut kysyä napakorua tai helixiä mutta jos en saa lupaa niin se ei haittaisi minua:)

Vierailija
13/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ottaa, onneksi ei tarvitse vielä edes keskustella tuollaisesta. Luuletko, että lapsesi ei kapinoi jos saa "kokeilla rajojaan" luvan kanssa? Ei se niin mene. Rajojen kokeileminen tarkoittaa juuri sitä, että kokeillaan, missä se raja oikein menee ja nyt annat lapselle viestin, että raja ei mene kulmalävistyksessä ja lapsi kokeilee jossain välissä sitten jotain muuta. 13-vuotias nyt ei mikään kapinallinen vielä edes ole vaan lapsi (joka tuskin osaa edes huolehtia lävistyksen hygieniasta).

Vierailija
14/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, en tosiaankaan! Kulmalävistys on kaikenlisäksi rumimpia lävistyksiä mitä on.

Vierailija
15/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:22"]

[/quote]

Lapset ja nuoret ovat erilaisia. Oma 13-vuotiaani on ihan varmasti kykenevä hoitamaan lävistyksensä. Ja kapinoinut ja rajojaan kokeillut/itseään etsinyt jo tuon parin vuoden ajan. Pukeutuu omalla tavallaan rokahtavasti mustaan, hiukset lyhyet ja sivusiili. Friikin maineessa mutta ylpeä siitä =)

Ei tunnu luonnolliselta yrittää saada tyttöä siihen vallalla olevaan kuvaan tytöistä, koska sellainen "tavallinen" hän ei ole, vaan hyväksyä tyttö sellaisena erilaisena nuorena, minä hän on onnellinen, vaikka sitten lävistyksineen ja myöhemmin tatuointeineen..

-ap

Vierailija
16/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ottaa, en pidä lävistyksiä kovin "pahana". Itse asiassa mulle on ihan sama onko ne korvissa vai muualla, pl. intiimialueet.

Vierailija
17/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuna kullanvalkeana. Kasvatan lapseni kapinoimaan fiksusti.

Vierailija
18/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä antanut sen ikäisten ottaa, mutta kaksi tyttöä otti kulmalävistyksen 14-vuotiaana, ihan luvan kanssa. Kummallakin se kasvoi tosi nopeasti ulos, ihan muutamassa kuukaudessa. Toinen otti sitten huulilävistyksen, napalävistyksen ja smileyn 15 - 16-vuotiaana, ja toinen otti myös napalävärin ja smileyn. 

Vierailija
19/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti antaisi. Tatuoinnit ja lävistykset ovat mauttomia ja epäsiistejä.

Vierailija
20/48 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:34"]

En kuuna kullanvalkeana. Kasvatan lapseni kapinoimaan fiksusti.

[/quote]

Miten nuori kapinoi fiksusti? Onko sinulla edes teinejä vielä?